44 polskie firmy w rankingu Financial Times. Wśród nich polska marka kawowa

Udostępnij artykuł
Magazyn udostępnił coroczną publikację, która obejmuje 1000 najszybciej rosnących biznesów w Europie. Wśród wyróżnionych znalazły się także polskie firmy, z dwukrotnym wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. na 196. pozycji uplasowało się Etno Cafe.

Najwyżej notowaną polską spółką okazał się portal Domator24.com, który znalazł się na 30. miejscu. Pierwszą dziesiątkę polskich firm uzupełniają: SoftwareHut (pozycja 34), ENPIRE (80), We Can Do HR (118), RTB House (123), Ogrodosfera (176), Etno Cafe (196), Seargin (210), Virtus Lab (249) i All Good (308).

Najmocniej prezentowane “polskie” branże to: technologie (14 firm), e-commerce (pięć firm), transport (cztery), gry (trzy) i usługi dla biznesu (trzy). Zwraca uwagę pojawienie się w rankingu polskich biznesów z branży żywności i napojów, która nie miała polskich reprezentantów w roku ubiegłym. Mowa o Etno Cafe, sieci kawiarni i producencie kawy kraftowej, oraz All Good, właścicielu sklepu internetowego CoffeeDesk.

Ten ranking to potwierdzenie rosnącej pozycji polskich firm kawowych na europejskim rynku – powiedział Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – W zestawieniu znalazł się jeden z europejskich pionierów produkcji napojów cold brew (kawy macerowanej na zimno), i jeden z największych kawowych sklepów internetowych na Starym Kontynencie. Co ważne, obydwie marki reprezentują segment kawy kraftowej, który staje się powoli kawową wizytówką Polski.

Najwięcej reprezentantów w rankingu mają Niemcy (191), Włochy (190), Wielka Brytania (173) i Francja (164). Na te cztery kraje przypada ok. 70 proc. firm ujętych w rankingu. Jeśli chodzi o miasta z największą liczbą biznesowych prymusów, numerem jeden jest Londyn, numerem dwa Paryż, a trzy – Mediolan. W pierwszej dziesiątce miast, z których pochodzą najszybciej rozwijające się firmy, po raz pierwszy znalazła się w tym roku Warszawa.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 03.03.2020
Aktualizacja: 03.03.2020