50 lat tradycji, czyli historia Newmor

Udostępnij artykuł
Historia każdej firmy jest zapisem jej rozwoju, działań, zdobytego na przestrzeni lat doświadczenia  a jednocześnie drugim – obok logotypu – elementem tożsamości marki. Newmor Group, jeden  z największych na świecie niezależnych producentów tapet obiektowych, rozpoczął działalność  w małej, walijskiej miejscowości, aby po 50. latach mieć swoje centra dystrybucyjne w ponad 60. krajach.

Brytyjskie korzenie

Początki Newmor Group, obecnie jednego z największych brytyjskich producentów elementów ściennych w branży, sięgają lat 70. XX wieku. Firma, założona w 1967 roku w Wielkiej Brytanii przez  John’a Morrisa, swoją pierwszą siedzibę miała w Welshpool – miasteczku we wschodniej Walii. Początkowo działalność Newmor skupiała się na wytwarzaniu tkanin powlekanych PCV, ale już w 1975 roku firma wyprodukowała pierwszą tapetę, dla hotelu Portland w Londynie, przekształcając się tym w wiodącego, rodzinnego producenta elementów do wykańczania wnętrz.

Obecnie firmą zarządza James Morris, młodszy z wnuków John’a Morrisa. Toby Morris, który do niedawna kierował rodzinnym przedsiębiorstwem, podsumował dotychczasową działalność Newmor słowami: Mamy wieloletnie doświadczenie zarówno w projektowaniu, jak i produkcji. Mówiąc o naszej działalności, nie mogę pominąć znaczenia, jakie mieli dla rozwoju firmy nasi wykwalifikowani i doświadczeni pracownicy. Dzięki posiadaniu w jednym miejscu zarówno zakładu produkcyjnego, jak i biura projektowego możemy oferować klientom większą elastyczność w projektowaniu niestandardowym, specyfikacji produktu i wydajnej dostawie.

W portfolio Newmor Group znajdują się najwyższej jakości tapety, przeznaczone do aranżacji biur, hoteli oraz innych wnętrz użyteczności publicznej. Wszystkie produkty, dostępne w ofercie, wytwarzane są w procesie  technologicznym, zapewniającym minimalizację ilości odpadów poprodukcyjnych.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Newmor w Polsce

Dynamiczny, międzynarodowy rozwój firmy przyczynił się do powstawania licznych biur w różnych zakątkach świata. Pierwsza siedziba Newmor Polska powstała w Krakowie, w 2000 roku, co powiązane było z rozpoczęciem dystrybucji tapet Newmor Wallcoverings i Len-tex Wallcoverings, a już rok później wprowadzono kompleksową ofertę dostaw, montażu oraz serwisu posprzedażowego. W 2005 roku otworzono biuro w Warszawie, aby zapewnić doskonałą obsługę klientów w środkowej i północnej Polsce. Dwa lata później marka rozpoczęła współpracę z AccorHotels, do których Newmor dostarcza tapety i wykładziny obiektowe. Nieustanna obserwacja rynku i natychmiastowa reakcja na potrzeby klientów zaowocowały rozpoczęciem w 2009 roku produkcji fototapet obiektowych. Rozwój firmy Newmor Polska i kompleksowa oferta zostały nie tylko zauważone, ale i nagrodzone. Po dwunastu latach działań w Polsce firmie przyznana została nagroda – „Gazela Biznesu 2012”, którą marka ponownie otrzymała już rok później – w 2013. Newmor Polska jest również laureatem Diamentów Forbes’a 2014. W celu stworzenia kompleksowej oferty, dla klientów komercyjnych, Newmor został autoryzowanym dystrybutorem wykładzin dywanowych, w tym także tych z indywidualnymi nadrukami, takich zagranicznych marek jak niemiecki Halbmond czy belgijski Tapibel. W Polsce znajdują się dwa showroomy Newmor Polska, prezentujące produkty z portfolio marki– w Warszawie i w Krakowie.

Firma Newmor to doskonały przykład połączenia tradycji oraz doświadczenia z nowoczesnymi rozwiązaniami, dzięki czemu marka zapewnia współczesne wzornictwo i najlepszą jakość. Realizacje firmy Newmor znaleźć można w najbardziej prestiżowych miejscach na całym świecie.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 31.08.2018
Aktualizacja: 31.08.2018