65 proc. Polaków planuje wakacje w Polsce

Udostępnij artykuł

Z sondażu wynika także, że ulubionym celem wyjazdów Polaków pozostają znane, tradycyjne miejscowości i atrakcje turystyczne (59 proc.). Na odkrywanie nowych kierunków, które nie są jeszcze popularne, gotowych jest 27 proc. Tylko 20 proc. ucieka od masowej turystyki na rzecz nieznanych miejsc, chcąc poznać miejscową kulturę i tradycje.
Eurobarometr potwierdza, że decydując o celu wyjazdu, Polacy szukają przede wszystkim uroków natury (39 proc.), a dopiero w dalszej kolejności kierują się miejscową kulturą czy zabytkami (18 proc.). Bardziej niż te ostatnie atrakcje dla większej liczby Polaków (19 proc.) liczy się oferta rozrywkowa na miejscu.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 18.03.2010
Aktualizacja: 18.03.2010