Projekt Ekobarometr to cykl badań poświęcony analizie aktualnych postaw i nastrojów konsumentów wobec szeroko pojętej ekologii obecnej w różnych sferach codziennej życia.
Wśród najpopularniejszych form ekologicznej promocji najczęściej wskazywano na zmianę opakowania produktu (76 proc.) oraz wykorzystanie ikon/symboli ekologicznych (72 proc.). W drugiej kolejności wymieniano stosowanie nazw BIO / EKO – z taką formą promocji spotkało się przeszło 60 proc. badanych.
Według respondentów rolnictwo, hodowla zwierząt i uprawa roślin najczęściej wykorzystują komunikowanie elementów ekologii (40 proc.). Wysoki wynik może być tłumaczony rosnącym trendem na żywność organiczną, niemodyfikowaną.
Drugą pozycję w eko-rankingu branż zajęły napoje i woda (37 proc. wskazań), a trzecie miejsce przypadło branży beauty (32 proc.), związanej z produkcją i usługami kosmetycznymi.
Na tak wysokie wskazania dla wymienionych branż istotny wpływ mogą mieć skojarzenia konsumentów związane z coraz bardziej powszechnym stosowaniem nowych, bardziej ekologicznych opakowań, symboli i ikon ekologicznych oraz używaniem oznaczeń EKO i BIO, wynikających po części z konieczności spełniania standardów i wymogów prawnych, a po części z działań czysto marketingowych i promocyjnych.
Metodologia badania
Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-9.03.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań Rynku i Opinii metodą wywiadów on-line (CAWI). W ramach badania przeprowadzono 847 ankiet z użytkownikami SW Panel. Projekt będzie miał charakter cykliczny, realizacja kolejnej fali planowana jest na przełom czerwca i lipca 2020 r.
SWEETS & COFFEE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY
> link do aktualnego numeru <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.