Strona główna Wiadomości czerwiec 14 90 proc. hotelarzy niewłaściwie korzysta Google Analytics
REKLAMA

Tylko u nas!

90 proc. hotelarzy niewłaściwie korzysta Google Analytics

Horecanet.pl, 14 czerwca 2017

Charles Babbage – wybitny matematyk uważany za ojca informatyki nie mógł pojąć chaosu w myślach osób pytających go o to, czy wprowadziwszy do maszyny złe liczby, można otrzymać dobre wyniki? To sformułowanie doskonale odzwierciedla dane uzyskiwane poprzez stronę hotelu – zanim zaczniesz analizę, musisz zebrać prawidłowe dane...

Autor: Shutterstock

A te nie są zbyt optymistyczne – co prawda 97 proc. hoteli w Polsce korzysta z Google Analytics, jednak blisko 90 proc. robi to źle. Jakie wobec tego błędy najczęściej popełniają hotelarze?

Niewłaściwe miejsce osadzenia kodu lub zdublowany kod
Jeden z bardzo często występujących problemów. Zgodnie z dokumentacja Google Analytics w obecnie obowiązującej wersji Universal powinien być osadzony w nagłówku strony lub za pomocą Google Tag Managera. Często wstawiany jest w stopce co powoduje, że nie zlicza wizyt w sytuacjach kiedy strona nie załadowała się do końca czy wpływa na nieprawidłowość raportu o czasie ładowania strony. Zdarzają się przypadki podwójnie osadzonego kodu co w konsekwencji przekłamuje ważne dane jakościowe jak współczynnik odrzuceń lub średnia ilość podstron w ramach sesji. Warto skorzystać z bezpłatnego dodatku Google Tag Assistant aby zweryfikować, czy kod osadzony jest w odpowiedni sposób.

SUPPLIER OF THE YEAR 2017
PRESTIŻ • ZAUFANIE ODBIORCÓW • SUKCES SPRZEDAŻOWY
- kliknij po szczegóły -

Brak zdefiniowanych celów strony
Każda strona powinna mieć określone cele. Hotele inwestują w witrynę z określonego powodu, wobec czego mierzenie jej celów biznesowych jest oczywistością. W branży hotelarskiej tymi celami może być sprzedaż z systemu rezerwacji lub kontakty telefoniczne od gościa indywidualnego. W analizie podstron konferencyjnych z ofertą b2b przydatne będą cele bazujące na wysłaniu e-maila z zapytaniem czy formularza kontaktowego. Konfiguracja celów pozwoli poznać wartościowe kanały ruchu czy ocenić wyniki prowadzonych kampanii reklamowych. Pozwolą Ci zorientować się ile przychodu generują kampanie Google Adwords lub newslettery. Cele dadzą Ci odpowiedź na ważne pytania – jak trafnie alokować budżet w przyszłych działaniach oraz gdzie marnujesz swoje pieniądze.

Brak połączenia z systemem rezerwacji
Każdy popularny booking engine używany przez hotelarzy pozwala na połączenie z Google Analytics. Dosyć szybka konfiguracja jest jednak rzadko wykorzystywana. W praktyce pozbawiamy się możliwości analizy źródeł z jakich pochodzą rezerwacje na własnej stronie internetowej i ich dalszej optymalizacji. Ponadto połączenie przynosi bardzo wiele cennych danych o użytkownikach – za pomocą odpowiednich raportów możemy sprawdzić jakie grupy demograficzne najczęściej rezerwują online, z jakich miast pochodzą najczęściej rezerwacje, czy rezerwacja jest dokonywana na desktopie czy urządzeniu mobilnym itp. Możliwości poznania persony są praktycznie nieograniczone.

ŚWIAT HOTELI
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO HOTELARZY
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
 link do aktualnego numeru: MAJ 2017

Brak kodu śledzenia na wszystkich podstronach serwisu
Brak kodu śledzenia występuje dzisiaj raczej sporadycznie, a zdarza się to głównie przy tworzonych niestandardowo podstronach jak wakacyjne czy biznesowe landingpage. Jeśli zapomnimy o instalacji kodu na takich podstronach lub Wasz system CMS nie zrobi tego automatycznie, narzędzie analityczne nie dostarczy danych z takich podstron. Warto za pomocą bezpłatnych narzędzi sprawdzić, czy kod jest zaimplementowany prawidłowo.

Brak filtrów
Czy wiesz, że w zależności od wielkości Twojego hotelu nawet 5 proc. wizyt na stronie może być generowane przez ruch własny? Hotelową witrynę w rozmowach z klientami wykorzystuje na dużą skalę recepcja oraz dział marketingu. To często bardzo angażujący się użytkownicy, którzy mocno wpływają na dane ilościowe i jakościowe. Warto posiadać widok z odpowiednio skonfigurowanymi filtrami pozwalającymi na wykluczanie wizyt własnych ze strony hotelu. Często zdarza się także, że w raporcie odesłań widzimy ruch spamowy, który należy także odfiltrować z głównego widoku danych.

Tagowanie wewnętrznych kampanii zmiennymi UTM
Zdarzają się sytuacje, gdzie wewnętrne działania promocyjne np. w postaci popupu wakacyjnego na stronie głównej lub boxu reklamowego są otagowane parametrami zmiennych UTM służącymi w założeniu do śledzenia wyników kampanii zewnętrznych. Powoduje to nadpisanie źródła zewnętrznego z którego pochodzi gość co poskutkuje błędnym przypisaniem konwersji. Ponadto taki ruch potraktowany zostanie jako nowa wizyta na stronie hotelu co wpłynie na przekłamanie danych ilościowych.

Autorem jest Wojciech Sroka
właściciel agencji Get In Web

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Michał Czeladzki o wołowinie

Michał Czeladzki szef kuchni Marcelino Chleb i Wino

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE