Strona główna Wiadomości Agnieszka Wranka: Nauka i poczucie humoru to mój klucz
REKLAMA

NAJWAŻNIEJSZE ARTYKUŁY TYGODNIA - HORECANET.PL

Agnieszka Wranka: Nauka i poczucie humoru to mój klucz

Horecanet.pl, 29 stycznia 2018
komentuje: Agnieszka Wranka
dyrektor Hotel Indigo Krakow – Old Town

Wymyśliłam sobie hotelarstwo już w liceum zastanawiając się nad wyborem kierunku studiów. Zawsze byłam molem książkowym i w ogromnych ilościach pochłaniałam literaturę wszelkiego rodzaju. Kiedyś wciągnął mnie kryminał rozgrywający się w niewielkim podmiejskim hotelu...

Agnieszka Wranka: Nauka i poczucie humoru to mój klucz

Autor: AW

Nie pamiętam tytułu ani autora, ale utkwił mi w pamięci szczególny charakter stosunków panujących wśród pracowników i gości. Wtedy pomyślałam, że chciałabym, aby moja praca wyglądała podobnie i tak się zaczęło. Zdałam na studia turystyczne, a później rozpoczęłam pracę w hotelu.

Jak zatem przebiegała Pani kariera? Jakie są plany oraz oczekiwania związane z dalszym rozwojem?
Jak wiele osób związanych z hotelarstwem zaczynałam jako recepcjonistka, długo pracowałam w służbie pięter, byłam też odpowiedzialna za dział techniczny. Po siedmiu latach pracy w różnych obiektach zostałam zastępcą dyrektora i zajmowałam się sprawami operacyjnymi wszystkich działów. Zawsze pracowałam zadaniowo. Lubię kiedy działania mają swój plan, początek, rozwijają się wielowątkowo, aby w efekcie ukazać efekt długofalowych działań. Kiedy pojawiła się możliwość otwarcia nowego hotelu i zbudowania zespołu oraz wszystkich procedur od zera, nie miałam wątpliwości, że jest to coś dla mnie. Myślę, że w pewien sposób teraz jestem w miejscu o jakim przeczytałam w czasach licealnych, a co w przyszłości czas pokaże – na pewno nie trup w szafie jak w kryminale.

Co jest najistotniejsze przy uruchamianiu inwestycji? Jakie błędy popełniają inwestorzy na początkowym etapie, których skutki mogą później utrudnić pracę dyrektorów?
Chyba mam jeszcze zbyt małe doświadczenie aby oceniać inwestorów, ale jestem przekonana, że konieczna jest konsultacja już na etapie projektowania. Czasami drobne zmiany mogą mieć ogromny wpływ na ergonomię zarówno pokoi, jak i powierzchni ogólnodostępnych, nie wspominając o zapleczu dla pracowników. Pracodawcy różnych branż oferują coraz bardziej komfortowe miejsca pracy oraz wypoczynku dla swoich zespołów i myślę, że takie myślenie warto przenieść także do hotelarstwa. Bardzo ważne jest odpowiednie skorelowanie liczby miejsc noclegowych, konferencyjnych i gastronomicznych z podażą w danej lokalizacji.

Jaki problem dotyczący zarządzania aktualnie spędza Pani sen z powiek?
Ostatnio śpię bardzo dobrze. Każdego dnia z przyjemnością i uśmiechem przychodzę do pracy. Pierwszy rok od otwarcia hotelu to ogrom pracy, ale wierzę, że wraz z zespołem w efekcie stworzyliśmy naprawdę świetne miejsce. Ustabilizowanie pozycji hotelu, dalszy rozwój marki Hotel Indigo w Polsce i stały rozwój pracowników, ich umiejętności i zaangażowania to zadania na najbliższy czas.

Wspomniała Pani o zespole. Jak wygląda współpraca z personelem? Czy ma Pani jakieś własne, innowacyjne sposoby na zarządzanie?
Już od pierwszej rekrutacji poszukiwałam osób z pasją i ciekawymi zainteresowaniami. Jestem przekonana, że pasja w życiu prywatnym wspaniale przekłada się na zaangażowanie w pracę i chęć stałego rozwoju. W butikowym hotelu, gdzie goście spędzają kilka dni, każdy chętnie poświęci czas na rozmowę z ciekawymi ludźmi i jestem przekonana, że taki właśnie jest mój zespół, z którego jestem bardzo dumna. Wszyscy wciąż uczymy się od siebie i rozwijamy nasze umiejętności.

W jaki sposób motywuje Pani pracowników to tego, aby dawali z siebie coraz więcej i poszerzali horyzonty?
Przede wszystkim sama staram się być przykładem dla pracowników. Niejednokrotnie podkreślam, że sama się wciąż uczę od nich, ponieważ to oni są specjalistami w swojej dziedzinie. Gdy jest potrzeba, zawsze jestem gotowa stanąć z nimi w jednym szeregu i jeśli tylko mogę to pomagam. Zawsze obdarzam moich pracowników dużym zaufaniem i staram się przekazywać zarówno to, co w nich doceniam jak i to co chciałabym, aby ulepszyli. Mam nadzieję, że udaje mi się zarażać ich moim entuzjazmem.

Jakie modele szkoleniowe są według Pani najbardziej korzystne, biorąc pod uwagę obecną zmianę pokoleniową wśród pracowników? Z jakich korzystacie?
Ze względu na dużą rotację pracowników w hotelarstwie najbardziej efektywne są szkolenia online, zajmują niewiele czasu i w prosty sposób przedstawiają najbardziej podstawowe zadania operacyjne. W dłuższym okresie czasu warto umożliwić pracownikom wyjazd do innego miejsca i pracę w nim przez jakiś czas. Zdobywanie doświadczeń w nowym otoczeniu wspaniale otwiera na kolejne możliwości jakie daje porównanie doświadczeń i wybija z rutyny. Oczywiście jest to łatwiejsze, gdy pracuje się w hotelu dużej sieci, ponieważ w takim przypadku możliwości wymiany są naprawdę duże. Zawsze zachęcam pracowników do rozwoju i poszerzania swojej wiedzy, dzięki temu wzrasta ich pewność siebie, ale także ich wartość na rynku pracy.
Nieoceniona jest współpraca z ludźmi, którzy mają już spore doświadczenie w hotelarstwie. Możliwość przyglądania się w jaki sposób kontaktują się z gośćmi, czy jak radzą sobie z wyzwaniami na co dzień jest jednym z lepszych źródeł wiedzy. Świadomość, że wszyscy wciąż uczymy się od siebie to według mnie doskonałe podejście do współpracowników i tak też buduję zespół – są w nim ludzie zarówno z bardzo dużym, jak i za bardzo małym doświadczeniem.
Sama staram się stale rozwijać m.in. czytając literaturę fachową, ale także wsłuchiwać w głosy tych, którzy odnieśli sukces nie tylko w hotelarstwie.

Wiadomo, że – jak w każdej pracy – i w hotelu zdarzają się wzloty i upadki. Jak radzi sobie Pani w sytuacjach kryzysowych oraz z odstresowaniem po ciężkim dniu?
W trudnych sytuacjach przede wszystkim czekam, aż opadną emocje i dopiero podejmuję decyzje. Analizuję zdarzenie i konsekwencje jakie może mieć w najbliższej oraz dalszej przyszłości. Mądre decyzje mogą zminimalizować ewentualne straty oraz wiele wnieść do doświadczenia zarówno mojego, jak i pracowników. Niezmiennie ratuje mnie też poczucie humoru, zawsze warto spojrzeć na pewne zdarzenia z dystansem, wtedy nabierają innych barw i łatwiej sobie z nimi poradzić.
Po pracy natomiast staram się o pracy nie myśleć. Nie jest to łatwe, bo jest dla mnie wciąż ekscytująca, ale mówiąc słowami mojej przyjaciółki „moje życie prywatne jest równie interesujące jak zawodowe”, więc w czasie wolnym skupiam się na nim. Mam świetną rodzinę, która zasługuje na 100 proc. mojej uwagi.

A które z Pani dotychczasowych wyzwań było najtrudniejsze? Czy właśnie dzięki mądrej analizie i skupieniu udało się temu podołać?
Najtrudniejsze było otwarcie pierwszego z hoteli w przeciągu trzech miesięcy a było to moje pierwsze doświadczenie jako dyrektor. Byłam jednocześnie uczniem i nauczycielem. Myślę, że to doświadczenie uodporniło mnie na wiele przeciwności zawodowych. To był czas maksymalnej koncentracji, planowania, działania i kontroli na najwyższych obrotach....

Cały wywiad publikujemy w:
ŚWIAT HOTELI
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO HOTELARZY
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
 link do aktualnego numeru:
LISTOPAD - GRUDZIEŃ 2017

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE