Strona główna Wiadomości 9 AmRest: Blue frog, czyli debiut ambicjonalny
REKLAMA

NAJWAŻNIEJSZE ARTYKUŁY TYGODNIA - HORECANET.PL

AmRest: Blue frog, czyli debiut ambicjonalny

Horecanet.pl, 9 listopada 2017

Polski rynek jest jednym z najszybciej rozwijających się i dlatego AmRest postanowił sprowadzić do naszego kraju kolejny światowy brand. Blue frog to „dziecko” Sylweriusza Farugi i to właśnie Nowościom Gastronomicznym, jako pierwszym, postanowił opowiedzieć, dlaczego dla niego i firmy to tak ważny projekt.

Sylweriusz Faruga o rozwoju blue frog

Autor: AmRest

W tym miesiącu zadebiutowała w Polsce marka blue frog, pochodząca z Chin sieć restauracji z nowoczesną kuchnią amerykańską. Jak ten koncept znalazł się w portfolio AmRest?
AmRest w 2012 roku obrał Chiny za cel strategiczny i wykupił większościowy pakiet udziałów w spółce Blue Horizon, która zarządzała siecią restauracji blue frog. Marka idealnie pasowała do portfolio AmRest. Otwarta pod koniec lat 90 przez dwóch Amerykanów restauracja, miała wyróżniać się swobodną atmosferą i fenomenalnym jedzeniem. W 2012 roku blue frog liczył 11 restauracji. Obecnie, z tą marką jesteśmy w największych miastach Chin: Szanghaju, Pekinie, Shenzhen i ciągle otwieramy nowe lokale. Rok 2017 to przełomowy czas dla naszej sieci – od września działamy w Hiszpanii, a w październiku ruszyliśmy z pierwszą restauracją w Polsce. W sumie blue frog liczy teraz ponad 40 lokali w trzech krajach. 

Dlaczego sieć wchodzi do Polski właśnie teraz?
Ostatnie badania rynku gastronomicznego pokazują, że w Polsce kultura jedzenia „na mieście” coraz bardziej się rozwija. Liczba restauracji stale wzrasta, rosną także wydatki na gastronomię – Polacy chcą najwyższej jakości, ciekawych pomysłów i kulinarnych doznań. Duża konkurencja na rynku determinuje powstawanie nowych konceptów. Trend wzrastającej świadomości konsumenckiej spowodował też zwrot ku niecodziennym restauracjom. Najwyższej jakości produkt, przystępna cena i perfekcyjna obsługa – tego wymagają Polacy. Blue frog w ślad za innymi markami AmRest właśnie to będzie oferował swoim gościom.

Jakie są główne założenia, cele i wartości marki?
Ideą naszego brandu jest połączenie wyśmienitych dań w amerykańskim stylu z egzotycznymi, azjatyckimi akcentami. Chcemy, by było to idealne miejsce na posiłek w gronie najbliższych i aby ludzie chętnie odwiedzali nasz bar, żeby zrelaksować się przy drinku. W tym upatrujemy naszą największą wartość – połączenie oferty restauracyjnej i barowej. To wciąż nowość na polskim rynku. Wiele lokali zamyka kuchnię o konkretnej godzinie i serwuje wyłącznie alkohole. My będziemy traktować kuchnię i bar jako dwa spójne elementy.

Jaką więc kuchnię oferuje blue frog?
Wyróżnia nas idea czerpania inspiracji z egzotycznych kuchni Azji. Nasze spojrzenie na nowoczesną amerykańską kuchnię przeczy stereotypowemu postrzeganiu smaków Stanów Zjednoczonych. Otwartość na bogactwo wpływów z różnych stron świata – smaki i zapachy – to kuchnia amerykańska w wydaniu blue froga. Taka jest też Ameryka: niejednorodna i otwarta. W karcie znajdą się m.in. burgery z 200 g mięsa najwyższej jakości, steki i żeberka, przystawki idealne do współdzielenia, jak spring rollsy, krążki cebulowe, a także przepyszne, desery, m.in. crumble jabłkowe. Dla wegetarian przewidzieliśmy unikalny makaron mac n’cheese czy sałatki. Nasz bar wyróżni bogaty wybór napojów bezalkoholowych i alkoholowych. W blue frog będą pracować profesjonalni barmani, którzy zaproszą Gości na autorskie kompozycje. Moim faworytem jest niebieska lemoniada z rabarbarem i Blue Curacao, która z pewnością zaskoczy niepowtarzalnym smakiem i kolorem.

Co uważacie za swój największy atut?
Zdolność adaptacji blue frog jako przestrzeń-kameleon będzie zaskakiwał Gości dostosowaniem karty menu, wystroju, a nawet muzyki do pory dnia i okazji...

Cały wywiad publikujemy w:
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
link do aktualnego numeru: PAŹDZIERNIK

 

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Komentarz

Komentarz dnia

Szef kuchni Hotelu Mikołajki o menu na zimę

Tomasz Milewski szef kuchni Hotel Mikołajki

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.