Strona główna Wiadomości lipiec AmRest o budowaniu reputacji w sieci
REKLAMA

Tylko u nas!

AmRest o budowaniu reputacji w sieci

Horecanet.pl, 10 lipca 2018
komentuje: Adrian Wnęk
koordynbator ds. PRAmRest

Dziś trudno jest wyobrazić sobie funkcjonowanie marek poza sferą mediów społecznościowych. W ostatnich latach social media zyskały na znaczeniu, będąc nie tylko narzędziem komunikacyjnym, ale też jednym z kanałów sprzedaży.

Amrest o budowaniu reputacji w sieci

Autor: Horecanet

Firmy uwzględniają je więc jako kluczowy element w  długofalowej strategii biznesowej. Jeśli jednak myślimy o mediach społecznościowych w kontekście samej reputacji, sprawa wygląda już nieco inaczej. Z definicji, na reputację wpływ ma całe otoczenie organizacji. Zatem to, co pojawia się na nasz temat w sieci, jest często odwzorowaniem naszych poczynań w codziennym zarządzaniu biznesem.
Firmy dążą do otwartego dialogu z klientami, dlatego też chętnie korzystają z popularnych w dzisiejszych czasach kanałów komunikacyjnych.

Dla sporej grupy konsumentów, Facebook stanowi kluczowe źródło informacji o tym, co np. się dzieje w ich ulubionej marce. Jest to też często pierwszy kanał kontaktu, kiedy wizyta w lokalu lub konkretny produkt nie spełniły ich oczekiwań. I chociaż w takim wypadku rozmowa z kierownikiem placówki powinna rozwiązać sprawę, to jednak panuje przekonanie, że media społecznościowe mają większą moc sprawczą i nasze uwagi zostaną tam „wysłuchane”. 

Trzeba mieć ten aspekt na uwadze, dlatego też profil marki oraz konwersacje w kontekście naszego brandu powinny podlegać stałemu monitoringowi, a na każdą nową opinię – również tą negatywną – należy odpowiednio zareagować. Jeśli klient zgłasza uwagi, warto poprosić go o szczegółowy opis sytuacji. Nie zaszkodzi również zapytać o numer telefonu, by stale informować o przebiegu rozwiązania sprawy. Jest to proces wymagający sprawnej i rzetelnej obsługi. 

Dużym wsparciem może być więc stała współpraca z zewnętrzną agencją, odpowiadającą, chociażby za systematyczny przegląd komentarzy.  Nie zmienia to faktu, iż nadzór nad komunikacją powinien być sprawowany przez odpowiednie osoby (dział) w firmie, które z uwagi na pracę w strukturach organizacji znają jej misję i wartości.

Dlaczego jest to ważne? Po pierwsze - wpływa to na naszą wiarygodność, po drugie - czujemy większą odpowiedzialność za rozwiązanie sprawy. Odczuwa to także nasz gość, który widzi zaangażowanie firmy, dostrzega troskę i jeśli sprawa zostanie właściwie zakończona, z pewnością wystawi nam pozytywne świadectwo. Nad takim właśnie podejściem powinniśmy pracować. To, co myśli o nas opinia publiczna i o czym dyskutuje sieć, wynika często z naszych działań w sferze offline. A już zwłaszcza w branży gastronomicznej, gdzie dla konsumenta kluczową rolę odgrywa jakość  produktów, poziom obsługi, atmosfera w lokalu czy zaangażowanie firmy w działania z zakresu odpowiedzialności społecznej. Wszystkie te czynniki tworzą doświadczenie klienta z marką, którym to następnie dzieli się w sieci – w postaci komentarza, przyznania oceny, czy tzw. „lajka”.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE
I NIEZALEŻNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW

link do aktualnego numeru
CZERWIEC 2018


 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Właściciel baru Woda Ognista o ofercie alkoholowej

Patryk Kowalski właściciel Woda Ognista

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE