Strona główna Wiadomości Branża piwna gotowa na Mistrzostwa Świata
REKLAMA

Producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy czekają na Mundial

Branża piwna gotowa na Mistrzostwa Świata

Horecanet.pl, 12 czerwca 2018

Wzmożone zamówienia fast foodów, zwiększona sprzedaż przekąsek, ale przede wszystkim piwa – tak będą wyglądać Mistrzostwa Świata w piłce nożnej dla sektora spożywczego. Jak branża poradzi sobie z mundialowymi wyzwaniami?

Branża piwna gotowa na Mistrzostwa Świata

Autor: Horecanet

Rozpoczynające się za kilka dni Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w Rosji to nie tylko wielkie święto kibiców, lecz także okazja do zwiększenia obrotów dla firm z różnych branży. Ręce zacierają głównie producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy piwa, które w trakcie imprez sportowych leje się strumieniami.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE
I NIEZALEŻNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW

link do aktualnego numeru
MAJ 2018

Europa kocha polskie piwo
Kondycja piwa w Europie jest bardzo dobra. Według aktualnych danych Komisji Europejskiej w 2016 roku na kontynencie wyprodukowano 39 miliardów litrów złocistego trunku, czyli aż o 400 milionów litrów więcej niż rok wcześniej. Aż 2/3 piwa wyprodukowanego w Europie pochodzi z sześciu krajów:
•    Niemcy – 21 proc.
•    Wielka Brytania – 13 proc.
•    Polska – 10 proc.
•    Hiszpania – 9 proc.
•    Holandia – 7 proc.
•    Belgia – 6 proc.

Dobrą renomą cieszą się piwa wyprodukowane w Polsce – co dziesiąte pochodzi z kraju nad Wisłą. Co ciekawe, według danych KOWR aż 38 proc. eksportowanego przez rodzimych producentów piwa trafia do Czech, do Niemiec – 21 proc., a do Holandii – 17 proc.

Polacy w europejskiej czołówce
Piwo to ulubiony trunek Polaków. Jak wynika z aktualnych danych opublikowanych na portalu statystycznym statista.com zajmujemy czwarte miejsce w Europie pod względem spożywanego rocznie piwa – 98 litrów per capita. Pierwsze miejsce zajmują Czesi (143 l), drugie – Niemcy (104 l), Austria (103 l).
Według szacunków specjalistów, w trakcie roku, w którym odbywa się duża impreza piłkarska, spożycie piwa w naszym kraju wzrasta średnio o około 6 proc.

Nic więc dziwnego, że dla branży spożywczej zadbanie o dostępność, logistykę, ale i jakość tego trunku jest dużym wyzwaniem. Na obniżenie jakości piwa wpłynąć może nadmiar tlenu, szok termiczny, zbyt długie nasłonecznienie, wstrząsy w trakcie transportu. Światło z kolei jest zagrożeniem w przypadku stosowania butelek i w ciągu około trzech tygodni może w pełni zepsuć piwo.
Najbardziej niebezpiecznym czynnikiem dla piwa jest niewłaściwa temperatura. Piwo, aby nie straciło swoich walorów, musi być transportowane, przechowywane cały czas w przedziale temperatur 2-16°C i wilgotność maksymalnie 75 proc., zaś granice tolerancji to 0°C i 25°C, przy wilgotności nieprzekraczającej 85 proc.

Technologia idzie z pomocą
Producenci oraz dystrybutorzy piwa aby sprostać wymaganiom konsumentów nie tylko na bieżąco sprawdzają prognozy pogody, instruują kierowców oraz obsługę do odpowiedniego traktowania towaru w trakcie załadunku, transportu czy przechowywania, ale też korzystają ze wsparcia nowoczesnych technologii. Skuteczne rozwiązanie monitorujące warunki, w jakich znajdował się towar od momentu wyjazdu z produkcji, aż do sklepów końcowych znalazła polska firma Blulog.
System jest oparty o technologię machine to machine, czyli komunikację pomiędzy urządzeniami, co umożliwia w pełni automatyczny proces pomiaru wykonywany przez  rejestratory wielkości karty kredytowej.

- Urządzenia są poręczne i można je umieścić w dowolnym, wygodnym miejscu – na paletach, samochodzie czy innych pomieszczeniach. Temperatura przechowywanych produktów znajduje się  pod stałą i ścisłą kontrolą, sam pomiar odbywa się bezprzewodowo, w czasie rzeczywistym, co pozwala natychmiast reagować – mówi Jérémy Laurens, CEO w firmie Blulog.

Polacy opracowali również specjalną aplikację na smartfony, za pomocą której można sprawdzić łańcuch chłodzenia w sklepie. Jak to zrobić? Wystarczy zeskanować QR Code znajdujący się na froncie lodówki. Patent już sprawdza się w Europie Zachodniej, wkrótce powinien wkroczyć na polski rynek.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Michał Czeladzki o wołowinie

Michał Czeladzki szef kuchni Marcelino Chleb i Wino

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE