powiększ tekst
Strona główna » Wiadomości » 2014 » marzec » 14 » Długoterminowe wyjazdy polskich turystów w 2013 roku
REKLAMA

Rośnie poziom uczestnictwa

Długoterminowe wyjazdy polskich turystów w 2013 roku

źródło: Horecanet.pl, 14.03.2014 (zaktualizowany 14.03.2014 11:00)

W roku 2013 uczestnictwo mieszkańców Polski w wyjazdach turystycznych ogółem było o 9 proc. (o 1,5 mln) wyższe niż w 2012 roku. Obserwujemy wzrost poziomu uczestnictwa w wyjazdach długookresowych (na pięć i więcej dni) zarówno krajowych (+11%), jak i zagra-nicznych (+7 proc.) - wynika z badania wykonanego przez Activ Group na zlecenieMinisterstwa Sportu i Turystyki.

Długoterminowe wyjazdy polskich turystów w 2013 roku
Autor: Shutterstock
 
 

Uczestnictwo w wyjazdach krótkookresowych, niezależnie od miejsca docelowego podróży, pozostało na zbliżonym poziomie. Liczba podróży zagranicznych wzrosła o 6 proc.

Według szacunków Activ Group, w 2013 roku Polacy wzięli udział w 42,45 mln krajowych podróżach turystycznych, czyli o 5 proc. (1,95 mln) więcej niż w 2012 roku; 40 proc stanowiły wyjazdy długookresowe, a 60 proc. – krót-kookresowe. Znacznie większy przyrost, bo o 11 proc dotyczył ilości wyjazdów na pięć i więcej dni, niż wyjazdów na 2-4 dni (+1 proc.). Obserwujemy natomiast wzrost średniej długości pobytu przy wyjazdach krótkookresowych i podobną średnią – przy długookresowych.

>>> Przeczytaj również: Polacy mogą wydać na pokój ok. 290 zł

W 2013 roku w strukturze krajowych wyjazdów turystycznych Polaków w wieku 15 i więcej lat wyjazdy w celach typowo turystycznych miały większy udział, niż w 2012 roku. Wyjazdy w celu odwiedzenia krewnych lub znajomych – nieznacznie mniejszy. Spadł odsetek wyjazdów służbowych. W 2013 roku celem 47 proc. podróży była typowa turystyka, a 28 proc. odwiedziny. Spośród 42,45 mln krajowych wyjazdów mieszkańców Polski niemal 20 mln to wyjazdy w celach typowo turystycznych, w tym 53 proc. stanowiły długookresowe, a 47 proc. krótkookresowe. W 2012 roku takich wyjazdów było 15,8 mln (mniejsza była ogólna liczba wyjazdów).

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.