powiększ tekst
Strona główna Wiadomości 2014 marzec 14 Długoterminowe wyjazdy polskich turystów w 2013 roku

Rośnie poziom uczestnictwa

Długoterminowe wyjazdy polskich turystów w 2013 roku

źródło: Horecanet.pl, 14.03.2014 (zaktualizowany 14.03.2014 11:00)

W roku 2013 uczestnictwo mieszkańców Polski w wyjazdach turystycznych ogółem było o 9 proc. (o 1,5 mln) wyższe niż w 2012 roku. Obserwujemy wzrost poziomu uczestnictwa w wyjazdach długookresowych (na pięć i więcej dni) zarówno krajowych (+11%), jak i zagra-nicznych (+7 proc.) - wynika z badania wykonanego przez Activ Group na zlecenieMinisterstwa Sportu i Turystyki.

Długoterminowe wyjazdy polskich turystów w 2013 roku
Autor: Shutterstock
 
 

Uczestnictwo w wyjazdach krótkookresowych, niezależnie od miejsca docelowego podróży, pozostało na zbliżonym poziomie. Liczba podróży zagranicznych wzrosła o 6 proc.

Według szacunków Activ Group, w 2013 roku Polacy wzięli udział w 42,45 mln krajowych podróżach turystycznych, czyli o 5 proc. (1,95 mln) więcej niż w 2012 roku; 40 proc stanowiły wyjazdy długookresowe, a 60 proc. – krót-kookresowe. Znacznie większy przyrost, bo o 11 proc dotyczył ilości wyjazdów na pięć i więcej dni, niż wyjazdów na 2-4 dni (+1 proc.). Obserwujemy natomiast wzrost średniej długości pobytu przy wyjazdach krótkookresowych i podobną średnią – przy długookresowych.

>>> Przeczytaj również: Polacy mogą wydać na pokój ok. 290 zł

W 2013 roku w strukturze krajowych wyjazdów turystycznych Polaków w wieku 15 i więcej lat wyjazdy w celach typowo turystycznych miały większy udział, niż w 2012 roku. Wyjazdy w celu odwiedzenia krewnych lub znajomych – nieznacznie mniejszy. Spadł odsetek wyjazdów służbowych. W 2013 roku celem 47 proc. podróży była typowa turystyka, a 28 proc. odwiedziny. Spośród 42,45 mln krajowych wyjazdów mieszkańców Polski niemal 20 mln to wyjazdy w celach typowo turystycznych, w tym 53 proc. stanowiły długookresowe, a 47 proc. krótkookresowe. W 2012 roku takich wyjazdów było 15,8 mln (mniejsza była ogólna liczba wyjazdów).

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Konferencje

Komentarz

Komentarz dnia

Brak pomysłu na rynek paliw

Andrzej Sikora Prezes Instytut Studiów Energetycznych

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.