Strona główna Wiadomości 2011 wrzesień 30 Dobry personel to podstawa kawiarni
REKLAMA

Mieszanka kawy powinna mieć stałą jakość

Dobry personel to podstawa kawiarni

Horecanet.pl, 30 września 2011
komentuje: Mirosław Klinowski
dyrektor handlowySegafredo Zanetti Poland

Najczęstszym błędem popełnianym przez gastronomów jest częsta wymiana personelu i zatrudnianie studentów, którzy pracują za mniejszą stawkę niż wykwalifikowani bariści. Efekt tego rodzaju działań jest taki, że klient często otrzymuje kawę przygotowaną w nieprawidłowy sposób.

Mirosław Klinowski, dyrektor handlowy Segafredo Zanetti Poland

Autor: Segafredo Zanetti Poland

Espresso może zostać przepalone, mleko niewłaściwie spienione, a napój może być po prostu zimny. Częsta zmiana dostawców również niekorzystnie wpływa na ogólną jakość serwowanej kawy. Każda mieszanka ma niepowtarzalne walory smakowe, a częste zmiany nie umkną uwadze klienta, który jest stałym gościem i przychodzi do nas mając swoje oczekiwania. Warto oczywiście wprowadzać nowe smaki połączone z promocjami cenowymi, tak wzbogacona oferta może sprawić, że kawosz poszukujący nowych doznań smakowych wybierze właśnie nasz lokal.

W wyborze kawy najważniejsze jest, aby dostarczana mieszanka miała stałą, określną jakość, dzięki czemu jej smak będzie rozpoznawalny i zawsze ten sam. Gwarancję wysokiej jakości kawy uzyskamy wybierając markowe produkty.

Kwestia szkoleń jest rzeczą niezwykle istotną, choć często niedocenianą. Umiejętność obsługi urządzeń nie wyczerpuje obowiązków zawodu baristy, podawanie kawy powinno być również sztuką. Jeżeli na przykład urozmaicimy ofertę kawową o tzw. latte art, w pamięci klienta na pewno pozostanie wrażenie estetyczne po kawie podanej z ciekawym dodatkiem na piance. Wielu dostawców ma w swojej ofercie różnego rodzaju kursy przygotowujące personel do prawidłowego przygotowania i podawania kawy, warto więc o nie zapytać. Możliwość otrzymania w lokalu prawdziwego włoskiego espresso z pewnością podwyższy profesjonalizm kawiarni.

Ani kawa ani sprzęt nie powinny być tanie. Tani sprzęt to częste awarie, a co za tym idzie utrudnienia w pracy. Natomiast zła jakość kawy na pewno zostanie odnotowana przez klienta. Średni koszt dobrej kawy potrzebnej do przygotowania jednego espresso to od 0,50 do 0,90 zł. Koszt najtańszej dostępnej kawy to około 0,40 zł. Nie warto więc oszczędzać paru groszy, ryzykując tym samym utratę klienta, który nieusatysfakcjonowany nigdy już do nas nie wróci. Trzeba pamiętać, że coraz szersze grono konsumentów wie więcej o kawie, sposobie jej podawania, oraz rodzajach smaku. Możliwość podróżowania po Europie sprawiła, że klienci spotykają te same marki we Włoszech, Austrii czy Francji i chcą się nimi delektować także po powrocie do kraju. Dlatego warto w restauracjach umieszczać różnego rodzaju oznaczenia. Może to być logo marki w menu czy podświetlana reklama, która umieszczona na zewnątrz lokalu już z daleka przyciąga klientów.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Michał Czeladzki o wołowinie

Michał Czeladzki szef kuchni Marcelino Chleb i Wino

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE