powiększ tekst
Strona główna » Wiadomości » 2011 » wrzesień » 30 » Dobry personel to podstawa kawiarni
REKLAMA

Mieszanka kawy powinna mieć stałą jakość

Dobry personel to podstawa kawiarni

źródło: Horecanet.pl, 30.09.2011 (zaktualizowany 04.10.2011 11:11)
komentuje: Mirosław Klinowski
dyrektor handlowySegafredo Zanetti Poland

Najczęstszym błędem popełnianym przez gastronomów jest częsta wymiana personelu i zatrudnianie studentów, którzy pracują za mniejszą stawkę niż wykwalifikowani bariści. Efekt tego rodzaju działań jest taki, że klient często otrzymuje kawę przygotowaną w nieprawidłowy sposób.

Dobry personel to podstawa kawiarni
Mirosław Klinowski, dyrektor handlowy Segafredo Zanetti PolandAutor: Segafredo Zanetti Poland

Espresso może zostać przepalone, mleko niewłaściwie spienione, a napój może być po prostu zimny. Częsta zmiana dostawców również niekorzystnie wpływa na ogólną jakość serwowanej kawy. Każda mieszanka ma niepowtarzalne walory smakowe, a częste zmiany nie umkną uwadze klienta, który jest stałym gościem i przychodzi do nas mając swoje oczekiwania. Warto oczywiście wprowadzać nowe smaki połączone z promocjami cenowymi, tak wzbogacona oferta może sprawić, że kawosz poszukujący nowych doznań smakowych wybierze właśnie nasz lokal.

W wyborze kawy najważniejsze jest, aby dostarczana mieszanka miała stałą, określną jakość, dzięki czemu jej smak będzie rozpoznawalny i zawsze ten sam. Gwarancję wysokiej jakości kawy uzyskamy wybierając markowe produkty.

Kwestia szkoleń jest rzeczą niezwykle istotną, choć często niedocenianą. Umiejętność obsługi urządzeń nie wyczerpuje obowiązków zawodu baristy, podawanie kawy powinno być również sztuką. Jeżeli na przykład urozmaicimy ofertę kawową o tzw. latte art, w pamięci klienta na pewno pozostanie wrażenie estetyczne po kawie podanej z ciekawym dodatkiem na piance. Wielu dostawców ma w swojej ofercie różnego rodzaju kursy przygotowujące personel do prawidłowego przygotowania i podawania kawy, warto więc o nie zapytać. Możliwość otrzymania w lokalu prawdziwego włoskiego espresso z pewnością podwyższy profesjonalizm kawiarni.

Ani kawa ani sprzęt nie powinny być tanie. Tani sprzęt to częste awarie, a co za tym idzie utrudnienia w pracy. Natomiast zła jakość kawy na pewno zostanie odnotowana przez klienta. Średni koszt dobrej kawy potrzebnej do przygotowania jednego espresso to od 0,50 do 0,90 zł. Koszt najtańszej dostępnej kawy to około 0,40 zł. Nie warto więc oszczędzać paru groszy, ryzykując tym samym utratę klienta, który nieusatysfakcjonowany nigdy już do nas nie wróci. Trzeba pamiętać, że coraz szersze grono konsumentów wie więcej o kawie, sposobie jej podawania, oraz rodzajach smaku. Możliwość podróżowania po Europie sprawiła, że klienci spotykają te same marki we Włoszech, Austrii czy Francji i chcą się nimi delektować także po powrocie do kraju. Dlatego warto w restauracjach umieszczać różnego rodzaju oznaczenia. Może to być logo marki w menu czy podświetlana reklama, która umieszczona na zewnątrz lokalu już z daleka przyciąga klientów.

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.