Strona główna Wiadomości czerwiec 14 Dyrektor hotelu Aubrecht o zarządzaniu
REKLAMA

Tylko u nas!

Dyrektor hotelu Aubrecht o zarządzaniu

Horecanet.pl, 14 czerwca 2017

- Od dawna wiem, że w hotelarstwie należy mieć dużo pokory. Hotel Aubrecht jest miejscem, które absolutnie to potwierdza. Tu nie da się wprowadzić rozwiązań, które np. sprawdzały się w innych obiektach. Przede wszystkim w kontekście personelu – powiedział w rozmowie z nami Krzysztof Dembek, dyrektor Hotelu Aubrecht Country Spa Resort.

Krzysztof Dembek o zarządzaniu

Autor: KD

Jaki jest Hotel Aubrecht? Co jest jego największą zaletą?
Nasze motto przewodnie to „bliżej natury”, w związku z tym większość działań związanych jest z podkreślaniem naszej wyjątkowej lokalizacji, przyrody nas otaczającej i dobrodziejstw, z których możemy korzystać.
Gdy przejąłem zarządzanie hotelem, nie było konkretnie wytyczonej ścieżki, rozwoju. Dotyczyło to także gastronomii. Nie było jasnego przekazu co oferuje kuchnia. Po wzięciu sprawy w swoje ręce, po sporej burzy mózgów, wraz z menadżerami ustaliliśmy założenia, które skierowane są m.in. w stronę natury i o rezygnacji z chemicznych dodatków.
W 2016 roku zakupiliśmy 80 tys. pszczół. Nasze ule znajdują się 300 m od hotelu, na naszej 5 ha działce. Została obsadzona roślinami, które powodują, że wytwarzany miód jest bardzo smaczny. Wszystko odbywa się oczywiście pod czujnym okiem naszego pszczelarza. Poza tym wszystkie dżemy, konfitury czy chrzany robimy sami. Rozpoczęliśmy uprawę ziemniaków oraz współpracę z dostawcami ekologicznych produktów. Pan Leszek, nasz dobry partner, przywozi nam codziennie olbrzymie ilości świeżych, smacznych i wysokiej jakości warzyw. Zauważyliśmy, że goście bardzo lubią nasze polskie, regionalne produkty. Postawiona przy ziemniakach tabliczka „produkt eko” działa jak magnez. Podejrzewam, że gdyby obok znajdowała się np. polędwica, nasze ziemniaki i tak cieszyłby się większą popularnością.

Czym charakteryzuje się hotel pod kątem zarządzania?
Od dawna wiem, że w hotelarstwie należy mieć dużo pokory. Hotel Aubrecht jest miejscem, które absolutnie to potwierdza. Tu nie da się wprowadzić, rozwiązań, które np. sprawdzały się w innych obiektach. Przede wszystkim w kontekście personelu. Najbliższe wioski oddalone są od nas o jakieś 5-6 km. Mieszkają w nich osoby po 50. roku życia. Młodzież wyjechała za granicę lub do większych miast. Głównymi rynkami, z których pozyskujemy pracowników, są Chojnice i Człuchów, miejscowości znajdujące 20-30 km od nas. Dlatego też musimy włożyć wiele wysiłku w to, żeby przekonać potencjalnych pracowników, że warto jechać godzinę do hotelu Aubrecht. Poza tym musimy odpowiednio ich wynagradzać, a także przekonywać, że dużo lepiej jest rozpocząć współpracę i związać się na dłużej z nami, niż np. pracować w miejscowej dyskotece, która nie daje takich możliwości rozwoju. Cały czas wraz z kierownikami szukamy sposobów na dodatkową motywację dla pracowników.

Jakie więc są to sposoby?
Przede wszystkim nasi pracownicy wiedzą w jakim kierunku zmierza hotel, jakie są inwestycje. Dotyczy to najmniejszych decyzji jak np. zmiana karty win, po największe jak budowa tarasu, na którym właśnie się znajdujemy. Przekonują się, że to co planujemy i obiecujemy jest realizowane. Dotyczy to także szkoleń, które zapowiadamy i odbywamy w ustalonym terminie. Dzięki temu stale budujemy naszą wiarygodność. Poza tym jesteśmy rzetelnym pracodawcą. Jeśli umawiamy się na coś z naszym zespołem, dotrzymujemy słowa. Nie ma u nas osób, które pracują bez umowy. Ci, którzy się u nas zatrudniają, od początku wiedzą jakie są ich obowiązki, za co będą odpowiedzialni i z czego rozliczani oraz jaka może być ich ścieżka kariery. Od momentu rozpoczęcia mojej pracy tutaj, już kilka osób otrzymało awans. Inni widzą, że zmiana stanowiska jest realna, że to się naprawdę dzieje. To na pewno motywuje. Widomo też, że nie będę tu już na zawsze. Dlatego obserwuję swój zespół i próbuję wyłapywać osoby, które w przyszłości zajmą być może moje stanowisko. Dodatkowo hotel Aubrecht jest stabilnym miejscem, które nie zniknie, jak np. przydrożny bar czy miejscowy pub. Dajemy młodym ludziom pracę, którą będą mogli się w przyszłości pochwalić i która może pomóc w zdobyciu kolejnej...

Całą rozmowę publikujemy w:
ŚWIAT HOTELI
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO HOTELARZY
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
 link do aktualnego numeru: MAJ 2017

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Prezes Batida o tym jak stworzyć idealny tort

Jolanta Radziszewska współwłaścicielka, prezes Batida

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.