Strona główna Wiadomości Ekologia i zysk, czyli cyrkularnie w turystyce
REKLAMA

ARP zaprasza na szkolenia

Ekologia i zysk, czyli cyrkularnie w turystyce

Horecanet.pl, 8 lutego 2018

Na początku marca Agencja Rozwoju Pomorza organizuje bezpłatne warsztaty testujące dla firm turystycznych z woj. pomorskiego będące szansą na zdobycie kompetencji w zakresie praktycznego zastosowania rozwiązań gospodarki obiegu zamkniętego w firmie. GOZ to nie tylko ochrona środowiska, to także zysk dla biznesu i kierunek w gospodarce, który wyznaczy naszą przyszłość. 
 

Autor: Shutterstock

Hotele, ośrodki SPA, obiekty gastronomiczne, mogą wziąć udział w bezpłatnych warsztatach testujących dotyczących gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) w ramach realizowanego przez Agencję Rozwoju Pomorza (ARP) projektu CIRTOINNO (CIRCULAR ECONOMY TOOLS TO SUPPORT INNOVATION IN GREEN AND BLUE TOURISM SMEs), którego efektem ma być wdrożenie elementów GOZ w firmach turystycznych. Korzyści dla przedsiębiorstw, wynikające z GOZ to m.in.: oszczędności z tytułu recyklingu i ograniczenia konsumpcji, budowa marki firmy jako nowoczesnej i przyjaznej środowisku, możliwość pozyskania nowych klientów oraz podniesienie konkurencyjności firmy. Celem warsztatów jest testowanie metod prowadzących do wypracowania realnych rozwiązań gospodarki cyrkularnej dla MSP z branży turystycznej.

RYNEK DOSTAWCÓW
HORECA W POLSCE - RAPORT 2018

ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP
DO PEŁNEGO WYDANIA
w wersji elektronicznej - kliknij

GOZ to zarządzanie gospodarką, które bierze za wzór przyrodę, tworzącą odnawialny i samoregenerujący się system, mający za zadanie zredukować (i docelowo wyeliminować) ilość powstających w gospodarce odpadów oraz ilość pobieranych surowców. Dziś wpisuje się ją w strategię rozwoju Polski i Europy. Turystyka jest jedną z kluczowych branż Pomorza, szczególnie wrażliwych na nowe pro-ekologiczne trendy. Istnieje wiele przykładów potwierdzających, że coraz bardziej świadomy klient chętnie wybiera usługi i produkty, które uznają zasady „pro-eko”, zrównoważonego rozwoju czy łączące oba te kierunki GOZ. Doświadczenia rodzimych obiektów turystycznych z klientami ze Skandynawii mogą to potwierdzać. Nawet wiążąca się z tego typu ofertą konieczność samoograniczania turysty, jak rzadsza wymiana ręczników i pościeli, czy bogaty bufet, serwowany na mniejszych talerzach, ale likwidujący marnotrawstwo, nie stanowią problemu. Takie działania okazują się zaletą i skutecznym elementem promocji.

Cyrkularnych rozwiązań stosowanych przez firmy jest coraz więcej. Od fusów z kawy, wykorzystywanych do produkcji pieczarek czy boczniaka, po systemy uzyskiwania energii z własnych śmieci. W ramach projektu CIRTOINNO współfinansowanego z Europejskiego Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Interreg Południowy Bałtyk 2014-2020 zbadano zagadnienie GOZ oraz dobre praktyki stosowane w turystyce. Warsztaty pozwolą na pozyskanie praktycznej wiedzy na temat GOZ i zastosowania nowych rozwiązań w modelu biznesowym własnej firmy.

 

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Moya: Zmiany rynkowe skłaniają do ewaluacji asortymentu

Filip Puchalski Dyrektor ds. Operacyjnych Moya

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.