Strona główna Wiadomości kwiecień 20 Felieton: Kopiuj wklej, żeby było lżej
REKLAMA

Tylko u nas!

Felieton: Kopiuj wklej, żeby było lżej

Horecanet.pl, 20 kwietnia 2017
komentuje: Marta Kudosz
redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne

Tym razem poruszę drażliwy temat bliski wszystkim przedsiębiorcom, a zwłaszcza restauratorom. Mam na myśli konkurencję. Można powiedzieć, że dla wielu jest zjawiskiem pozytywnym, stymuluje do działania, zmusza do kreatywności, rozwija...

Felieton: Kopiuj wklej, żeby było lżej

Autor: Fotogenetycznie

Lokale powstają jeden obok drugiego i często to nikomu nie przeszkadza, ponieważ taka kumulacja oferty między innymi przyciąga więcej gości. Rywalizacja wymusza też jakość u dostawców, którzy starają się zapewniać coraz to nowe, wysokiej klasy produkty dla wymagających restauratorów. Fakt, że mamy z kim rywalizować powoduje po prostu, że nie spoczywamy na lurach i chcemy być coraz lepsi. To jest ta dobra strona, ale jak wiemy, życie nie składa się z samych pozytywów. Co zrobić, gdy konkurencja jest nieuczciwa? Jak radzić sobie, gdy ktoś pod naszym nosem otwiera taka samą restaurację, kopiuje menu, robi takie same promocje i ma ceny niższe o 20 procent? Może przejść się do takiego „sąsiada” i nagadać mu do słuchu, a może skorzystać z pomocy prawnej, wejść na drogę sądową? Wkrótce zapewne okaże się, że nie przyniesie do pożądanego efektu, ucierpią na tym jedynie nasze i tak już mocno nadszarpnięte nerwy. Co więc robić? Mnie wydaje się, że najlepiej skupić na tym, co robimy najlepiej. Bronić się smakiem i jakością. Nie należy się oczywiście łudzić, że mimo naszego rozsądnego podejścia nie ucierpi na tym biznes. Pewnie obroty trochę spadną, ale pokazując gościom, że jesteśmy pewni tego co tworzymy oraz, że nie mamy zamiaru plątać się w nieuczciwą grę, z czasem i tak zyskamy jeszcze większą przychylność i zaufanie.

Wydawców takich jak my także dotyka ten problem. Każdego dnia zauważamy, że nie tylko nasze wszystkie pomysły są regularnie kopiowane ale nawet zwykłe zdania, czy wpisy na Facebooku (!). Nie jest oczywiście przyjemne obserwowanie gdy ktoś „pożycza” naszą własność intelektualną, ale jeśli spojrzymy z dystansu, uświadamiamy sobie, że to zwyczajnie oznacza iz jesteśmy od innych lepsi. Może bardziej nowocześni, nadążający za trendami i oczekiwaniami. Wtedy pojawia się to miłe uczucie, że mamy kontrolę i jesteśmy zawsze o krok przed innymi.
 

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
link do aktualnego numeru: MARZEC 2017


Nasze czasopisma Nowości Gastronomiczne i Świat Hoteli oraz konferencje jak np. Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum czy Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel towarzyszą Państwu już od kilkunastu lat. W tym roku już po raz piętnasty spotkamy się na, organizowanym przez nas, najważniejszym w Polsce spotkaniu restauratorów Food Business Forum 2017 (13 września, Sheraton Warsaw Hotel), a z kolei po raz dwunasty na Forum Profit Hotel (12 grudnia, Sheraton Warsaw Hotel). Jesteśmy przekonani, że jak co roku padnie kolejny rekord liczby uczestników, a część merytoryczną i dyskusje kuluarowe sprawią, że będą Państwo bogatsi o kolejne praktyczne pomysły i rozwiązania. Wiemy, że zaufanie buduje się latami, więc każdego dnia z tą świadomością po prostu robimy swoje. Pracujemy, działamy i mocno wierzymy, że Państwo to dostrzegają. Bardzo Wam za to dziękujemy i takiej samej wytrwałości i cierpliwości wszystkim Państwu życzymy.

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Komentarz

Komentarz dnia

W spa królują holistyka i orientalne zabiegi

Katarzyna Krzeptowska – Gredka menadżer spa Aries Hotel & Spa

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.