Strona główna Wiadomości 5 Inspektorzy nie pochodzą z Krainy Deszczowców
REKLAMA

Tylko u nas!

Inspektorzy nie pochodzą z Krainy Deszczowców

Horecanet.pl, 5 stycznia 2017
komentuje: Krzysztof Janiszewski
współwłaściciel Senses Restaurant

Rzeczywiście inspektorzy przychodzą sami, jednak to, że gość jest bez towarzystwa, w dzisiejszych czasach, nie jest niczym wyjątkowym. W zachowaniach recenzentów nie ma niczego niezwykłego.

Inspektorzy nie pochodzą z Krainy Deszczowców

Autor: Karolina Jóźwiak, www.fotogenetycznie.pl

Rzeczywiście przychodzą sami, jednak to, że gość przychodzi bez towarzystwa, w dzisiejszych czasach nie jest niczym wyjątkowym. W zachowaniach recenzentów nie ma niczego niezwykłego. Na przykład pierwszy, który nas odwiedził i się ujawnił, zaczął kolację od piwa. Są pewne elementy, które mogą wyróżnić taką osobę. Widać, że inaczej degustuje jedzenie. Inspektor smakuje każdy składnik oddzielnie. Z drugiej strony w dzisiejszych czasach jedzenie stało się tak modnym tematem, że mamy całą rzeszę blogerów czy miłośników, którzy podróżują po świecie i odwiedzają różne miejsca, więc można się pomylić.

Drugi z inspektorów, który nas odwiedził ujawnił się już po zjedzeniu posiłku, finalnie przyznając nam to wyróżnienie. Podobnie zrobił pierwszy, który też musiał się zdemaskować żeby uzyskać zgodę na przetwarzanie naszych danych. Inspektor chciał uzyskać więcej informacji dotyczących kuchni. W związku z tym, że jesteśmy nowym miejscem pragnął zobaczyć jak wygląda zaplecze i oczywiście porozmawiać z naszym szefem kuchni Andreą Camastrą. Co ciekawe, akurat go wtedy nie było. Raz na dwa tygodnie udaje się do naszych gospodarstw i właśnie tam wówczas przebywał.

Jeśli chodzi o warunki przyznawania Gwiazdek Michelina to są one powszechnie znane. Nie jest to owiane żadną tajemnicą. Wiadome jest, że aby dostać jedną trzeba kreować dania z nieoczywistymi smakami, wyjątkowymi połączeniami z najwyższej jakości świeżych produktów. Oprócz tego liczy się jakość serwisu plus umiejętność kreowania przyjaznej atmosfery. Inspektorzy nie pochodzą z Krainy Deszczowców. To osoby posiadające bardzo staranne wykształcenie gastronomiczne oraz wyjątkowy smak. To fachowcy, a nie ludzie zajmujący się gastronomią hobbystycznie. Praca inspektorów Michelin polega na jeżdżeniu po świecie i ocenianiu restauracji. Nie da się więc ich oszukać. Doskonale wiedzą, które dania są innowacyjne, a które tylko kopią istniejących już połączeń smaków. Każdy z nich ocenia około 150 lokali rocznie, więc mają porównanie. W gastronomii na decyzję inspektorów wpływa zarówno moda, jak i indywidualny gust. Może się więc zdarzyć, że któraś z kompozycji smakowych nie przypadnie danemu recenzentowi do gustu. Będzie on jednak potrafił docenić jakość potrawy. Jeżeli nawet, nie trafi się w gust, to za rok pojawi się inny inspektor i przyzna wyróżnienie, gdy restauracja na nie zasługuje. Jeżeli chodzi o recenzje Przewodnika nie można mówić tu o pomyłkach czy przypadku. Kryteria są jasne. Jedną Gwiazdkę otrzymuję się, gdy warto zajrzeć do danej restauracji, drugą gdy należałoby zboczyć z drogi, żeby odwiedzić to miejsce, a trzecia to już specjalna podróż tylko po to, by w niej zjeść.

Każdy restaurator powinien chociaż raz, sam przed sobą, przyznać czy jego miejsce pasuje do tych definicji. Wielu polskich gastronomów pod pretekstem niewiedzy ukrywa brak możliwości spełnienia tych kryteriów. Nie można też powiedzieć, że wyróżnienie nie zostało przyznane, ponieważ inspektor trafił na słabszy dzień. Restauracje gwiazdkowe ich nie mają, są tylko dobre i lepsze.

Cały wywiad ukazał się w bieżącym numerze:
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE - czasopismo restauratorów 
!!!ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA!!!
kliknij aby zapoznać się z numerem:
LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2016

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Prezes Batida o tym jak stworzyć idealny tort

Jolanta Radziszewska współwłaścicielka, prezes Batida

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.