Strona główna Wiadomości czerwiec Jak zmierzyć skuteczność social mediów?
REKLAMA

Tylko u nas!

Jak zmierzyć skuteczność social mediów?

Horecanet.pl, 19 czerwca 2017

W dzisiejszych czasach Facebook wydaje się oczywistym kanałem komunikacji przy prowadzeniu jakiegokolwiek lokalu. W dużych miastach, gdzie konkurencja jest większa, restauratorzy przykładają coraz większą wagę do komunikacji w social mediach. Poświęcają temu czas i niekiedy pieniądze, ale częściej słyszy się, że Facebook to tylko wydatek, który się nie zwraca.

Jak zmierzyć skuteczność social mediów?

Autor: Shutterstock

Jak to jest z mierzeniem skuteczności działań w mediach społecznościowych? Czy sukces na Facebooku da się zdefiniować i zweryfikować?

Według amerykańskich badań, dla ponad połowy aktywnych użytkowników mediów społecznościowych wychodzenie do kawiarni i restauracji to jedna z podstawowych form rozrywki. Jako konsumenci wydajemy też więcej pieniędzy na produkty czy marki, które znamy i „lubimy” na Facebooku. Dodatkowo, fani są statystycznie bardziej skłonni, by polecać dany produkt, usługę czy restaurację swoim znajomym.

Badania konsumenckie Jones Graduate School of Business wskazują, że fani z Facebooka 36 proc. częściej odwiedzają lokal, który już lubią. Ale jak zmierzyć własny sukces i stwierdzić czy pieniądze i czas włożone w Facebooka to tylko koszt firmy czy raczej inwestycja?

Dobrana komunikacja do zdefiniowanej grupy docelowej
W social media liczy się konwersacja; podstawą jest rozmowa marki z odbiorcami, nie monolog sprzedażowy restauracji. Dlatego, żeby określić czy kanał mediów społecznościowych jest sukcesem konieczne jest określenie do kogo kierujemy komunikację.

Należy zdefiniować grupę docelową i „idealnego” gościa, do którego chcemy poprzez Facebooka dotrzeć. Dotyczy to zarówno gościa, którego chcemy zachęcić do ponownego odwiedzenia restauracji, jak i nowego, który jeszcze w restauracji nie był. Inaczej będzie prowadzić rozmowę z odbiorcami elegancka restauracja, inaczej luźny casual-dining z burgerami.

Kiedy już zdefiniujemy grupę docelową, dobieramy do niej odpowiednie kanały dotarcia. Przyjęło się, że Facebook może być wykorzystywany w komunikacji do wszystkich grup docelowych, choć najaktywniejszą grupą wiekową są osoby pomiędzy 15 a 34 rokiem życia. Instagram sukcesywnie rośnie w siłę od kilku lat i pełni coraz ważniejszą rolę w komunikacji, zwłaszcza dla restauracji i kawiarnii, które posługują się najpopularniejszymi hashtagami #foodporn #instagood #food. Snapchat do pewnego momentu był adresowany głównie do grupy do 19 roku życia, choć przez dodanie relacji na Instagramie stracił on tempo rozwoju wśród użytkowników na całym świecie.

Jeśli w komunikacji brakuje spójności do jakiego odbiorcy ją kierujemy, a kanały odbioru nie będą odpowiednio dobrane do grupy docelowej lokalu, media społecznościowe będą...

Cały tekst publikujemy w:
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
link do aktualnego numeru: MARZEC 2017

Autorką jest Marta Panfil
współwłaścicielka Agencja Kreatywna Fika

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Sztuka serwowania napojów kawowych

Kamil Gaszewski Beverage Category Coordinator Costa Coffee Polska

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.