Strona główna Wiadomości czerwiec Jak zmierzyć skuteczność social mediów?
REKLAMA

Tylko u nas!

Jak zmierzyć skuteczność social mediów?

Horecanet.pl, 19 czerwca 2017

W dzisiejszych czasach Facebook wydaje się oczywistym kanałem komunikacji przy prowadzeniu jakiegokolwiek lokalu. W dużych miastach, gdzie konkurencja jest większa, restauratorzy przykładają coraz większą wagę do komunikacji w social mediach. Poświęcają temu czas i niekiedy pieniądze, ale częściej słyszy się, że Facebook to tylko wydatek, który się nie zwraca.

Jak zmierzyć skuteczność social mediów?

Autor: Shutterstock

Jak to jest z mierzeniem skuteczności działań w mediach społecznościowych? Czy sukces na Facebooku da się zdefiniować i zweryfikować?

Według amerykańskich badań, dla ponad połowy aktywnych użytkowników mediów społecznościowych wychodzenie do kawiarni i restauracji to jedna z podstawowych form rozrywki. Jako konsumenci wydajemy też więcej pieniędzy na produkty czy marki, które znamy i „lubimy” na Facebooku. Dodatkowo, fani są statystycznie bardziej skłonni, by polecać dany produkt, usługę czy restaurację swoim znajomym.

Badania konsumenckie Jones Graduate School of Business wskazują, że fani z Facebooka 36 proc. częściej odwiedzają lokal, który już lubią. Ale jak zmierzyć własny sukces i stwierdzić czy pieniądze i czas włożone w Facebooka to tylko koszt firmy czy raczej inwestycja?

Dobrana komunikacja do zdefiniowanej grupy docelowej
W social media liczy się konwersacja; podstawą jest rozmowa marki z odbiorcami, nie monolog sprzedażowy restauracji. Dlatego, żeby określić czy kanał mediów społecznościowych jest sukcesem konieczne jest określenie do kogo kierujemy komunikację.

Należy zdefiniować grupę docelową i „idealnego” gościa, do którego chcemy poprzez Facebooka dotrzeć. Dotyczy to zarówno gościa, którego chcemy zachęcić do ponownego odwiedzenia restauracji, jak i nowego, który jeszcze w restauracji nie był. Inaczej będzie prowadzić rozmowę z odbiorcami elegancka restauracja, inaczej luźny casual-dining z burgerami.

Kiedy już zdefiniujemy grupę docelową, dobieramy do niej odpowiednie kanały dotarcia. Przyjęło się, że Facebook może być wykorzystywany w komunikacji do wszystkich grup docelowych, choć najaktywniejszą grupą wiekową są osoby pomiędzy 15 a 34 rokiem życia. Instagram sukcesywnie rośnie w siłę od kilku lat i pełni coraz ważniejszą rolę w komunikacji, zwłaszcza dla restauracji i kawiarnii, które posługują się najpopularniejszymi hashtagami #foodporn #instagood #food. Snapchat do pewnego momentu był adresowany głównie do grupy do 19 roku życia, choć przez dodanie relacji na Instagramie stracił on tempo rozwoju wśród użytkowników na całym świecie.

Jeśli w komunikacji brakuje spójności do jakiego odbiorcy ją kierujemy, a kanały odbioru nie będą odpowiednio dobrane do grupy docelowej lokalu, media społecznościowe będą...

Cały tekst publikujemy w:
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
link do aktualnego numeru: MARZEC 2017

Autorką jest Marta Panfil
współwłaścicielka Agencja Kreatywna Fika

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Ekspert o systemach motywacyjnych w hotelu

Robert Węglarz właściciel firmy szkoleniowo-doradczej Alchemia Hotelarstwa

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.