Strona główna Wiadomości Jolanta Neumann o rekrutacji do Raffles Europejski Warsaw
REKLAMA

Tylko u nas!

Jolanta Neumann o rekrutacji do Raffles Europejski Warsaw

Horecanet.pl, 18 kwietnia 2018

Bardzo ważne przy budowaniu Zespołu było zrekrutowanie odpowiednich osób na najwyższe stanowiska zarządzające w hotelu – Leaderów swoich Zespołów. To te osoby wspólnie tworzą tę wyjątkową dla Raffles kulturę pracy, ale i podejmują ważne, strategiczne decyzje - powiedziała w rozmowie z nami Jolanta Neumann, Dyrektor ds. Personalnych

Jolanta Neumann o rekrutacji do Raffles Europejski Warsaw

Autor: Karolina Jóźwiak, www.fotogenetycznie.pl

Czy wszechobecny problem z pracownikami dotknął również tak renomowane miejsce, czy wręcz odwrotnie?
Rekrutacja do tak wyjątkowego miejsca jest przeprowadzana bardzo starannie i składa się z kilku etapów. Od Kandydatów naturalnie oczekujemy wiedzy, doświadczenia, wysokiej kultury osobistej, ale przede wszystkim szukamy w nich pasji i szczególnych kompetencji interpersonalnych. Jest to ogromne wyzwanie i odpowiedzialność, dlatego tak dużą uwagę przywiązujemy do każdego etapu. Mamy to szczęście, że nasze oferty pracy cieszyły się dużym zainteresowaniem zarówno w Polsce, jak i za granicą. Na ten moment nabór na większość stanowisk jest już zamknięty. Do naszego Zespołu zaprosiliśmy bardzo utalentowane osoby, także z doświadczeniem w pracy w takich sieciach hotelowych jak: The Dorchester, Shangri-La, Mandarin Oriental, Four Seasons, The St. Regis, a także z hoteli Raffles i Fairmont.

Jak przebiega proces rekrutacji? Ilu pracowników docelowo ma zatrudniać Raffles Europejski Warsaw?
Rekrutacja jest kilkuetapowa, a jej początkowym punktem jest test oceny poziomu pożądanych przez nas kompetencji oraz ich dopasowania do marki Raffles. W zależności od rezultatu tego testu, Kandydat jest zapraszany do następnych trzech etapów – spotkań indywidualnych na różnym poziomie, w zależności od stanowiska, na które aplikuje. Proces rekrutacyjny jest bardzo szczegółowy, ponieważ wybrany Kandydat, stając się częścią międzynarodowego Zespołu, jednocześnie staje się ambasadorem naszej marki. Docelowo w Raffles Europejski Warsaw zostanie zatrudnionych ponad 200 Pracowników.

Jaki udział stanowią pracownicy z zagranicy, z jakich głównie krajów pochodzą?
Większość naszego Zespołu to Pracownicy lokalni. Mamy też w naszym gronie osoby z zagranicy, w tym między innymi obywateli Niemiec, Francji, Hiszpanii, Wietnamu, Turcji, Ukrainy, Australii i Egiptu. Na dziś to w sumie 20 osób.

Kiedy rozpoczęły się pierwsze szkolenia pracowników?
W trzecim kwartale 2017 roku i cały czas trwają. Staramy się ciągle doskonalić nasze umiejętności tak, aby stale oferować Gościom najwyższy poziom obsługi.

Co jest najtrudniejsze przy budowaniu zespołu? Na jakie wyzwania natrafiła Pani?
Bardzo ważne przy budowaniu Zespołu było zrekrutowanie odpowiednich osób na najwyższe stanowiska zarządzające w hotelu – Leaderów swoich Zespołów. To te osoby wspólnie tworzą tę wyjątkową dla Raffles kulturę pracy, ale i podejmują ważne, strategiczne decyzje. Pozyskaliśmy profesjonalistów z ogromnym doświadczeniem, dzięki temu mamy wszystkie potrzebne zasoby, aby zbudować wspaniały Zespół.

Jakie ścieżki kariery i rozwój proponuje kandydatom Raffles Europejski Warsaw?
Na swojej ścieżce kariery w Raffles Europejski Warsaw Pracownicy mają przed sobą szereg szkoleń na różnych szczeblach kariery. Wszystkich potencjalnych menadżerów przed objęciem stanowiska kierowniczego starannie edukujemy w zakresie naszych standardów zarządzania Zespołem. Praca w Raffles Hotels & Resorts oferuje również duże międzynarodowe możliwości rozwoju. Przykładowo dyrektorem marketingu i komunikacji w Raffles Europejski Warsaw została Nergis Sevim, która wcześniej zajmowała stanowisko Marketing Managera w Raffles Istanbul. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać naszych Kolegów i Koleżanki oraz towarzyszyć im podczas ich osobistego rozwoju.

Jakie mechanizmy funkcjonujące w sieci Raffles, pomagają wyłonić talenty, niezwykłe osobowości, a może ma Pani własne metody?
Wysokie standardy procesu rekrutacji w sieci Raffles bardzo wspierają wybór najlepszych kandydatów, jednak to, czego najbardziej poszukujemy w kandydatach, weryfikujemy podczas bezpośrednich spotkań. Na pewno ogrom dotychczas zdobytych doświadczeń w obszarze rekrutacji pozwala mi na ocenę predyspozycji u przyszłego kandydata. Ja osobiście koncentruję się na poznaniu każdego kandydata, pragnę dowiedzieć się kim jest, jaką ma osobowość, co go interesuje, czego oczekuje od ...

Cały wywiad publikujemy w:
ŚWIAT HOTELI

NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE
I NIEZALEŻNE CZASOPISMO HOTELARZY
link do aktualnego numeru
LUTY - MARZEC 2018

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Komentarz

Komentarz dnia

Shell Polska: Dzielimy się naszym know-how

Marek Kulesza kierownik ds. rozwoju sieci partnerskiej Shell Polska

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.