Strona główna Wiadomości lipiec Kultura foodie w Gemini Park Tychy
REKLAMA

Polacy polubili restauracje

Kultura foodie w Gemini Park Tychy

Horecanet.pl, 10 lipca 2018

W blisko 4 miesiące od otwarcia restauracje Gemini Park Tychy przyciągają coraz więcej klientów. Powód? Ciekawa i zróżnicowana oferta i nietypowa strefa food court.

Kultura foodie w Gemini Park Tychy

Autor: Horecanet

Popularne programy telewizyjne i reality shows oraz boom restauracyjny sprawił, że Polacy polubili jeść na mieście. Odwiedzanie restauracji jest już nie tylko zwykłą alternatywą dla gotowania w domu, coraz częściej jest także formą spędzania czasu wolnego z przyjaciółmi i rodziną.  Na tę przyjemność jesteśmy gotowi sporo wydać.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE
I NIEZALEŻNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW

link do aktualnego numeru
CZERWIEC 2018

Z raportu „Polska na talerzu” wynika, że już dziś na wypad do restauracji przeznaczamy średnio 35 zł w tygodniu i 36 zł w weekend.  Najchętniej wybieramy pizzerie, fast foody oraz restauracje z kuchniami świata (np. azjatycką). Rośnie także moda na naleśnikarnie, burgerownie i sushi bary. Wśród konceptów popularne są zwłaszcza znane sieci – czytamy w raporcie.

Rosnąca w Polsce kultura „foodie” udziela się także galeriom handlowym. Już dziś restauracje i kawiarnie zajmują tam od 10 do 15 proc. powierzchni - podaje Międzynarodowa Rada Centrów Handlowych. Przybywa nie tylko popularnych restauracji, nowych konceptów i smaków, ale także coraz więcej inwestuje się w strefy gastronomiczne.  Powód? Klienci oczekują od galerii nie tylko szerokiej i zróżnicowanej oferty kulinarnej, ale także z pomysłem zaprojektowanej/zaaranżowanej przestrzeni.

Przykład na to można znaleźć m.in. w nowo powstałej galerii Gemini Park Tychy. Tam inwestor nie tylko stworzył jedną z najciekawszych na Śląsku przestrzeni food court, ale postawił także na różnorodność jej oferty. Wśród 10 najemców gastronomicznych można dziś znaleźć zarówno popularne sieci np. McDonald’s i KFC, ale także Companeros serwujące kuchnię meksykańską, Thai Express z kuchnia tajską czy Olimp z tradycyjną kuchnią polską. Nie brakuje także kawiarni i lodziarni w tym m.in. Lodomanii, Grycan i So Coffee!, Cafe de Grano.

- Oferta gastronomiczna potrafi dziś nie tylko przyciągnąć klientów, ale także wydłużyć czas jaki spędzają w galerii np. z rodziną lub znajomymi. Warunkiem jest jednak jej atrakcyjność. Oferta powinna być ciekawa i zróżnicowana,  musi odpowiadać różnym gustom kulinarnym i upodobaniom. Nie może opierać się np. tylko na fast food. Dziś w dobrze skomponowanej ofercie, tak jak np. w Gemini Park, pojawiają się także lokale z znanych marek m.in. segmentu „fast casual”, „refuel&relax” czy „impulse”. Taka różnorodność generuje ruch, ale także powroty – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

Na te ostatnie wpływ ma także atrakcyjność i wygoda przestrzeni, w której znajdują się restauracje. Stołówkowy klimat strefy food court to dziś za mało. Klienci oczekują za to nowoczesnych przestrzeni, które klimatem nawiązują do restauracji, kawiarni czy stref relaksu. – Strefy food court ewoluują, nabierają coraz bardziej restauracyjnego i kawiarnianego charakteru. Stawia się dziś zarówno na unikalny design i jego zróżnicowanie, jak również na funkcjonalność i komfort, dopasowując przestrzeń np. do klientów w różnym wieku lub do różnych typów restauracji, jakie otaczają strefę  - mówi Misztalewski.

Tak też zrobiono w Tychach. Mogąca pomieścić dziś ponad 500 gości strefa food court została zaprojektowana jak jedna duża restauracja. Całą przestrzeń wypełniono meblami będącymi ikonami światowego designu, w tym m.in. krzesłami marek Pedrali, Vitra, Metalmobil, fotelami Havana Wing, czy krzesłami projektu Jaspera Morrisona, Eero Arnio czy duetu Edward Barber & Jay Osgerby. W strefie dominuje też dzienne światło wpuszczone przez gigantyczne okno.

 – W centrum na podeście umieściliśmy główną część food courtu z tradycyjnymi stolikami i krzesłami oraz hokerami i przestrzenią barową. Wokół tej strefy jednak „dryfują” mniejsze z innymi typami siedzisk np. pufami oraz strefą przeznaczoną dla dzieci. Na końcu strefy tuż przy przeszklonej ścianie zewnętrznej wydzieliliśmy  również strefę kawiarnianą z fotelami. Daje to klientom nie tylko możliwość wyboru miejsca, ale także typu strefy w zależności od tego, czy chcą coś szybko zjeść, czy się rozsiąść na dłużej– mówi.

Gastronomia przyciąga do Gemini Park
Pomysł Gemini Park, zarówno na ofertę, jak i na strefę food court, procentuje. Każdego dnia restauracje  galerii odwiedza nawet kilka tysięcy osób. W tym gronie są zarówno osoby robiące w galerii kilkugodzinne zakupy, jak również klienci, którzy w centrum handlowym zatrzymali się po drodze poruszając się wzdłuż trasy Śląsk-Podbeskidzie.

- Nasza strefa food court i jej oferta są dziś w stanie zaspokoić różne potrzeby klientów, nie tylko związane z jedzeniem, ale i relaksem. Z jednej strony przygotowani jesteśmy na szybki lunch i serwowanie dań na wynos, co umożliwia m.in. dobór najemców. Z drugiej strony mamy przestrzeń i ofertę, która zachęca np. do przerwy w czasie zakupów. Restauracyjny klimat jaki stworzyliśmy zachęca do dłuższej wizyty, organizacji spotkań biznesowych i z przyjaciółmi, a nawet do co-workingu przy kawie – mówi Tomasz Misztalewski. 

Zastana dziś oferta to jednak nie ostanie słowo Gemini Park. Centrum handlowe ma już w planach rozbudowę, w tym poszerzenie oferty gastronomicznej. – Po blisko 3 miesiącach działania widzimy jak dużą popularnością cieszy się ten segment oferty, jak bardzo restauracje, które trafiły do naszej oferty były wyczekiwane przez lokalny rynek. Widzimy także drzemiący w tym potencjał.  Dlatego planując rozbudowę galerii nie zapominamy o strefie food court i już dziś możemy zapowiedzieć  powstanie kolejnych restauracji i kawiarni. Zainteresowanie obiektem ze strony gastronomi jest duże  – dodaje.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Właściciel baru Woda Ognista o ofercie alkoholowej

Patryk Kowalski właściciel Woda Ognista

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE