Strona główna Wiadomości luty MJM: Zmiany w branży idą w dobrym kierunku
REKLAMA

Tylko u nas!

MJM: Zmiany w branży idą w dobrym kierunku

Horecanet.pl, 14 lutego 2017
komentuje: Wojciech Jazowiecki
dyrektor zarządzający MJM Group

Patrząc na cały rok 2016, rynek dostawców wyposażenia wygląda znacznie lepiej niż w roku ubiegłym. Wszystko bierze się z szybkiego wzrostu gospodarki, wzrastającej zamożności społeczeństwa, wzrostu atrakcyjności kraju dla turystów, zmiany modelu życia, a także większego tempa życia i coraz mniejszej ilości czasu na przygotowywanie obiadu w domu.

MJM: Zmiany w branży idą w dobrym kierunku

Autor: MJM

Dodatkowo wiele firm, które wcześniej były zamknięte, nawet monopolistyczne i dostępne tylko dla dużych graczy, w końcu otworzyło się również dla spółek, które są dopiero w fazie rozwoju. Wcześniej tego nie było. Wyposażenie można było kupić od kilku pośredników, a część rzeczy od producentów lub dystrybutora. Inną sprawą jest, że w dalszym ciągu branża nie docenia naszych polskich produktów. Wiele z rozwijających się firm opiera się głównie na dostawcach urządzeń z zachodu Europy i USA, a co za tym idzie, naraża się na problemy z dostępnością części i serwisem. Osobiście namawiam do korzystania z markowego sprzętu, do którego części i serwis są łatwo dostępne i warto takie rzeczy sprawdzić przed zakupem. Polecam również, aby przed ostatecznym zakupem zrobić rekonesans wśród innych gastronomów na temat awaryjności i dostępności części zamiennych. Warto również pamiętać, że nie zawsze cena odzwierciedla jakość danego produktu.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE - RAPORT 2017
ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA
w wersji elektronicznej - kliknij

Bardzo dynamicznie rozwijaliśmy współpracę z wieloma firmami i to w 90 proc. bez pośredników. Myślę, że duże znaczenie w tym wszystkim miało doświadczenie, które nabyliśmy przez ostatnie kilka lat. Dodatkowym atutem, który posiadamy, są ludzie i własna grupa serwisowa, która świadczy również usługi dla klientów z zewnątrz i dla wszystkich naszych spółek. Nasi ludzie uczą się non stop. Jesteśmy w ciągłych fazach szkoleniowych w Polsce i poza granicami kraju, głównie we Włoszech i USA.

Uważam, że z roku na rok zmienia się wiele, ale wszystko idzie w dobrym kierunku, bo cały rynek gastronomii mocno się rozwija. Rok 2017 będzie duża próbą dla początkujących firm. Dziś liczy się tylko jakość, a nie – jak w latach poprzednich – cena. Od dostawców sprzętu powinniśmy głównie oczekiwać, by świadczone przez nich usługi były dostępne szybko i wykonywane na najwyższym poziomie. Muszą więc mieć odpowiednią cenę. Na tym akurat nie warto oszczędzać.

Z kolei to, na co koniecznie trzeba też zwrócić uwagę, to dostępność serwisu w poszczególnych regionach Polski. Z własnego doświadczenia wiemy, że po okresie gwarancji ceny dojazdu serwisu potrafią niemal zabić biznes – nawet jeśli są to ceny rynkowe. Wystarczy sobie wyobrazić koszty dojazdu serwisu np. z Warszawy do Legnicy.

Warto również brać pod uwagę wszystkie sprawy związane z użytkowaniem i wykonywaniem przeglądów. I tu akurat prosta rada dla wszystkich: trzeba czytać książkę serwisową i sposób użytkowania operatora. Wiele drogich sprzętów niestety jest naprawianych wyłącznie z powodu złego użytkowania.

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Nasze konferencje

Komentarz

Komentarz dnia

Cały czas rozwijamy naszą ofertę

Paweł Odrzywołek dyrektor działu stacji paliw Shell Polska

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.