Strona główna Wiadomości luty MJM: Zmiany w branży idą w dobrym kierunku
REKLAMA

Tylko u nas!

MJM: Zmiany w branży idą w dobrym kierunku

Horecanet.pl, 14 lutego 2017
komentuje: Wojciech Jazowiecki
dyrektor zarządzający MJM Group

Patrząc na cały rok 2016, rynek dostawców wyposażenia wygląda znacznie lepiej niż w roku ubiegłym. Wszystko bierze się z szybkiego wzrostu gospodarki, wzrastającej zamożności społeczeństwa, wzrostu atrakcyjności kraju dla turystów, zmiany modelu życia, a także większego tempa życia i coraz mniejszej ilości czasu na przygotowywanie obiadu w domu.

MJM: Zmiany w branży idą w dobrym kierunku

Autor: MJM

Dodatkowo wiele firm, które wcześniej były zamknięte, nawet monopolistyczne i dostępne tylko dla dużych graczy, w końcu otworzyło się również dla spółek, które są dopiero w fazie rozwoju. Wcześniej tego nie było. Wyposażenie można było kupić od kilku pośredników, a część rzeczy od producentów lub dystrybutora. Inną sprawą jest, że w dalszym ciągu branża nie docenia naszych polskich produktów. Wiele z rozwijających się firm opiera się głównie na dostawcach urządzeń z zachodu Europy i USA, a co za tym idzie, naraża się na problemy z dostępnością części i serwisem. Osobiście namawiam do korzystania z markowego sprzętu, do którego części i serwis są łatwo dostępne i warto takie rzeczy sprawdzić przed zakupem. Polecam również, aby przed ostatecznym zakupem zrobić rekonesans wśród innych gastronomów na temat awaryjności i dostępności części zamiennych. Warto również pamiętać, że nie zawsze cena odzwierciedla jakość danego produktu.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE - RAPORT 2017
ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA
w wersji elektronicznej - kliknij

Bardzo dynamicznie rozwijaliśmy współpracę z wieloma firmami i to w 90 proc. bez pośredników. Myślę, że duże znaczenie w tym wszystkim miało doświadczenie, które nabyliśmy przez ostatnie kilka lat. Dodatkowym atutem, który posiadamy, są ludzie i własna grupa serwisowa, która świadczy również usługi dla klientów z zewnątrz i dla wszystkich naszych spółek. Nasi ludzie uczą się non stop. Jesteśmy w ciągłych fazach szkoleniowych w Polsce i poza granicami kraju, głównie we Włoszech i USA.

Uważam, że z roku na rok zmienia się wiele, ale wszystko idzie w dobrym kierunku, bo cały rynek gastronomii mocno się rozwija. Rok 2017 będzie duża próbą dla początkujących firm. Dziś liczy się tylko jakość, a nie – jak w latach poprzednich – cena. Od dostawców sprzętu powinniśmy głównie oczekiwać, by świadczone przez nich usługi były dostępne szybko i wykonywane na najwyższym poziomie. Muszą więc mieć odpowiednią cenę. Na tym akurat nie warto oszczędzać.

Z kolei to, na co koniecznie trzeba też zwrócić uwagę, to dostępność serwisu w poszczególnych regionach Polski. Z własnego doświadczenia wiemy, że po okresie gwarancji ceny dojazdu serwisu potrafią niemal zabić biznes – nawet jeśli są to ceny rynkowe. Wystarczy sobie wyobrazić koszty dojazdu serwisu np. z Warszawy do Legnicy.

Warto również brać pod uwagę wszystkie sprawy związane z użytkowaniem i wykonywaniem przeglądów. I tu akurat prosta rada dla wszystkich: trzeba czytać książkę serwisową i sposób użytkowania operatora. Wiele drogich sprzętów niestety jest naprawianych wyłącznie z powodu złego użytkowania.

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Komentarz

Komentarz dnia

Energetyki i izotoniki najlepsze na stacjach

Victor Kozicz analityk rynku napojów Nielsen

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.