Strona główna Wiadomości Marcin Szymfel o związku ekonomii z hotelarstwem
REKLAMA

Tylko u nas!

Marcin Szymfel o związku ekonomii z hotelarstwem

Horecanet.pl, 14 listopada 2017

Przyszłość postrzegam pozytywnie, również na rynkach, które tradycyjnie nie stanowiły zainteresowania inwestorów. Liczę, że siła nabywcza naszego społeczeństwa będzie się poprawiała, a reformy stworzą dobre warunki do inwestowania – powiedział w rozmowie z nami Marcin Szymfel, zastępca dyrektora generalnego, dyrektor sprzedaży i marketingu w warszawskim Hotelu InterContinental.

Autor:

Co ostatnio zmieniło się w polskim hotelarstwie?
Wszystko, jest dwa razy więcej hoteli niż dziesięć lat temu. Są nowe technologie i mnóstwo ludzi, którzy nigdy w hotelach nie pracowali, nie mają umiejętności, a dodatkowo muszą zmierzyć się z organizacją, która działa 24 h na dobę. I to jest wyzwanie dla nas wszystkich. Poza tym obserwujemy (na szczęście) bardzo dynamiczny wzrost płac. To cieszy.

A na rynku pracy?
Też wszystko. Kiedy 20 lat temu zaczynałem przygodę z hotelarstwem, w Polsce była jedna kuźnia talentów i to był hotel Bristol, kiedyś Forte Hotel, później Le Meridien. Wszyscy moi koledzy i koleżanki, którzy tam kiedyś pracowali lub pracują do dzisiaj, teraz zajmują wysokie stanowiska i co najważniejsze, odnoszą sukcesy. Wśród nich mogę wymienić Karola Okrasę, z którym prowadzimy restaurację, Artura Zymermana – prezesa kompleksu Belvedere, mojego przyjaciela Jacka Szczęsnego – prezesa Rialto, czy też Anię Nowakowską odpowiedzialną za Revenue Management w Bristolu lub Anię Śliwińską, Area HR sieci Starwood na kompleks warszawski – kiedyś razem pracowaliśmy w rezerwacji. To są nazwiska, które dużo znaczą. Świetni ludzie i doskonali fachowcy. Rynek pracy w Polsce, jeżeli chodzi o usługi, jest na pewno bardzo pojemny. Brakuje specjalistów, a jak się pojawiają, to pracodawcy uważają, że są za drodzy. Nie widzą wartości dodanej. Często wynika to z tego, że ludzie którzy zajmują dzisiaj wysokie pozycje i o tym decydują, nie powinni tam być, za wcześnie... Przez to powielają złe wzorce, albo po prostu brakuje im wiedzy.

Przed jakimi ekonomicznymi wyzwaniami stoi branża hotelarska?
Dobre pytanie i odpowiem trochę na około. Nie tylko jako hotelarz, ale przede wszystkim jako ekonomista. Warto bowiem to pytanie umiejscowić w kontekście ekonomicznym, a na to wpływają politycy. Wiem, to stąpanie po cienkiej linii nad przepaścią, ale inaczej się nie da...

Cały tekst publikujemy w:
ŚWIAT HOTELI

NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO HOTELARZY

!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
 link do aktualnego numeru:
WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2017

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Nowe regulacje zwiększają koszty prowadzenia działalności

Marek Pietrzak prezes Agencja Solidarni w Biznesie

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE