Strona główna Wiadomości Marcin Szymfel o związku ekonomii z hotelarstwem
REKLAMA

Tylko u nas!

Marcin Szymfel o związku ekonomii z hotelarstwem

Horecanet.pl, 14 listopada 2017

Przyszłość postrzegam pozytywnie, również na rynkach, które tradycyjnie nie stanowiły zainteresowania inwestorów. Liczę, że siła nabywcza naszego społeczeństwa będzie się poprawiała, a reformy stworzą dobre warunki do inwestowania – powiedział w rozmowie z nami Marcin Szymfel, zastępca dyrektora generalnego, dyrektor sprzedaży i marketingu w warszawskim Hotelu InterContinental.

Autor:

Co ostatnio zmieniło się w polskim hotelarstwie?
Wszystko, jest dwa razy więcej hoteli niż dziesięć lat temu. Są nowe technologie i mnóstwo ludzi, którzy nigdy w hotelach nie pracowali, nie mają umiejętności, a dodatkowo muszą zmierzyć się z organizacją, która działa 24 h na dobę. I to jest wyzwanie dla nas wszystkich. Poza tym obserwujemy (na szczęście) bardzo dynamiczny wzrost płac. To cieszy.

A na rynku pracy?
Też wszystko. Kiedy 20 lat temu zaczynałem przygodę z hotelarstwem, w Polsce była jedna kuźnia talentów i to był hotel Bristol, kiedyś Forte Hotel, później Le Meridien. Wszyscy moi koledzy i koleżanki, którzy tam kiedyś pracowali lub pracują do dzisiaj, teraz zajmują wysokie stanowiska i co najważniejsze, odnoszą sukcesy. Wśród nich mogę wymienić Karola Okrasę, z którym prowadzimy restaurację, Artura Zymermana – prezesa kompleksu Belvedere, mojego przyjaciela Jacka Szczęsnego – prezesa Rialto, czy też Anię Nowakowską odpowiedzialną za Revenue Management w Bristolu lub Anię Śliwińską, Area HR sieci Starwood na kompleks warszawski – kiedyś razem pracowaliśmy w rezerwacji. To są nazwiska, które dużo znaczą. Świetni ludzie i doskonali fachowcy. Rynek pracy w Polsce, jeżeli chodzi o usługi, jest na pewno bardzo pojemny. Brakuje specjalistów, a jak się pojawiają, to pracodawcy uważają, że są za drodzy. Nie widzą wartości dodanej. Często wynika to z tego, że ludzie którzy zajmują dzisiaj wysokie pozycje i o tym decydują, nie powinni tam być, za wcześnie... Przez to powielają złe wzorce, albo po prostu brakuje im wiedzy.

Przed jakimi ekonomicznymi wyzwaniami stoi branża hotelarska?
Dobre pytanie i odpowiem trochę na około. Nie tylko jako hotelarz, ale przede wszystkim jako ekonomista. Warto bowiem to pytanie umiejscowić w kontekście ekonomicznym, a na to wpływają politycy. Wiem, to stąpanie po cienkiej linii nad przepaścią, ale inaczej się nie da...

Cały tekst publikujemy w:
ŚWIAT HOTELI

NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO HOTELARZY

!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
 link do aktualnego numeru:
WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2017

 

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Komentarz

Komentarz dnia

Szef kuchni Hotelu Mikołajki o menu na zimę

Tomasz Milewski szef kuchni Hotel Mikołajki

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.