Strona główna Wiadomości McDonald’s partnerem „Zielonej Wstążki #DlaPlanety”
REKLAMA

Sieć barów wspiera kampanię

McDonald’s partnerem „Zielonej Wstążki #DlaPlanety”

Horecanet.pl, 11 czerwca 2018

Organizatorem kampanii, zainaugurowanej 5 czerwca, w Światowym Dniu Środowska, jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa realizujące w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska. Wśród marek wspierających kampanię znalazł się McDonald’s. 

McDonald’s partnerem „Zielonej Wstążki #DlaPlanety”

Autor: Horecanet

Tematem przewodnim tegorocznego Dnia Środowiska jest zanieczyszczenie planety plastikowymi odpadami. Co roku do mórz i oceanów trafia 8 milionów ton plastiku. Według danych Komisji Europejskiej, co roku Europejczycy wytwarzają 25 mln ton odpadów z tworzyw sztucznych. Jedynie niespełna 30 proc. z nich poddaje się recyklingowi. Przyjęta w styczniu ogólnoeuropejska strategia w dziedzinie tworzyw sztucznych zakłada, że do 2030 roku wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych na rynku UE będą nadawać się do recyklingu. 

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE
I NIEZALEŻNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW

link do aktualnego numeru
MAJ 2018

McDonald’s ustalił w tym zakresie jeszcze ambitniejszy cel – do 2025 roku wszystkie opakowania dla gości restauracji będą wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu, bądź certyfikowanej produkcji. Dodatkowo, 100 proc. opakowań we wszystkich lokalach na świecie będzie poddawanych recyklingowi.

Firmy, takie jak McDonald’s, mają szczególnie duży wpływ na postawy konsumentów, przez co pełnią ważną funkcję edukacyjną. Taki wniosek wypływał ze zorganizowanej w Ministerstwie Środowiska debaty „Rozwój gospodarczy a wyzwania środowiskowe związane z tworzywami sztucznymi”, która była częścią obchodów Światowego Dnia Środowiska. Zdaniem jej uczestników zmiany legislacyjne nie wystarczą. Potrzebne jest zdecydowane zaangażowanie biznesu, zwłaszcza marek konsumenckich.

Konsumenci oczekują od firm podejmowania działań zmniejszających problem zużytych opakowań. Takiego zdania jest aż 93 proc. respondentów przeprowadzonego przez PBS badania. Z tego samego badania dowiadujemy się, że 89 proc. Polaków chętnie korzystałoby z możliwości segregacji w miejscach publicznych, np. restauracjach szybkiej obsługi. Polska jest jednym z wiodących rynków McDonald’s w tym zakresie. Już ponad 90 proc. polskich restauracji ma na sali jadalnej kosze do segregacji odpadów, z których chętnie korzystają goście sieci.

- Założony cel jest ambitny, a jednocześnie realny. Tego oczekują od nas goście. Mamy świadomość odpowiedzialności wynikającej ze skali naszej działalności. Chcemy wykorzystywać tę skalę, aby zmieniać świat na lepsze - mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska, i dodaje: - Zaangażowanie w kampanię „Zielona Wstążka #DlaPlanety” jest wyrazem naszego podejścia do kwestii ochrony środowiska. W  ramach naszej strategii podejmujemy liczne działania, aby zachować planetę dla przyszłych pokoleń, w jak najlepszym stanie. Działania te obejmują m.in. recykling, korzystanie z zielonej energii, redukcję emisji CO2, przeciwdziałanie deforestacji, wspieranie zrównoważonego rolnictwa.

Warto podkreślić, że to nie jedyne działania na rzecz środowiska podejmowane przez McDonald’s. W ramach globalnej strategii Scale for Good – firma zobowiązała się również do obniżenia do 2030 roku emisji gazów cieplarnianych z biur i restauracji o 36 proc., a w odniesieniu do całego łańcucha dostaw o 31 proc. W efekcie do atmosfery nie trafi 150 mln ton ekwiwalentu CO2, co stanowi równowartość rocznej emisji gazów cieplarnianych przez 32 mln samochodów osobowych. Opracowując te założenia firma kierowała się metodologią stworzoną przez Science Based Targets Initiative. 

Kolejnym krokiem do osiągnięcia celu w zakresie recyklingu, była przeprowadzona w tym roku  wymiana jednorazowych sztućców. Łyżeczki, noże i widelce z trudnego do recyklingu polistyrenu (PS) są zastępowane przez ich czarne odpowiedniki ze znacznie łatwiejszego do przetwarzania polipropylenu (PP). O skali tej zmiany świadczy fakt, że w samym 2017 r. polska sieć wydała 27 milionów jednorazowych sztućców.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Michał Czeladzki o wołowinie

Michał Czeladzki szef kuchni Marcelino Chleb i Wino

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE