Strona główna Wiadomości listopad 17 Najważniejsze funkcje oprogramowania dla piekarni i cukierni
REKLAMA

Tylko u nas!

Najważniejsze funkcje oprogramowania dla piekarni i cukierni

Horecanet.pl, 16 listopada 2016

Zarządzanie firmą piekarniczą i cukierniczą wymaga skoordynowania procesu produkcji z procesem sprzedaży, dlatego program do zarządzania powinien łączyć część sklepową i produkcyjną. Razem z firmą NetPOS, wdrażającą oprogramowanie dla firm, wybraliśmy najważniejsze funkcje, które powinno posiadać oprogramowanie do zarządzania piekarniami i  cukierniami.

Autor: Shutterstock

Produkcja – serce biznesu
W procesie produkcji ważnym elementem oprogramowania jest możliwość zdefiniowania wszystkich procesów w firmie, od przygotowania i wprowadzenia do systemu wszystkich receptur, poprzez produkcję konkretnych produktów, aż po sprzedaż i zwroty towarów. I tak, np. w oprogramowaniu opartym o moduł Centralnego Zarządzania, który jest sercem całego systemu, mamy możliwość definiowania całego biznesu. Określamy w nim np. czy posiadamy lokale własne, czy franczyzowe, opisujemy receptury, przypisujemy menu do konkretnych sklepów, ustawiamy globalne promocje. Do tego moduł ten pozwala na generowanie konkretnych raportów i statystyk, np. porównanie wysokości sprzedaży w lokalach, określenie jakie produkty sprzedają się lepiej, a które nie cieszą się zainteresowaniem klientów.

Magazyn – most między produkcją a sprzedażą
Moduł Magazyn Centralny to on tak naprawdę łączy produkcję ze sprzedażą, bowiem tutaj składowane są informacje o wszystkich produktach zanim trafią do sklepów. Tutaj również trafiają zamówienia ze sklepów. Moduł ten pozwala na bieżąco kontrolować stany zarówno po stronie produkcji, jak i sklepów. Dodatkowo, umożliwia prognozowanie ilości produktów potrzebnych na różne okoliczności, np. święta – system na bazie informacji archiwalnych wylicza ile produktów w danym okresie może się sprzedać. Od razu również powiadamia o ilościach surowców potrzebnych do produkcji i porównuje je z aktualnymi stanami magazynowymi.

Do modułu Magazynu Centralnego trafiają zamówienia składane bezpośrednio na POSie. Dodatkowo system umożliwia pracownikowi sklepu sprawdzać status zamówienia: zlecenie złożone, w trakcie realizacji, dostawa. Dodatkowym, ciekawym rozwiązaniem jest możliwość przesyłania towaru miedzy lokalami i przejrzenie statusu magazynu między lokalami.

Śledzenie produktu
Na każdym etapie produkcyjnym, od momentu przyjęcia towaru produkt jest śledzony, np. można dokładnie określić ile składników wykorzystano do produkcji konkretnej partii produktów, z jakiej dostawy zostały użyte komponenty, gdzie wyprodukowane produkty trafiły (do jakich sklepów). Te informacje są cenne, szczególnie w przypadku reklamacji lub wadliwej partii towaru, gdyż pozwalają dokładnie prześledzić cały proces celem określenia, gdzie wystąpił błąd wypływający na np. jakość produktów.

Łatwe generowanie zwrotów
Cały proces związany ze zwrotami jest znacznie ułatwiony, bowiem sprzedawcy w sklepie, bezpośrednio na POSie mogą wygenerować zwrot, a sam obieg dokumentów związanych ze zwrotem może być elektroniczny. Jednak, aby uniknąć zwrotów, system np. na dwie godziny przed zamknięciem sklepu może podpowiadać, które produkty się słabiej sprzedają i zaproponować promocję. Na POSie pojawia się komunikat podpowiadający, jaki produkt w promocji zaoferować klientowi.

Inne ważne funkcje
Wśród istotnych możliwości oprogramowania dla piekarni i cukierni warto wymienić współpracę z wagami i kolektorami danych, możliwość kalkulacji kosztów wytworzenia na podstawie danych z receptur oraz ewidencjonowanie towarów i terminów ważności. Przydatną funkcją są także alerty, np. o kończących się stanach magazynowych, czy brakach towarów w konkretnych sklepach.

Więcej informacji na temat oprogramowania dla firm
www.netpos.com.pl

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Nowy szef kuchni w Hotelu Kossak

19 października 2017

Komentarz

Komentarz dnia

Janusz Mitulski o polskim rynku

Janusz Mitulski dyrektor ds. rozwoju na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie Marriott International

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.