Strona główna Wiadomości 2014 TEKSTY Nie pakuj na próżno
REKLAMA

Technika i wyposażenie

Nie pakuj na próżno

Nowości Gastronomiczne – czerwiec, 14 lipca 2014

Zakup pakowarki próżniowej nie należy do tanich inwestycji jednak jej nabycie zwraca się restauratorom już w pierwszym roku użytkowania sprzętu. Przede wszystkim niezaprzeczalną zaletą sprzętu pakującego jest przedłużanie terminu ważności żywności. Wakowanie produktów spożywczych pozwala utrzymać świeżość i smak nawet do pięciu razy dłużej niż w przypadku stosowania metod tradycyjnych.

Autor: Shutterstock

 
 

Przedłużenie daty przydatności pomoże nam redukować koszty choćby dzięki temu, że nie będziemy musieli wyrzucać niewykorzystanej żywności – wystarczy ją zapakować próżniowo i wyciągnąć z lodówki/zamrażarki wtedy, gdy będzie potrzebna. Obowiązkowo pamiętajmy o tym, by po zapakowaniu napisać markerem na woreczku datę zapakowania produktu.

Po pierwsze zapakowana żywność jest szczelnie chroniona przed dopływem powietrza co spowalnia proces „starzenia się” pokarmu. Powietrze pochłania wilgoć i produkt staje się suchy, zmienia się też jego kolor i konsystencja – gdy odetniemy dopływ powietrza problemy te znikają. Stosowanie pakowarek próżniowych uniemożliwia namnażanie się bakterii jak to ma się w przypadku zapakowania żywności w pojemniki plastikowe lub woreczki foliowe. Pamiętajmy jednak, że samo zapakowanie próżniowe produktów spożywczych nie zwalnia nas z odpowiedniego przechowywania żywności – szafa chłodnicza, zamrażarka lub komora chłodnicza/mroźnicza.

>>> Zapoznaj się z czerwcowym wydaniem „Nowości Gastronomicznych” w wersji elektronicznej

Pakowarki próżniowe możemy nabyć w przeróżnych wielkościach i cenach. Przed zakupem warto jest przedstawić sprzedawcy nasze oczekiwania wobec sprzętu – opowiedzmy mu do czego ma nam służyć ów sprzęt. Inny model będzie potrzebny do restauracji, inny do sklepu spożywczego, a jeszcze inny do rzeźni czy ubojni.

Dla sklepów mięsnych czy ogólnospożywczych pakowanie produktów może być dodatkową formą reklamy przyciągającą klienta i wabiącą go do zrobienia nieco większych zakupów. Ponadto sprzedawca może pod koniec dnia pokroić i zapakować niesprzedane mięso, wędliny czy sery i przez kolejne dni sprzedawać gotowe zestawy zapakowane próżniowo.

Pakowarki generalnie dzielą się na modele z zasysaniem zewnętrznym (obecnie stosowane coraz rzadziej) i z zasysaniem wewnętrznym. Kolejny podział pakowarek to modele pakujące w samej próżni oraz w próżni i w gazie. Jeśli prowadzimy restaurację lub firmę cateringową warto jest zainwestować w pakowarkę mającą możliwość wakowania produktów w tacki/opakowania jednorazowe. W ofercie naszej firmy znajdą Państwo bogaty wybór tacek oraz opakowań obiadowych, lunchowych, kanapkowych itp. 

Autorem artykułu jest Celina Olszewska,
specjalista ds. produktu, M&M Gastro

 

Cały artykuł dostępny jest w czerwcowym wydaniu „Nowości Gastronomicznych”

Wersja elektroniczna „Nowości Gastronomicznych”

Prenumerata „Nowości Gastronomicznych”

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Nowy szef kuchni w Hotelu Kossak

19 października 2017

Komentarz

Komentarz dnia

Janusz Mitulski o polskim rynku

Janusz Mitulski dyrektor ds. rozwoju na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie Marriott International

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.