Strona główna Wiadomości 2014 TEKSTY Nie pakuj na próżno
REKLAMA

Technika i wyposażenie

Nie pakuj na próżno

Nowości Gastronomiczne – czerwiec, 14 lipca 2014

Zakup pakowarki próżniowej nie należy do tanich inwestycji jednak jej nabycie zwraca się restauratorom już w pierwszym roku użytkowania sprzętu. Przede wszystkim niezaprzeczalną zaletą sprzętu pakującego jest przedłużanie terminu ważności żywności. Wakowanie produktów spożywczych pozwala utrzymać świeżość i smak nawet do pięciu razy dłużej niż w przypadku stosowania metod tradycyjnych.

Autor: Shutterstock

 
 

Przedłużenie daty przydatności pomoże nam redukować koszty choćby dzięki temu, że nie będziemy musieli wyrzucać niewykorzystanej żywności – wystarczy ją zapakować próżniowo i wyciągnąć z lodówki/zamrażarki wtedy, gdy będzie potrzebna. Obowiązkowo pamiętajmy o tym, by po zapakowaniu napisać markerem na woreczku datę zapakowania produktu.

Po pierwsze zapakowana żywność jest szczelnie chroniona przed dopływem powietrza co spowalnia proces „starzenia się” pokarmu. Powietrze pochłania wilgoć i produkt staje się suchy, zmienia się też jego kolor i konsystencja – gdy odetniemy dopływ powietrza problemy te znikają. Stosowanie pakowarek próżniowych uniemożliwia namnażanie się bakterii jak to ma się w przypadku zapakowania żywności w pojemniki plastikowe lub woreczki foliowe. Pamiętajmy jednak, że samo zapakowanie próżniowe produktów spożywczych nie zwalnia nas z odpowiedniego przechowywania żywności – szafa chłodnicza, zamrażarka lub komora chłodnicza/mroźnicza.

>>> Zapoznaj się z czerwcowym wydaniem „Nowości Gastronomicznych” w wersji elektronicznej

Pakowarki próżniowe możemy nabyć w przeróżnych wielkościach i cenach. Przed zakupem warto jest przedstawić sprzedawcy nasze oczekiwania wobec sprzętu – opowiedzmy mu do czego ma nam służyć ów sprzęt. Inny model będzie potrzebny do restauracji, inny do sklepu spożywczego, a jeszcze inny do rzeźni czy ubojni.

Dla sklepów mięsnych czy ogólnospożywczych pakowanie produktów może być dodatkową formą reklamy przyciągającą klienta i wabiącą go do zrobienia nieco większych zakupów. Ponadto sprzedawca może pod koniec dnia pokroić i zapakować niesprzedane mięso, wędliny czy sery i przez kolejne dni sprzedawać gotowe zestawy zapakowane próżniowo.

Pakowarki generalnie dzielą się na modele z zasysaniem zewnętrznym (obecnie stosowane coraz rzadziej) i z zasysaniem wewnętrznym. Kolejny podział pakowarek to modele pakujące w samej próżni oraz w próżni i w gazie. Jeśli prowadzimy restaurację lub firmę cateringową warto jest zainwestować w pakowarkę mającą możliwość wakowania produktów w tacki/opakowania jednorazowe. W ofercie naszej firmy znajdą Państwo bogaty wybór tacek oraz opakowań obiadowych, lunchowych, kanapkowych itp. 

Autorem artykułu jest Celina Olszewska,
specjalista ds. produktu, M&M Gastro

 

Cały artykuł dostępny jest w czerwcowym wydaniu „Nowości Gastronomicznych”

Wersja elektroniczna „Nowości Gastronomicznych”

Prenumerata „Nowości Gastronomicznych”

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Michał Czeladzki o wołowinie

Michał Czeladzki szef kuchni Marcelino Chleb i Wino

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE