powiększ tekst
Strona główna Wiadomości 2014 TEKSTY Nie pakuj na próżno

Technika i wyposażenie

Nie pakuj na próżno

źródło: Nowości Gastronomiczne – czerwiec, 14.07.2014 (zaktualizowany 14.07.2014 11:20)

Zakup pakowarki próżniowej nie należy do tanich inwestycji jednak jej nabycie zwraca się restauratorom już w pierwszym roku użytkowania sprzętu. Przede wszystkim niezaprzeczalną zaletą sprzętu pakującego jest przedłużanie terminu ważności żywności. Wakowanie produktów spożywczych pozwala utrzymać świeżość i smak nawet do pięciu razy dłużej niż w przypadku stosowania metod tradycyjnych.

Nie pakuj na próżno
Autor: Shutterstock
 
 

Przedłużenie daty przydatności pomoże nam redukować koszty choćby dzięki temu, że nie będziemy musieli wyrzucać niewykorzystanej żywności – wystarczy ją zapakować próżniowo i wyciągnąć z lodówki/zamrażarki wtedy, gdy będzie potrzebna. Obowiązkowo pamiętajmy o tym, by po zapakowaniu napisać markerem na woreczku datę zapakowania produktu.

Po pierwsze zapakowana żywność jest szczelnie chroniona przed dopływem powietrza co spowalnia proces „starzenia się” pokarmu. Powietrze pochłania wilgoć i produkt staje się suchy, zmienia się też jego kolor i konsystencja – gdy odetniemy dopływ powietrza problemy te znikają. Stosowanie pakowarek próżniowych uniemożliwia namnażanie się bakterii jak to ma się w przypadku zapakowania żywności w pojemniki plastikowe lub woreczki foliowe. Pamiętajmy jednak, że samo zapakowanie próżniowe produktów spożywczych nie zwalnia nas z odpowiedniego przechowywania żywności – szafa chłodnicza, zamrażarka lub komora chłodnicza/mroźnicza.

>>> Zapoznaj się z czerwcowym wydaniem „Nowości Gastronomicznych” w wersji elektronicznej

Pakowarki próżniowe możemy nabyć w przeróżnych wielkościach i cenach. Przed zakupem warto jest przedstawić sprzedawcy nasze oczekiwania wobec sprzętu – opowiedzmy mu do czego ma nam służyć ów sprzęt. Inny model będzie potrzebny do restauracji, inny do sklepu spożywczego, a jeszcze inny do rzeźni czy ubojni.

Dla sklepów mięsnych czy ogólnospożywczych pakowanie produktów może być dodatkową formą reklamy przyciągającą klienta i wabiącą go do zrobienia nieco większych zakupów. Ponadto sprzedawca może pod koniec dnia pokroić i zapakować niesprzedane mięso, wędliny czy sery i przez kolejne dni sprzedawać gotowe zestawy zapakowane próżniowo.

Pakowarki generalnie dzielą się na modele z zasysaniem zewnętrznym (obecnie stosowane coraz rzadziej) i z zasysaniem wewnętrznym. Kolejny podział pakowarek to modele pakujące w samej próżni oraz w próżni i w gazie. Jeśli prowadzimy restaurację lub firmę cateringową warto jest zainwestować w pakowarkę mającą możliwość wakowania produktów w tacki/opakowania jednorazowe. W ofercie naszej firmy znajdą Państwo bogaty wybór tacek oraz opakowań obiadowych, lunchowych, kanapkowych itp. 

Autorem artykułu jest Celina Olszewska,
specjalista ds. produktu, M&M Gastro

 

Cały artykuł dostępny jest w czerwcowym wydaniu „Nowości Gastronomicznych”

Wersja elektroniczna „Nowości Gastronomicznych”

Prenumerata „Nowości Gastronomicznych”

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Konferencje

Komentarz

Komentarz dnia

Brak pomysłu na rynek paliw

Andrzej Sikora Prezes Instytut Studiów Energetycznych

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.