powiększ tekst
Strona główna » Wiadomości » 2012 » listopad » 28 » Nowości na Targach EuroGastro 2013
REKLAMA

Pokazy kulinarne kierunku Slow Food

Nowości na Targach EuroGastro 2013

źródło: Horecanet.pl, 28.11.2012 (zaktualizowany 27.11.2012 16:57)

Najbliższa edycja Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro odbędzie się w dniach 20-22 marca 2013 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Jest to największa w Polsce impreza wystawiennicza poświęcona branży horeca.

Nowością EuroGastro 2013 będzie sektor „Drink & Bar”, a także pokazy związane z kierunkiem Slow Food. Targi uzupełnią sprawdzone od lat Festiwale Kuchni Greckiej, Carvingu oraz wydarzenia, w trakcie których wyłaniane są talenty sztuki kulinarnej, np. konkurs „Kulinarny Talent 2013” Roberta Sowy.

Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro to najważniejsza i największa w Polsce biznesowa impreza wystawiennicza dedykowana branży horeca. XVII edycja odbędzie się w dniach 20-22 marca 2013 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Nowe elementy w ofercie targowej, tj. sektor „Drink & Bar” oraz pokazy Slow Food, odzwierciedlają kierunki rozwoju branży i zapotrzebowanie klientów.

Sektor „Drink & Bar” – nowość na Targach EuroGastro 2013

Nowością najbliższej edycji będzie sektor tematyczny „Drink & Bar”. Przedstawiciele branży zapoznają się z ofertą alkoholi mocnych, win, piw oraz sprzętu i akcesoriów. Dodatkowo prezentowane będą produkty niezbędne do przyrządzania drinków.

Organizator MT Targi Polska podąża za zapotrzebowaniem rynku, odzwierciedlonym m.in. w najnowszych wynikach opracowania PMR pt. „Rynek HoReCa w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014”. Wskazują one na popularność spożywania alkoholu przy posiłkach, co potwierdziło 51% badanych. Najczęściej wybierane jest piwo (55% badanych) i wino (34%), następnie wódka lub wódka zmieszana w drinku (10%). Odpowiadając na potrzebę dostarczania restauratorom informacji o bieżącej ofercie organizator uzupełnił program targów o nowy sektor „Drink & Bar”.

Pokazy Slow Food - po raz pierwszy na EuroGastro

Drugim nowym elementem EuroGastro 2013, który pojawi się w związku ze zmianami widocznymi w branży, będą pokazy kulinarne kierunku Slow Food. Wyżej wymienione opracowanie PMR potwierdza, że oferta polskich lokali gastronomicznych opiera się głównie na serwowaniu dań tradycyjnej kuchni polskiej (46%). Zgodnie z tymi badaniami dobrą perspektywę mają przed sobą lokale oferujące dania przygotowywane według tradycyjnych receptur. Coraz większe znaczenie odegra stosowanie produktów ekologicznych.

Podążając za trendami w trakcie EuroGastro 2013 odbędzie się kulinarny pokaz Marcina Budynka, który zaprezentuje tradycyjne przepisy i produkty regionalne nawiązujące do filozofii Slow Food. Opiera się ona na ochronie i promocji lokalnych i tradycyjnych sposobów produkcji, kultury jedzenia, czyli celebrowaniu i delektowaniu się posiłkami. W trendzie tym mieści się również kupowanie żywności, wytworzonej na bazie tradycyjnych receptur, pochodzącej z lokalnych źródeł.

Sprawdzone elementy Targów EuroGastro

Tradycyjnie już odwiedzający targi będą mogli zapoznać się z ofertą wystawców w zakresie następujących sektorów tematycznych:
- sprzętu, mebli i akcesoriów do kompleksowego wyposażenia zaplecza kuchennego restauracji;
- żywności i napojów dla gastronomii;
- pełnego zakresu urządzeń i produktów do profesjonalnego parzenia i serwowania kawy;
- wyposażenia sal restauracyjnych i barów.

Ważnym aspektem targów jest poszukiwanie talentów i rozwój adeptów sztuki kulinarnej. Dlatego też kontynuowany będzie autorski konkurs kulinarny Roberta Sowy o tytuł „Kulinarnego talentu 2013”. Nie zabraknie cieszącego się popularnością Festiwalu Kuchni Greckiej, a w trakcie Polskiego Festiwalu Carvingu odwiedzający będą mogli poznać sztukę dekorowania potraw i stołów. Jak co roku bariści zademonstrują swoje umiejętności w zakresie parzenia kawy. Odbędą się także prezentacje nowości produktowych i sprzętowych dla sektora kawowego.

Targi EuroGastro – kompleksowość oferty

Targi EuroGastro już od 16 lat są miejscem spotkań i wszechstronnej prezentacji oferty sektora HoReCa. Ich ideą jest przedstawienie pełnej i różnorodnej oferty produktów, usług i rozwiązań dla gastronomii, dzięki czemu w jednym miejscu można zobaczyć i nabyć wszystko, co jest potrzebne do prowadzenia biznesu.

Podczas poprzedniej edycji swoją ofertę zaprezentowało 281 wystawców z 21 krajów świata. Każdego roku EuroGastro odwiedza ok. 20 tys. branżowych klientów z Polski i zagranicy.
 

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.