powiększ tekst
Strona główna Wiadomości 2012 listopad 28 Nowości na Targach EuroGastro 2013

Pokazy kulinarne kierunku Slow Food

Nowości na Targach EuroGastro 2013

źródło: Horecanet.pl, 28.11.2012 (zaktualizowany 27.11.2012 16:57)

Najbliższa edycja Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro odbędzie się w dniach 20-22 marca 2013 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Jest to największa w Polsce impreza wystawiennicza poświęcona branży horeca.

Nowością EuroGastro 2013 będzie sektor „Drink & Bar”, a także pokazy związane z kierunkiem Slow Food. Targi uzupełnią sprawdzone od lat Festiwale Kuchni Greckiej, Carvingu oraz wydarzenia, w trakcie których wyłaniane są talenty sztuki kulinarnej, np. konkurs „Kulinarny Talent 2013” Roberta Sowy.

Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro to najważniejsza i największa w Polsce biznesowa impreza wystawiennicza dedykowana branży horeca. XVII edycja odbędzie się w dniach 20-22 marca 2013 w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie. Nowe elementy w ofercie targowej, tj. sektor „Drink & Bar” oraz pokazy Slow Food, odzwierciedlają kierunki rozwoju branży i zapotrzebowanie klientów.

Sektor „Drink & Bar” – nowość na Targach EuroGastro 2013

Nowością najbliższej edycji będzie sektor tematyczny „Drink & Bar”. Przedstawiciele branży zapoznają się z ofertą alkoholi mocnych, win, piw oraz sprzętu i akcesoriów. Dodatkowo prezentowane będą produkty niezbędne do przyrządzania drinków.

Organizator MT Targi Polska podąża za zapotrzebowaniem rynku, odzwierciedlonym m.in. w najnowszych wynikach opracowania PMR pt. „Rynek HoReCa w Polsce 2012. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014”. Wskazują one na popularność spożywania alkoholu przy posiłkach, co potwierdziło 51% badanych. Najczęściej wybierane jest piwo (55% badanych) i wino (34%), następnie wódka lub wódka zmieszana w drinku (10%). Odpowiadając na potrzebę dostarczania restauratorom informacji o bieżącej ofercie organizator uzupełnił program targów o nowy sektor „Drink & Bar”.

Pokazy Slow Food - po raz pierwszy na EuroGastro

Drugim nowym elementem EuroGastro 2013, który pojawi się w związku ze zmianami widocznymi w branży, będą pokazy kulinarne kierunku Slow Food. Wyżej wymienione opracowanie PMR potwierdza, że oferta polskich lokali gastronomicznych opiera się głównie na serwowaniu dań tradycyjnej kuchni polskiej (46%). Zgodnie z tymi badaniami dobrą perspektywę mają przed sobą lokale oferujące dania przygotowywane według tradycyjnych receptur. Coraz większe znaczenie odegra stosowanie produktów ekologicznych.

Podążając za trendami w trakcie EuroGastro 2013 odbędzie się kulinarny pokaz Marcina Budynka, który zaprezentuje tradycyjne przepisy i produkty regionalne nawiązujące do filozofii Slow Food. Opiera się ona na ochronie i promocji lokalnych i tradycyjnych sposobów produkcji, kultury jedzenia, czyli celebrowaniu i delektowaniu się posiłkami. W trendzie tym mieści się również kupowanie żywności, wytworzonej na bazie tradycyjnych receptur, pochodzącej z lokalnych źródeł.

Sprawdzone elementy Targów EuroGastro

Tradycyjnie już odwiedzający targi będą mogli zapoznać się z ofertą wystawców w zakresie następujących sektorów tematycznych:
- sprzętu, mebli i akcesoriów do kompleksowego wyposażenia zaplecza kuchennego restauracji;
- żywności i napojów dla gastronomii;
- pełnego zakresu urządzeń i produktów do profesjonalnego parzenia i serwowania kawy;
- wyposażenia sal restauracyjnych i barów.

Ważnym aspektem targów jest poszukiwanie talentów i rozwój adeptów sztuki kulinarnej. Dlatego też kontynuowany będzie autorski konkurs kulinarny Roberta Sowy o tytuł „Kulinarnego talentu 2013”. Nie zabraknie cieszącego się popularnością Festiwalu Kuchni Greckiej, a w trakcie Polskiego Festiwalu Carvingu odwiedzający będą mogli poznać sztukę dekorowania potraw i stołów. Jak co roku bariści zademonstrują swoje umiejętności w zakresie parzenia kawy. Odbędą się także prezentacje nowości produktowych i sprzętowych dla sektora kawowego.

Targi EuroGastro – kompleksowość oferty

Targi EuroGastro już od 16 lat są miejscem spotkań i wszechstronnej prezentacji oferty sektora HoReCa. Ich ideą jest przedstawienie pełnej i różnorodnej oferty produktów, usług i rozwiązań dla gastronomii, dzięki czemu w jednym miejscu można zobaczyć i nabyć wszystko, co jest potrzebne do prowadzenia biznesu.

Podczas poprzedniej edycji swoją ofertę zaprezentowało 281 wystawców z 21 krajów świata. Każdego roku EuroGastro odwiedza ok. 20 tys. branżowych klientów z Polski i zagranicy.
 

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Konferencje

Komentarz

Komentarz dnia

Brak pomysłu na rynek paliw

Andrzej Sikora Prezes Instytut Studiów Energetycznych

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.