Strona główna Wiadomości 19 O trendach, prognozach i zagrożeniach na Food Business Forum
REKLAMA

Tylko u nas!

O trendach, prognozach i zagrożeniach na Food Business Forum

Horecanet.pl, 19 września 2017

Polska gastronomia aktualnie intensywnie się rozwija; branża chłonie i wciąż jest otwarta na nowe koncepty; Polacy są bardziej świadomi i gotowi wydawać więcej pieniędzy na jedzenie poza domem; sektor delivery w Polsce jest w fazie rozkwitu – tak po krótce można podsumować pierwszy blok tegorocznego XV Food Business Forum 2017.

O trendach, prognozach i zagrożeniach na Food Business Forum

Autor: Wojciech Bedyński

Z badań przeprowadzonych przez ARC wynika, że coraz więcej Polaków jada na mieście. Szczególnie z perspektywy największych miast widać prężny rozwój gastronomii, który za chwilę z pewnością rozleje się do mniejszych. Powstają nie tylko nowe koncepty ale wręcz całe strefy gastronomiczne (jak choćby warszawskie Bulwary Wiślane, Hala Koszyki, Nocny Market itp.) Aktualnie panuje wręcz moda na jadanie na mieście. ARC wskazuje, że już 35 proc. badanych jada na mieście kilka razy w tygodniu.

Paneliści wiele mówili o rozwoju poszczególnych segmentów rynku. - Uważam, że teraz jest idealny moment na otwieranie restauracji premium. Wzrost świadomości Polaków oraz dochodów powoduje, że są gotowi na tego typu lokale. Coraz więcej ludzi podróżuje i widzi, że polska gastronomia już tak bardzo nie różni się od tej na zachodzie. Mamy czym się pochwalić - powiedział Krzysztof Janiszewski, restaurator, współwłaściciel m.in. Senses Restaurant (Gwiazdka Michelin).

Zgodziła się z nim Iwona Niemczewska, właścicielka szczecińskiej Restauracji Z Drugiej Strony Lustra, która przyznała, że Polacy uczą się dobrego jedzenia i coraz częściej doceniają wysoką jakość produktów oraz obsługi.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE
RAPORT 2017
- kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem

Sylweriusz Faruga, president marki Blue Frog/AmRest przyznał, że aktualnie w Polsce jest czas casual dining. - Widzimy ogromny potencjał i wzrost jakości tego segmentu. Wykorzystując nasze doświadczenie z innych krajów, jesteśmy gotowi, aby właśnie teraz wejść do Polski z naszą marką Blue Frog - powiedział.

Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska odniósł się do rynku delivery, który w ostatnim czasie bardzo zyskał na znaczeniu. Zauważył, że niesie za sobą wiele możliwości, ale także zagrożenia. - Tak naprawdę niebawem rynek zweryfikuje podmioty działające w tym sektorze i ostatecznie pozostanie 2-3 graczy - zaznaczył.

Kamil Hagemajer, współwłaściciel sieci Mleczarnia Jerozolimska dostrzega potencjał kuchni polskiej, która wśród naszych rodaków cieszy się niezmienną popularnością. Stąd otwarcia kolejnych tego typu konceptów jak bar mleczny.

Yann Gontard, CEO Corporate Services & Region Chairman Central & Eastern Europe, Sodexo On-site Services powiedział, że widzi zagrożenie dla segmentu kantyn w związku z rozwojem delivery. Dodał jednak, że portfolio Sodexo bardzo się rozwija dopasowując się do zmieniających się potrzeb gości.

Paneliści podkreślili jednak, że wciąż przed branżą stoi wiele wyzwań m.in. coraz większy problem ze znalezieniem pracowników, zmiany w prawie oraz rosnące ceny. Wszyscy restauratorzy zgodnie stwierdzili, że gastronomia to najtrudniejsza branża w jakiej przyszło im działać. Jej intensywny rozwój jest jednak bezdyskusyjny.


Organizatorem jest BROG Marketing
- platforma mediów skutecznej komunikacji B2B, właściciel czasopism: Świat Hoteli, Nowości Gastronomiczne, Sweets & Coffee, Stacja Benzynowa & Convenience Store; portali: www.horecanet.pl, www.petrolnet.pl, oraz organizator Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum, Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni Sweets & Coffee, a także Forum Rynku Paliwowego PetroTrend.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Michał Czeladzki o wołowinie

Michał Czeladzki szef kuchni Marcelino Chleb i Wino

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE