Strona główna Wiadomości 19 O trendach, prognozach i zagrożeniach na Food Business Forum
REKLAMA

Tylko u nas!

O trendach, prognozach i zagrożeniach na Food Business Forum

Horecanet.pl, 19 września 2017

Polska gastronomia aktualnie intensywnie się rozwija; branża chłonie i wciąż jest otwarta na nowe koncepty; Polacy są bardziej świadomi i gotowi wydawać więcej pieniędzy na jedzenie poza domem; sektor delivery w Polsce jest w fazie rozkwitu – tak po krótce można podsumować pierwszy blok tegorocznego XV Food Business Forum 2017.

O trendach, prognozach i zagrożeniach na Food Business Forum

Autor: Wojciech Bedyński

Z badań przeprowadzonych przez ARC wynika, że coraz więcej Polaków jada na mieście. Szczególnie z perspektywy największych miast widać prężny rozwój gastronomii, który za chwilę z pewnością rozleje się do mniejszych. Powstają nie tylko nowe koncepty ale wręcz całe strefy gastronomiczne (jak choćby warszawskie Bulwary Wiślane, Hala Koszyki, Nocny Market itp.) Aktualnie panuje wręcz moda na jadanie na mieście. ARC wskazuje, że już 35 proc. badanych jada na mieście kilka razy w tygodniu.

Paneliści wiele mówili o rozwoju poszczególnych segmentów rynku. - Uważam, że teraz jest idealny moment na otwieranie restauracji premium. Wzrost świadomości Polaków oraz dochodów powoduje, że są gotowi na tego typu lokale. Coraz więcej ludzi podróżuje i widzi, że polska gastronomia już tak bardzo nie różni się od tej na zachodzie. Mamy czym się pochwalić - powiedział Krzysztof Janiszewski, restaurator, współwłaściciel m.in. Senses Restaurant (Gwiazdka Michelin).

Zgodziła się z nim Iwona Niemczewska, właścicielka szczecińskiej Restauracji Z Drugiej Strony Lustra, która przyznała, że Polacy uczą się dobrego jedzenia i coraz częściej doceniają wysoką jakość produktów oraz obsługi.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE
RAPORT 2017
- kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem

Sylweriusz Faruga, president marki Blue Frog/AmRest przyznał, że aktualnie w Polsce jest czas casual dining. - Widzimy ogromny potencjał i wzrost jakości tego segmentu. Wykorzystując nasze doświadczenie z innych krajów, jesteśmy gotowi, aby właśnie teraz wejść do Polski z naszą marką Blue Frog - powiedział.

Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska odniósł się do rynku delivery, który w ostatnim czasie bardzo zyskał na znaczeniu. Zauważył, że niesie za sobą wiele możliwości, ale także zagrożenia. - Tak naprawdę niebawem rynek zweryfikuje podmioty działające w tym sektorze i ostatecznie pozostanie 2-3 graczy - zaznaczył.

Kamil Hagemajer, współwłaściciel sieci Mleczarnia Jerozolimska dostrzega potencjał kuchni polskiej, która wśród naszych rodaków cieszy się niezmienną popularnością. Stąd otwarcia kolejnych tego typu konceptów jak bar mleczny.

Yann Gontard, CEO Corporate Services & Region Chairman Central & Eastern Europe, Sodexo On-site Services powiedział, że widzi zagrożenie dla segmentu kantyn w związku z rozwojem delivery. Dodał jednak, że portfolio Sodexo bardzo się rozwija dopasowując się do zmieniających się potrzeb gości.

Paneliści podkreślili jednak, że wciąż przed branżą stoi wiele wyzwań m.in. coraz większy problem ze znalezieniem pracowników, zmiany w prawie oraz rosnące ceny. Wszyscy restauratorzy zgodnie stwierdzili, że gastronomia to najtrudniejsza branża w jakiej przyszło im działać. Jej intensywny rozwój jest jednak bezdyskusyjny.


Organizatorem jest BROG Marketing
- platforma mediów skutecznej komunikacji B2B, właściciel czasopism: Świat Hoteli, Nowości Gastronomiczne, Sweets & Coffee, Stacja Benzynowa & Convenience Store; portali: www.horecanet.pl, www.petrolnet.pl, oraz organizator Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum, Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni Sweets & Coffee, a także Forum Rynku Paliwowego PetroTrend.

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Nowy szef kuchni w Hotelu Kossak

19 października 2017

Komentarz

Komentarz dnia

Janusz Mitulski o polskim rynku

Janusz Mitulski dyrektor ds. rozwoju na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie Marriott International

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.