Strona główna Wiadomości kwiecień 20 Obejmij dowodzenie w hotelu
REKLAMA

NAJWAŻNIEJSZE ARTYKUŁY TYGODNIA - HORECANET.PL

Obejmij dowodzenie w hotelu

Horecanet.pl, 20 kwietnia 2017

Coaching może zaistnieć w organizacji i wesprzeć funkcjonowanie hotelu na różne sposoby. Dyrektor, poprzez świadome działania jest w stanie budować kulturę organizacyjną opartą na filarach coachingowych, natomiast kadra kierownicza, w celu poprawy osiąganych wyników, może równolegle brać udział w coachingu zespołowym.

Autor: Shutterstock

Dla każdego hotelu ważne jest, aby działać według funkcjonujących procedur. Procesy związane z realizacją codziennych zadań, również odgrywają istotną rolę m.in. poprzez utrwalanie standardów oraz tworzenie elementów wzmacniających pozycję obiektu względem konkurencji. Hotelarstwo to jednak przede wszystkim ludzie, którzy poprzez naturalne zachowania w dużej mierze indywidualnie reagują na potrzeby gości. Zmieniające się oczekiwania pracowników oraz trudności związane z pozyskaniem odpowiednich kandydatów na kluczowe stanowiska, spowodowały iż właściciele coraz częściej dbają o możliwości wspierania rozkwitu zawodowego podległych pracowników. Już podczas rozmów rekrutacyjnych, jasno określana jest ścieżka kariery oraz szkolenia, z których zatrudniony zobowiązany będzie skorzystać na poszczególnych etapach swojego rozwoju w ramach obiektu. Często jednak, aspekty te pomijane są w kontekście osób pełniących najwyższe stanowiska w hierarchii.

Funkcja dyrektora obejmuje swoim zakresem obowiązki ściśle zdefiniowane przez właściciela firmy. Najczęściej, do głównych zadań należą: zarządzanie działalnością operacyjną, zapewnienie najwyższej jakości świadczonych usług, a także organizacja pracy i zarządzanie zespołem podległych pracowników. Bardziej szczegółowy zakres obowiązków, może różnić się pomiędzy obiektami w zależności od ich wielkości, czy specyfiki funkcjonowania. Po stronie oczekiwań przyszłego pracodawcy, zazwyczaj znaleźć można wymagania takie jak: wyższe wykształcenie, kilkuletnie doświadczenie w zarządzaniu obiektem o podobnym standardzie, znajomość języków obcych, a także pełną dyspozycyjność.

Jak być liderem?
Aktualne wyzwania przed jakimi stoją osoby decydujące się na pełnienie tej funkcji, wykraczają jednak dosyć mocno poza zdefiniowane elementy. Związane są one ściśle ze specyfiką branży hotelarskiej, najczęściej funkcjonującą – płaską strukturą organizacyjną (wpływającą na ograniczone drogi awansu), a także ze zmianami zachodzącymi w...

Cały tekst publikujemy w:
ŚWIAT HOTELI
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO HOTELARZY
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
 
link do aktualnego numeru: MARZEC 2017

Autorką jest Marta Kustosz, prezes zarządu Meghil
coach rozwoju zawodowego

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Sztuka serwowania napojów kawowych

Kamil Gaszewski Beverage Category Coordinator Costa Coffee Polska

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.