Strona główna Wiadomości 2014 7 Oprogramowanie szyte na miarę restauracji
REKLAMA

Właściwy wybór wyposażenia

Oprogramowanie szyte na miarę restauracji

Nowości Gastronomiczne – czerwiec 2014, 7 lipca 2014

Dobre oprogramowanie powinno charakteryzować się mobilnością i maksymalnym obniżeniem kosztów. Nowością na rynku są rozwiązania, do których działania wystarczy dowolny tablet z systemem Android. Nie tylko usprawniają one obsługę klienta oraz zarządzanie lokalem, ale też nie wymagają dużych nakładów finansowych na zakup drogiego sprzętu, czy na szkolenie pracowników.

Autor: Shutterstock

 
 

W sezonie letnim, gdy w wielu lokalach działają ogródki zalety mobilnego oprogramowania stają się jeszcze bardziej widoczne. Kelner podchodzi do stolika z tabletem, a dzięki temu ma dostęp do wszystkich istotnych informacji – o składnikach potraw, dodatkach oraz zniżkach. Może też w każdej chwili pokazać klientowi zdjęcie wybranej potrawy. Aby wprowadzić zamówienie nie musi wracać do stacjonarnego POS-a, ani osobiście informować kuchni o tym, co jest do zrobienia. Po złożeniu zamówienia system automatycznie informuje kuchnię o tym, jaka potrawa jest do przygotowania i w jakim czasie, kolejności ma być wydana. Informacja taka pojawia się jako wydruk z drukarki bonowej, lub wyświetla się na monitorze umieszczonym w kuchni.

>>> Zapoznaj się z czerwcowym wydaniem „Nowości Gastronomicznych” w wersji elektronicznej

Dobre oprogramowanie przede wszystkim powinno być proste w obsłudze i działać szybko, aby czas oczekiwania klienta na zamówienie był możliwie jak najkrótszy. Dobre oprogramowania zawierają też komplet funkcji związanych z prowadzeniem otwartych rachunków oraz z obsługą zniżek i promocji. Klienci restauracji często chcą, aby każdy z gości przy stoliku zapłacił za siebie – ważne, by system dawał także taką możliwość. Istotnym elementem jest też opcja dodatkowej autoryzacji operacji usunięcia zamówienia.

Z punktu widzenia managera czy właściciela restauracji dobre oprogramowanie powinno też dawać możliwość wglądu w statystyki sprzedaży i w stan magazynu oraz umożliwiać kontrolę tego, co dzieje się w restauracji w czasie rzeczywistym, z każdego miejsca na świecie.

Przy zakupie oprogramowywania warto też zwrócić uwagę na sposób rozliczania jego użytkowania. Na rynku dostępne są oprogramowania w korzystnym systemie abonamentowym, już od 49 zł/m-c. Istotne jest, by zawierana umowa była jak najbardziej elastyczna. Powinna ona zawierać informację o czasie trwania licencji i o ewentualnej możliwości jego skrócenia bez ponoszenia dodatkowych kosztów, o ilości stanowisk oraz o wyposażeniu dodatkowym, jeśli wchodzi ono w skład oferty. Również bardzo ważne jest, aby umowa określała ostateczną, końcową opłatę zarówno za licencję, koszty wdrożenia, jak i za dodatkowe aktualizacje, gdyż bardzo często są one płatne. Również warto zapytać dostawcę oprogramowania o pomoc techniczną i warunki jej świadczenia.

Autorem artykułu jest Grzegorz Forysiński,
współzałożyciel POSbistro

Cały teskt dostępny jest w czerwcowym wydaniu „Nowości Gastronomicznych”

Wersja elektroniczna „Nowości Gastronomicznych”

Prenumerata „Nowości Gastronomicznych”

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Nowy szef kuchni w Hotelu Kossak

19 października 2017

Komentarz

Komentarz dnia

Janusz Mitulski o polskim rynku

Janusz Mitulski dyrektor ds. rozwoju na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie Marriott International

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.