powiększ tekst
Strona główna Wiadomości 2014 7 Oprogramowanie szyte na miarę restauracji

Właściwy wybór wyposażenia

Oprogramowanie szyte na miarę restauracji

źródło: Nowości Gastronomiczne – czerwiec 2014, 07.07.2014 (zaktualizowany 04.07.2014 10:26)

Dobre oprogramowanie powinno charakteryzować się mobilnością i maksymalnym obniżeniem kosztów. Nowością na rynku są rozwiązania, do których działania wystarczy dowolny tablet z systemem Android. Nie tylko usprawniają one obsługę klienta oraz zarządzanie lokalem, ale też nie wymagają dużych nakładów finansowych na zakup drogiego sprzętu, czy na szkolenie pracowników.

Oprogramowanie szyte na miarę restauracji
Autor: Shutterstock
 
 

W sezonie letnim, gdy w wielu lokalach działają ogródki zalety mobilnego oprogramowania stają się jeszcze bardziej widoczne. Kelner podchodzi do stolika z tabletem, a dzięki temu ma dostęp do wszystkich istotnych informacji – o składnikach potraw, dodatkach oraz zniżkach. Może też w każdej chwili pokazać klientowi zdjęcie wybranej potrawy. Aby wprowadzić zamówienie nie musi wracać do stacjonarnego POS-a, ani osobiście informować kuchni o tym, co jest do zrobienia. Po złożeniu zamówienia system automatycznie informuje kuchnię o tym, jaka potrawa jest do przygotowania i w jakim czasie, kolejności ma być wydana. Informacja taka pojawia się jako wydruk z drukarki bonowej, lub wyświetla się na monitorze umieszczonym w kuchni.

>>> Zapoznaj się z czerwcowym wydaniem „Nowości Gastronomicznych” w wersji elektronicznej

Dobre oprogramowanie przede wszystkim powinno być proste w obsłudze i działać szybko, aby czas oczekiwania klienta na zamówienie był możliwie jak najkrótszy. Dobre oprogramowania zawierają też komplet funkcji związanych z prowadzeniem otwartych rachunków oraz z obsługą zniżek i promocji. Klienci restauracji często chcą, aby każdy z gości przy stoliku zapłacił za siebie – ważne, by system dawał także taką możliwość. Istotnym elementem jest też opcja dodatkowej autoryzacji operacji usunięcia zamówienia.

Z punktu widzenia managera czy właściciela restauracji dobre oprogramowanie powinno też dawać możliwość wglądu w statystyki sprzedaży i w stan magazynu oraz umożliwiać kontrolę tego, co dzieje się w restauracji w czasie rzeczywistym, z każdego miejsca na świecie.

Przy zakupie oprogramowywania warto też zwrócić uwagę na sposób rozliczania jego użytkowania. Na rynku dostępne są oprogramowania w korzystnym systemie abonamentowym, już od 49 zł/m-c. Istotne jest, by zawierana umowa była jak najbardziej elastyczna. Powinna ona zawierać informację o czasie trwania licencji i o ewentualnej możliwości jego skrócenia bez ponoszenia dodatkowych kosztów, o ilości stanowisk oraz o wyposażeniu dodatkowym, jeśli wchodzi ono w skład oferty. Również bardzo ważne jest, aby umowa określała ostateczną, końcową opłatę zarówno za licencję, koszty wdrożenia, jak i za dodatkowe aktualizacje, gdyż bardzo często są one płatne. Również warto zapytać dostawcę oprogramowania o pomoc techniczną i warunki jej świadczenia.

Autorem artykułu jest Grzegorz Forysiński,
współzałożyciel POSbistro

Cały teskt dostępny jest w czerwcowym wydaniu „Nowości Gastronomicznych”

Wersja elektroniczna „Nowości Gastronomicznych”

Prenumerata „Nowości Gastronomicznych”

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Konferencje

Komentarz

Komentarz dnia

Brak pomysłu na rynek paliw

Andrzej Sikora Prezes Instytut Studiów Energetycznych

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.