Strona główna Wiadomości PMR: Jakość najważniejszym kryterium wyboru dostawcy
REKLAMA

Tylko u nas!

PMR: Jakość najważniejszym kryterium wyboru dostawcy

Horecanet.pl, 7 lutego 2018

Pierwsze podsumowanie wyników osiągniętych w sektorze HoReCa w 2017 roku pokazuje, że był to jeden z lepszych okresów historii. Jak pokazują wstępne estymacje rynek wzrósł o ponad 6 proc. r/r osiągając wartość przekraczającą 28 mld zł.

PMR: Jakość najważniejszym kryterium wyboru dostawcy

Autor: Fotolia

Zarówno wyniki w gospodarce, wzrost płac, spadek bezrobocia czy szerszy wachlarz świadczeń społecznych sprzyjają budżetom gospodarstw domowych i stymulują konsumpcję. Ma to z kolei bardzo pozytywny wpływ na cały rynek HoReCa. Czynnikiem ograniczającym realny wzrost konsumpcji była dodatnia inflacja (według wstępnych szacunków na poziomie ok. 1,9 proc. r/r), wynikająca ze wzrostu cen surowców energetycznych, stopniowo rosnącej inflacji bazowej oraz znaczącego wzrostu cen żywności. Wśród przyczyn tego ostatniego, obok silnego popytu konsumpcyjnego wspieranego przez wzrost dochodów gospodarstw domowych, wyróżnić można ograniczenie krajowej podaży niektórych produktów żywnościowych wskutek niekorzystnych warunków meteorologicznych na początku ubiegłego roku oraz ograniczenie ich produkcji w skali globalnej.

Według prognoz średnio-okresowych PMR, dynamikę rynku HoReCa w najbliższych latach osłabiał będzie trudniejszy rynek pracy (drożsi pracownicy), co przyhamuje część inwestycji sieci gastronomicznych. Nie bez znaczenia pozostaje również przyjęcie ustawy ograniczającej handel w niedzielę. Niemniej jednak, jak prognozuje PMR, dynamika rynku HoReCa w najbliższych pięciu latach będzie kształtować się na poziomie średnio 4,5 proc.

Polski rynek gastronomiczny w ostatnich latach cechuje wysoka konkurencja. To, w połączeniu z rosnącą świadomością żywieniową Polaków i ich wyższym dochodem rozporządzalnym, sprawia, że gracze na rynku HoReCa kładą coraz większy nacisk na jakość oferowanych produktów. Nie dziwi więc, że i w przypadku wyboru dostawcy, najważniejszym kryterium w 2017 r. pozostawała jakość produktów odnotowując 90 proc. wskazań ze wzrostem o 1 p.p. w porównaniu do 2016 r. Drugą najczęściej wskazywaną cechą była cena, która otrzymała 79 proc. wskazań i w porównaniu do 2016 r. wzrosła o 2 p.p. Patrząc na inflację cen żywności, należy się spodziewać, że trend ten ulegnie umocnieniu. Rzadziej wymieniane w 2017 r. jako kryterium były szybkość i terminowość dostaw (spadek 4 p.p., r/r) oraz szeroki wybór (mniej o 2 p.p., r/r)...

Cały artykuł wraz z wykresami publikujemy w:
RYNEK DOSTAWCÓW
HORECA W POLSCE - RAPORT 2018

ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP
DO PEŁNEGO WYDANIA
w wersji elektronicznej - kliknij

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Komentarz

Komentarz dnia

Moya: Zmiany rynkowe skłaniają do ewaluacji asortymentu

Filip Puchalski Dyrektor ds. Operacyjnych Moya

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.