Strona główna Wiadomości Piotr Popiński: Pionierom jest zawsze najtrudniej
REKLAMA

NAJWAŻNIEJSZE ARTYKUŁY TYGODNIA - HORECANET.PL

Piotr Popiński: Pionierom jest zawsze najtrudniej

Horecanet.pl, 13 listopada 2017

Gdy cała Polska szalała na punkcie sushi i kuchni włoskiej, Piotr Popiński konsekwentnie promował polskie smaki. Dziś jego restauracje Folk Gospoda i Oberża pod Czerwonym Wieprzem to miejsca kultowe, które odwiedzają goście z całego świata. Nam opowiedział o swoim najmłodszym projekcie Dom Wódki, który już podbił serca krytyków kulinarnych i miłośników dobrej kuchni.

Piotr Popiński: Pionierom jest zawsze najtrudniej

Autor: Karolina Jóźwiak, www.fotogenetycznie.pl

Proszę opowiedzieć o Pana początkach w biznesie gastronomicznym?
Wszystko zaczęło się w 1999 roku od kuchni orientalnej. Ulegając modzie na kuchnię azjatycką, wspólnie z kolegami stworzyliśmy sieć restauracji pod szyldem Mister WOK, w ramach której uruchomionych zostało kilka lokali w warszawskich centrach handlowych. Późnej postanowiłem skupić się wyłącznie na naszych rodzimych smakach i kulinarnych tradycjach. Tak też w 2004 roku powstała restauracja Folk Gospoda, a w 2006 roku Oberża pod Czerwonym Wieprzem. Ponad dwa lata temu rozpocząłem budowę projektu pod nazwą Dom Wódki, w ramach którego funkcjonuje już restauracja Elixir by Dom Wódki, Cocktail Bar The Roots, a także sklep z alkoholami Elixir Boutique. W maju z sukcesem zorganizowaliśmy dwudniowy Festiwal Wódki i Zakąski. Kontynuacją tych działań, a jednocześnie zwieńczeniem projektu Domu Wódki, będzie pierwsze w Polsce Muzeum Wódki, które planujemy otworzyć jeszcze w tym roku.

Dlaczego zdecydował się Pan na uruchomienie konceptu związanego właśnie z wódką i jej historią?
Cenię ją, ponieważ jest to nasz narodowy trunek, silnie zakorzeniony w naszej tradycji, historii i kulturze. Podczas podróży po świecie miałem okazję obserwować jak w innych krajach celebrowane są lokalne alkohole i jaką rangę im się nadaje. Dla przykładu Francuzi szczycą się swoimi koniakami, szampanami i winem, organizują wokół nich święta, festiwale, a także tworzą tematyczne muzea, w których prezentują ich tradycję i historię. Podobnie Szkoci podchodzą do whisky, Amerykanie do Bourbonów, Meksykanie do tequili, czy Kubańczycy do rumu. Obserwując to doszedłem do wniosku, że w Polsce, która uważana jest za ojczyznę wódki, powinno powstać miejsce, które dedykowane będzie temu najpopularniejszemu z mocnych alkoholi świata. Pionierom jest najtrudniej i miałem wiele obaw, ale okazał się to przysłowiowy „strzał w dziesiątkę”.

Z całą pewnością projekt Domu Wódki pojawił się na rynku w odpowiednim momencie. Z Raportu Gastronomicznego 2017 wynika, że rodzima kuchnia jest wciąż na pierwszym miejscu jeśli chodzi o preferencje Polaków.
Myślę, że Polacy, którzy od wielu lat masowo podróżują po świecie, a przy okazji mają możliwość próbowania smaków różnych lokalnych kuchni, po okresie fascynacji / mody na kuchnie azjatyckie, śródziemnomorskie czy europejskie, wracają do korzeni i w myśl zasady „cudze chwalicie, swego nie znacie” zaczynają na nowo doceniać walory naszych rodzimych potraw i produktów. Osobiście uważam, że nie mamy w tej dziedzinie żadnych kompleksów, a wręcz powody do dumy i powinniśmy polską kulturą gastronomiczną chwalić się całemu światu.

Menu w Elixirze to „kuchnia polska opowiedziana inaczej”, takie jest motto tego miejsca. Pokazujemy klasyczne dania w nowoczesnej odsłonie. Bawimy się formą, ze szczególną dbałością o smaki i aromaty. Wyjątkowość tego miejsca polega też na tym, że jako pierwsi opracowaliśmy kartę menu w 100 proc. opartą o zasady food and vodka pairing. Polega to na dobraniu do każdego z dań, od przekąsek, przez zupy, dania główne aż do deseru odpowiednio wyselekcjonowanych, szlachetnych wódek, których w naszym Vodka Atelier mamy już ponad 500 etykiet pochodzących z kilkudziesięciu krajów na 5 kontynentach.

Naszym gościom stwarza to możliwość przeżycia wyjątkowego doświadczenia, jakim jest wyczucie różnic w smakach i odmianach wódek zbożowych, ziemniaczanych, ziołowych, owocowych, filtrowanych przez diamenty, złoto i platynę, organicznych, bezglutenowych, a nawet koszernych i na wodzie z lodowca. Można tu doświadczyć kunsztu Mistrzów Destylacji, zarówno z największych międzynarodowych koncernów alkoholowych, jak i małych lokalnych producentów, wytwarzających tradycyjnymi metodami...

Cały wywiad publikujemy w:
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
link do aktualnego numeru: PAŹDZIERNIK

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Nowe regulacje zwiększają koszty prowadzenia działalności

Marek Pietrzak prezes Agencja Solidarni w Biznesie

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE