powiększ tekst
Strona głównaWiadomości Płatność kartą to must have w Twojej restauracji
REKLAMA

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Płatność kartą to must have w Twojej restauracji

6 listopada 2017

O renomie restauracji świadczy nie tylko wystrój lokalu i jakość potraw. Aby przyciągnąć gości, warto pomyśleć o dodatkowych usługach postrzeganych jako wygodne. Bez wątpienia jedną z nich jest możliwość regulowania rachunku w formie bezgotówkowej. Sprawdź dlaczego.

                                                       

Autor: Mbank

Co przemawia za płatnościami kartą?
Brak konieczności noszenia przy sobie gotówki to wbrew pozorom nie najważniejszy powód, dla którego płacimy kartą. Zalety takiego rozwiązania to między innymi możliwość monitorowania wydatków dzięki wyciągom z konta, budowanie historii kredytowej (w przypadku płatności kartą kredytową), czy oferowane w niektórych bankach moneyback i zniżki. Warto także wspomnieć o darmowym prowadzeniu konta i braku opłaty przy wykonaniu miesięcznie transakcji bezgotówkowych na określoną kwotę.  Ponadto płatności kartą są wygodną alternatywą dla gotówki. To wszystko sprawia, że restauracja, w której brakuje terminala płatniczego, będzie musiała się liczyć z mniejszą liczbą klientów.

Terminale przenośne – wygoda i bezpieczeństwo
Przenośny terminal płatniczy postrzegany jest przez klientów jako szybka i bezpieczna opcja regulowania rachunku. Goście restauracji oczekują obsługi na najwyższym poziomie. Nie do pomyślenia jest konieczność zapraszania ich do baru i uiszczania opłat przy kasie. Również odejście kelnera z kartą klienta na zaplecze nie wchodzi w grę – nauczeni zasad bezpieczeństwa właściciele kart nie chcą powierzać ich osobom trzecim nawet na chwilę. Restauracja nieoferująca możliwości zapłaty kartą przy stoliku będzie się negatywnie wyróżniała na tle konkurencji. Rynek usług gastronomicznych jest bardzo nasycony, klienci mogą wybierać wśród ofert różnych restauracji. Nic więc dziwnego, że zwracają uwagę nie tylko na ceny i jakość potraw, ale także na takie niuanse jak dostępne formy płatności. Warto mieć to na uwadze rozważając, czy warto mieć w restauracji terminal.
 
Ile kosztuje posiadanie terminala płatniczego
W umyśle przeciętnego przedsiębiorcy terminale płatnicze wiążą się z dużymi kosztami. Dlatego tak wielu restauratorów zrezygnowało z ich posiadania. Tymczasem wprowadzony nie tak dawno przepis zakłada, że pobierana przez bank prowizja od transakcji nie może być wyższa niż 0,5 proc. (jeszcze kilka lat temu było to 1,5 proc.). O tym, że nie jest to stawka wygórowana, świadczy chociażby fakt, że z rynku praktycznie zniknęły obostrzenia typu: „Płatność kartą za transakcje powyżej 20 zł”. Wielu klientów rezygnuje z miejsc, gdzie można płacić jedynie gotówką. Nietrudno więc zauważyć, że zwiększenie obrotów pozwoli nie tylko bez problemu ponieść koszty posiadania terminala, ale jeszcze na tym zarobić.
 
Jedną z najkorzystniejszych ofert posiadania terminala płatniczego przedstawia mBank, który przez pierwsze trzy miesiące oferuje abonament za 1 zł i niską prowizję od transakcji. Można ją dodatkowo obniżyć, proponując klientom opcjonalne płatności telefonem. Trzy miesiące to dość, by przekonać się, że wprowadzenie płatności kartą podniesie obroty dzienne restauracji.
 
Korzyści płynące z posiadania terminala w restauracji
Terminal płatniczy to wygoda nie tylko dla klientów, ale też dla restauratorów. W większości przypadków pieniądze są na koncie firmy już następnego dnia. Ograniczenie transakcji gotówkowych zmniejsza koszty ich obsługi związane np. z transportem pieniędzy do banku. Niektóre banki pobierają opłaty za wpłaty gotówki na konto firmowe. Dodatkowo posiadając terminal można zaoferować klientom usługę cashback, czyli wypłaty gotówki, a także doładowania telefonów komórkowych. Te, wydawałoby się banalne, nadprogramowe opcje, wbrew pozorom są często poszukiwane przez posiadaczy kart. Przynoszą też wymierne korzyści finansowe.
 
Dlaczego terminal mBanku jest godny polecenia?

mBank wie, że nie ma dwóch takich samych biznesów. Dlatego też oferta mBanku jest zróżnicowana i bez trudu można ją dostosować do indywidualnych potrzeb klientów. Warunki są każdorazowo negocjowane i dopasowywane do rodzaju i wielkości firmy, aby klient czuł się komfortowo podpisując umowę. Klienci, którzy zdecydowali się skorzystać z oferty mBanku, mają poczucie że dobrze wybrali.

Szczegółowe informacje
na temat terminali płatniczych dla firm
można znaleźć na
www.mbank.pl

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Temat miesiaca

Komentarz

Komentarz dnia

Szef kuchni Hotelu Mikołajki o menu na zimę

Tomasz Milewski szef kuchni Hotel Mikołajki

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.