Strona główna Wiadomości grudzień 6 Podstawowe błędy początkującego restauratora
REKLAMA

Tylko u nas!

Podstawowe błędy początkującego restauratora

Horecanet.pl, 5 grudnia 2016

Prowadzenie własnego biznesu to ciężki kawałek chleba. Na każdym niemal kroku pojawiają się mniejsze bądź większe utrudnienia, z którymi musi sobie poradzić „biznesowy świeżak”. Dobry pomysł to jedno, trudności pojawiają się bowiem dopiero na etapie jego realizacji.

Autor: NetPos

Czego zatem warto się  wystrzegać rozpoczynając własny biznes?  Jakie błędy najczęściej spotykają startujących przedsiębiorców? Czy można zminimalizować prawdopodobieństwo ich wystąpienia?
Każdego dnia w niemal każdym mieście w Polsce swoje spektakularne otwarcia oraz mniej huczne zamknięcia ma kilka restauracji. Co zatem decyduje o tym, że jedne lokale z powodzeniem utrzymują się na rynku inne zaś po kilku miesiącach walki o klienta są zmuszone „zwinąć interes”? Startujący przedsiębiorcy bardzo często popełniają podobne błędy - wraz z firmą NetPOS wytypowaliśmy kilka najczęstszych:

1. Brak podstawowej wiedzy biznesowej
„Otwieram restaurację!” – ile razy takie hasło padło z ust osób, które wpadły właśnie na pomysł otwarcia własnego biznesu? Ale czy za tym hasłem i początkowym entuzjazmem idzie również dokładna analiza rynku, sprawdzenie wszystkich „za” i „przeciw”, poznanie konkurencji? Bez tego otwarcie własnej działalności będzie równoznaczne z rzuceniem się na głęboką wodę. Rozpoczynając każdy projekt warto wcześniej zebrać najważniejsze informacje.

2.  Bagatelizowanie sieci kontaktów
Decydując się na otwarcie własnego biznesu restauracyjnego dobrze jest wcześniej wybrać sprawdzonych dostawców, którzy będą dostarczali wysokiej jakość produkty. –Zaufani dostawcy to ogromny atut, jeżeli chodzi o prowadzenie biznesu. Jednak bardzo często zapanowanie nad całym interesem okazuje się niezwykle trudne, dlatego dużym ułatwieniem może okazać się wdrożenie systemów POS. W przypadku dostaw ułatwiają one kontrolę statusów zamówień, zaś generowane dokumenty magazynowe pozwalają sprawdzić ile faktycznie towarów zostało przywiezionych do restauracji – komentuje Rafał Marek, Prezes firmy NetPOS.

3. Zapomniana konkurencja
Prowadząc restaurację musimy mieć świadomość, że na rynku działają lokale konkurencyjne. Co z tym faktem zrobić? Walczyć, czy akceptować? Najważniejsze to zdawać sobie sprawę z tego, że konkurencja działa równolegle z naszym biznesem. Przed rozpoczęciem działalności warto poznać ofertę konkurencji, żeby nie powielić pomysłu, który już funkcjonuje w okolicy. W ten sposób stworzone zostanie oryginalne, unikatowe miejsce stanowiące nową wartość dla klientów.

4. Bazowanie na schematach
To, że w jednym lokalu dana kuchnia czy wystrój zdają egzamin nie oznacza, że wdrożenie ich w nowo powstałej restauracji sprawi, że będzie ona równie popularna. Wszystko zależy od miejsca, klientów i jakości obsługi. Nie warto również upierać się co do menu. Jeśli klienci będą zgłaszać uwagi, warto ich posłuchać. W końcu to właśnie od nich w dużej mierze zależy sukces restauracji, bowiem jeśli nie będzie im smakowało jedzenie lub obsługa nie spełni ich oczekiwań, to nie wrócą do lokalu.

5. Ciągłe ograniczanie wydatków
Wiedza i doświadczenie to jedno, ale wykorzystywane na co dzień technologie to również istotny aspekt decydujący funkcjonowania restauracji. Warto zacząć od wyposażania kuchni, która jest sercem restauracji, w wysokiej jakości sprzęty, bez których nie ma możliwości przygotowywania dań. Następnie warto skupić się na wyposażaniu sali, i nie chodzi  tylko o meble czy designerskie dodatki, ale również o nowoczesne rozwiązania. - Obecnie na rynku znaleźć można wiele systemów, które ułatwiają obsługę na sali, poprawiają komunikację między kelnerami a kuchnią, generują raporty sprzedażowe czy magazynowe, ale przede wszystkim pomagają w codziennej pracy, zwiększając tym samym jej komfort – dodaje Rafał Marek z NetPOS.
Inwestycja w oprogramowanie szybko się zwróci, biorąc pod uwagę zmniejszenie ilości popełnianych błędów, takich jak straty związane z nadwyżkami w magazynach czy te związane ze źle wystawionymi paragonami.

6. Brak dbałości o personel
Restaurację tworzy kuchnia, ale i cały personel. To on jest Twoją wizytówką, dlatego warto wybrać najlepszych z najlepszych. Od czego zatem zacząć? Zastanów się na jakich ludziach Ci zależy. Młodych, ambitnych, otwartych czy może w restauracji o Twoim profilu lepiej odnalazłyby się osoby starsze, bardziej doświadczone. Następnie wybierz najlepszych kandydatów.
Kolejnym krokiem będzie stworzenie komfortowych warunków do pracy. Wiąże się to bezpośrednio z poprzednim punktem, czyli inwestycją w technologie. Dzięki nim pracownicy będą mogli łatwiej komunikować się między sobą, unikną błędów w przyjmowanych zamówieniach, czy w wydawanych posiłkach.

7. Jakość na dalszym planie
Niezależnie od tego jaką restaurację prowadzimy zawsze bardzo ważna, jeśli nie kluczowa, jest jakość serwowanych potraw. Nie można zapominać, że nie chodzi tu tylko o sam produkt końcowy, ale również o półprodukty, z których dane danie jest wykonane. Jakość dotyczy  również bezpośrednio obsługi klientów. Ważne jest jak kelnerzy podchodzą do klientów, jak z nimi rozmawiają i czy dbają o nich podczas całego procesu obsługi.

Jakość jest również istotna w przypadku samego prowadzenia biznesu. Korzystając z możliwości jakie dają obecnie systemy, dużo łatwiej jest generować wysokiej jakości raporty, zbierać szczegółowe dane dotyczące sprzedaży, magazynów, zapasów.

8. Pomijanie zdania klientów
Otwierając swój biznes nie możesz zapomnieć o klientach i ich potrzebach. Warto poznać ich smaki,  ulubione potrawy i przyzwyczajenia. Dzięki temu znacznie prościej będzie dotrzeć do nich z ofertą. Niewiele trzeba, żeby w pełni sprostać oczekiwaniom spragnionych smacznej kuchni klientów. To, na co warto postawić to z pewnością ich opinie i smak. Jeśli uda nam się temu sprostać będziemy mieć pewność, że wrócą do naszego lokalu.

Nie warto zamykać się na własne pomysły, gdyż bardzo często to klienci są najlepszymi doradcami przedsiębiorców. W przeciwieństwie do pracowników nie boją się powiedzieć prawdy, nie unikają mówienia o szczegółach. Są szczerzy, a to powinno się cenić, zwłaszcza, że to klienci napędzają cały biznes.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Michał Czeladzki o wołowinie

Michał Czeladzki szef kuchni Marcelino Chleb i Wino

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE