Strona główna Wiadomości czerwiec 29 Poznaj swojego gościa – nowoczesne narzędzie dla hoteli
REKLAMA

Wywiad z hotelarzem - tylko u nas!

Poznaj swojego gościa – nowoczesne narzędzie dla hoteli

Horecanet.pl, 29 czerwca 2016

Na rynku pojawia się wiele nowoczesnych rozwiązań marketingowych dla hoteli. O jednym z nich – ADWifi – rozmawiamy z Panem Grzegorzem Lakota, dyrektorem Hotelu Galicja Wellness & Spa w Oświęcimiu.

Autor:

Od jak dawna działa Pan w branży hotelarskiej? Jak według Pana zmieniła się ta branża w ostatnich latach? W jakim stopniu zmieniły ją nowe technologie?
W branży hotelarskiej pracuję już ponad 11 lat, z czego ostatnie 6 lat na stanowiskach związanych z zarządzaniem obiektami hotelowymi o różnym standardzie.

W tym czasie branża hotelarska przeszła prawdziwą rewolucję – nowe technologie i rozwiązania pojawiają się praktycznie w każdym aspekcie naszej pracy. Dzięki nim możemy przede wszystkim dowiedzieć się więcej o naszych gościach – ich upodobaniach, preferencjach, zachowaniach. Możemy w prosty sposób dotrzeć do nich ze specjalną ofertą szytą na miarę potrzeb.

Państwa hotel mieści się w regionie naszego kraju, uznawanym za konserwatywny. Hotel Galicja to miejsce szanujące tradycję, ale jednocześnie niezwykle nowoczesne - widać to już na pierwszy rzut oka, przeglądając stronę internetową. Czy według Pana, wierność tradycji kłóci się z innowacyjnym podejściem czy raczej je uzupełnia?
Jak słusznie Pani zauważyła, Hotel Galicja to obiekt ściśle związany tradycją, jego część mieści się w odrestaurowanym budynku poczty dyliżansowej z XIX wieku. W naszym przypadku jednak wierność tradycji w żaden sposób nie kłóci się z nowoczesnością i innowacyjnym podejściem. Te kwestie zdecydowanie się uzupełniają. Tylko dzięki innowacyjnemu podejściu jesteśmy w stanie konkurować i promować obiekty hotelowe na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

W Hotelu Galicja wielokrotnie zatrzymywali się znamienici goście - głowy Państw, znani politycy. Jednak nie poprzestali Państwo jedynie na gościach z najwyższej półki, posiadacie Państwo zróżnicowane oferty dla bardzo różnych grup gości. Czy trudno jest utrzymywać zainteresowanie wielu tak różnych klientów?
Pracując w Hotelu Galicja po raz pierwszy zetknąłem się z tak licznym gronem osobistości ze świata polityki, nauki, sportu, muzyki czy filmu, jednakże jest to tylko mały procent ogółu osób odwiedzających nasz obiekt. Niemniej jednak tak znamienici goście świadczą o pewnym standardzie oferowanych usług oraz prestiżu. 
Natomiast aby utrzymać zainteresowanie różnych grup klientów, należy nieustannie zmieniać, rozbudowywać oraz modyfikować ofertę obiektu, jednocześnie nie zamykając się na żadne rozwiązania. Dodatkowo jakość oferowanych usług musi pozostać na możliwie jak najwyższym poziomie. Dzięki takim działaniom możemy liczyć na stałe zainteresowanie ofertą hotelu.

Czy wybór ADWifi podyktowany był również chęcią skutecznego dotarcia do Waszych gości?
Dokładnie tak, szukaliśmy rozwiązania, które pozwoli nam na unikalny kontakt z nimi i pozwoli przekazać jak najwięcej informacji, dotyczących usług dodatkowych hotelu.

Od jak dawna korzystacie państwo z ADWifi? Jakie korzyści odnotowali Państwo po zakupie tego narzędzia? Czy wpłynęło to pozytywnie na Państwa sprzedaż?

Z ADWifi korzystamy od grudnia 2015 roku. Dzisiaj widzimy wzrost sprzedaży ściśle powiązany z produktami, które promujemy poprzez ADWifi. Dla przykładu: proponowanie odwiedzania naszego pubu w godzinach popołudniowych wpływa bezpośrednio na większą ilość odwiedzających go osób. 

Które z możliwości, dawanych przez ADWifi, uważa Pan za najważniejsze?
Z mojego punktu widzenia najważniejsze funkcjonalności to możliwość wykorzystania hotelowej infrastruktury Wifi do celów marketingowych, łatwość obsługi i dodawania informacji, niezawodność oraz możliwość połączenia ADWifi z social media. 

ADWifi reklamuje się jako produkt, dzięki któremu łatwiej można poznać swoich gości. Czy zgadza się Pan z tym stwierdzeniem?

- Zdecydowanie tak. Dzięki ADWifi nawiązujemy jeszcze pełniejszą relację z naszymi gośćmi. Możemy zaproponować im wybrane przez nas atrakcje z podziałem na konkretne dni a nawet godziny.

***

ADWifi jest jednym z elementów systemu nowoczesnych rozwiązań dla branży hotelarskiej pod nazwą ADHotel, wprowadzonego na rynek przez firmę Content Networks – lidera rynku digital signage w Polsce. Oprócz ADWifi składa się on między innymi z takich modułów jak ADConcierge – narzędzie oparte na ekranach reklamowych, dzięki którym klient hotelu może pozyskiwać niezbędne informacje i wejść w interaktywny kontakt z obsługą hotelu czy ADPlanner – moduł umożliwiający sprawne zarządzanie salami konferencyjnymi.

Samo ADWifi jest narzędziem działającym w oparciu o sieć bezprzewodową, udostępnianą gościom. Hotele mogą stwarzać własne ekrany powitalne podczas logowania do sieci i umieszczać informacje o promocjach, dostępnych tylko dla użytkowników sieci. W zamian za możliwość korzystania z sieci, gość zostawia do siebie kontakt, dołączając do fanpage’a hotelu lub zapisując się do newslettera. W ten sposób przed hotelem otwiera się możliwość skutecznego remarketingu. Z informacji uzyskanych podczas korzystania przez gościa z sieci bezprzewodowej, możliwe jest następnie stworzenie indywidualnej oferty, zachęcającej do ponownego skorzystania z usług oferowanych przez hotel.

ADWifi daje więc możliwość działań marketingowych nie tylko w czasie pobytu gościa hotelu, ale również po opuszczeniu przez niego obiektu.

Hotele, które skorzystały z tego narzędzia, jak Galicja Wellness & SPA, chwalą sobie przede wszystkim jego skuteczność. Widoczna jest ona dzięki wymiernym wynikom, takim jak podniesieniem sprzedaży konkretnych usług, czy powrót określonych grup klientów, dzięki spersonalizowanemu remarketingowi.

ADWifi i cały system ADHotel, na nowo definiują relacje pomiędzy gośćmi a hotelami, zwiększając zaangażowanie tych pierwszych i umożliwiając unikalny kontakt, na którym korzystają obie strony.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Nowe regulacje zwiększają koszty prowadzenia działalności

Marek Pietrzak prezes Agencja Solidarni w Biznesie

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE