Strona główna Wiadomości 13 Prezes Fundacji PPH o trendach w hotelarstwie
REKLAMA

Tylko u nas!

Prezes Fundacji PPH o trendach w hotelarstwie

Horecanet.pl, 13 września 2017

Rok 2016 był kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju liczbowego obiektów noclegowych na terenie całego kraju. Widoczne są trzy trendy. Pierwszy to budowa przez inwestorów indywidualnych hoteli franczyzowych i tym samym powiększanie sieci z określonym brandem - komentuje Krzysztof Jędrocha, prezes Fundacja Polish Prestige Hotels.

Krzysztof Jędrocha o trendach

Autor: KJ

Obiekty te w przeważającej mierze zlokalizowane są w miastach. Drugi to budowa, głównie przez duże firmy deweloperskie, tak zwanych condohoteli zlokalizowanych przede wszystkim w znanych i atrakcyjnych lokalizacjach o charakterze wypoczynkowym. Trzeci, największy trend, to budowa niezależnych obiektów przez pojedynczych inwestorów w różnych lokalizacjach atrakcyjnych turystycznie i biznesowo wykorzystujących lokalny potencjał rozwojowy. Te trendy widoczne są i będą w bieżącym i przyszłym roku.

Wyraźnie widoczny jest również wzrastający popyt na usługi związane z wypoczynkiem, a więc również usługi noclegowe. Składa się na to kilka przyczyn, wśród których najważniejsze to wzrost zamożności społeczeństwa, zmiany trendów konsumenckich, apetyt na aktywny sposób spędzania czasu wolnego, moda na urlop w kraju (dotyczy naszych rodaków), wzrost przyjazdów turystów zagranicznych, wzrost wyjazdów weekendowych i innych okolicznościowych połączonych z dniami wolnymi od pracy oraz wzrost liczby osób pracujących mobilnie. Ważnym są też aspekty mniej wymierne jak poziom bezpieczeństwa, wzrost ogólnego stanu estetyki miejsca, relacje kursów walut, klimat kulturowy, aktywność marketingowa nowych miejsc i atrakcji, chęć bycia poza własnym, znanym już mikroregionem, itp.

Widoczna jest również alokacja środków finansowych w inwestycje hotelowe przez inne gałęzie gospodarcze głównie małego i średniego biznesu. Nie bez znaczenia są także zmiany w zakresie poprawy kondycji ekonomicznej usług noclegowych oraz gastronomicznych. Wzrost świadomości „ co jeść” połączona z ogólną modą na gotowanie i testowanie nowych dań nie tylko w domu, połączona z częstszym odwiedzaniem lokali w szczególności w czasie wolnym od pracy, przyczynia się do rozwoju tego sektora mocno związanego z usługami hotelowymi. Pośrednio przyczynia się to do wzrostu poziomu tych usług i ich różnorodności połączonej często z promocją lokalnej kuchni co stanowi dodatkową atrakcję pobytu.

Drugą stroną tego zjawiska jest postępująca konkurencja w obszarze „dokąd i gdzie”. Gdzie jechać i gdzie zamieszkać. Zmusza to inwestorów oraz zarządzających obiektami do poszukiwania unikalności produktowej i usługowej. Nie jest to ani łatwe ani proste w szczególności jak uwzględni się zmienność zachowań konsumenckich, postępującą digitalizację życia, postęp technologiczny w szczególności w obszarze internetu i marketingu, postępujący problem w znalezieniu kadr do pracy i ogólny wzrost oczekiwań gości.

Te zjawiska skłaniają mnie do przekonania, że będzie następować, chociaż powoli, ale jednak, tendencja organizowania się obiektów w pewne grupy głównie o charakterze marketingowym jako źródła wspólnej promocji, wsparcia sprzedaży, szkoleń, ograniczania kosztów zakupów oraz budowania wspólnych programów lojalnościowych dla gości. Taką organizacją gotową do spełnienia tych oczekiwań hoteli niezależnych, działającą od dwudziestu lat na rynku jest Polish Prestige Hotels. Organizacja ta wzmocniona niedawno połączeniem się z grupą Heritage Hotels Poland dysponuje jako jedyna w kraju już tymi wszystkimi narzędziami i środkami. Europejska struktura hoteli i zakres ich zorganizowania nie budzi żadnej wątpliwości w jakim kierunku będzie zmieniał się nasz rynek.

Komentarz został przygotowany na potrzeby publikacji:
RYNEK HOTELARSKI W POLSCE - RAPORT 2017
- kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Zmiany w prawie, które mogą dotyczyć gastronomów

Piotr Jankowski radca prawny Prawowgastronomii.pl

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.