Strona główna Wiadomości 5 Prezes Mex Polska o rozwoju rynku
REKLAMA

NAJWAŻNIEJSZE ARTYKUŁY TYGODNIA - HORECANET.PL

Prezes Mex Polska o rozwoju rynku

Horecanet.pl, 5 października 2017

Rosnący rynek - hasło, które powoduje wzrost aktywności i zwiększoną skłonność do nowych inwestycji. Zjawisko to dotknęło także nas. Odczuwamy wzrost obrotów w prowadzonych przez nas i naszych franczyzobiorców lokalach, co sprzyja i umacnia nasze wcześniejsze plany dalszego dynamicznego rozwoju prowadzonych przez nas sieci - mówi Paweł Kowalewski, prezes Mex Polska.

Prezes Mex Polska o rozwoju rynku

Autor: Fotorzepa/Parkiet.com

Cieszy nas idąca z nim w parze, sygnalizowana przez firmy badające rynek, wzrastająca ciekawość Polaków do próbowania nowych smaków, a co za tym idzie skłonność do odwiedzania pojawiających się nowych konceptów gastronomicznych w czym specjalizuje się nasza firma (restauracje z kuchnią i wystrojem meksykańskim, restauracje PanKejk z ofertą pysznych naleśników z nadzieniami zaczerpniętymi z kuchni świata, a także ulubiony koncept młodego pokolenia – bistro Pijalnia Wódki i Piwa, w której z kolei do kieliszka schłodzonej wódki podajemy tradycyjnego śledzia i tatara). Nasze statystyki potwierdzają też, zaobserwowany przez firmy badające rynek, zwiększone w stosunku do pozostałych dni tygodnia wydatki konsumentów w trakcie weekendu, czemu staramy się sprostać poprzez optymalizację powierzchni lokali, aby osiągnąć jak najwyższą efektywność prowadzonej działalności. Ale zjawiskiem niesłychanie ważnym, którego nie można pominąć planując dalszą działalność, a szczególnie rozwój na rynku gastronomicznym jest konieczność stałego promowanie swoich marek poprzez aplikacje, fora, media społecznościowe w internecie, w czym umocniło mnie jedno z przeprowadzonych badań mówiące, że przed ostatecznym wyborem punktu gastronomicznego (wybieranych z pośród dostępnych na rynku) młody Polak trzy razy korzysta z tego medium (Internetu) aby znaleźć o nim bieżące informacje. Można tu zacytować powszechnie znane powiedzenie, że jeżeli nie ma cię w Internecie to znaczy, że nie istniejesz.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO RESTAURATORÓW
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
link do aktualnego numeru: WRZESIEŃ

Z kolei wiadomością rynkową, którą można zaliczyć zarówno do dobrych, jak i mniej dobrych, jest wysoka konkurencyjność naszego rynku gastronomicznego. Oprócz dwóch flagowych światowych konceptów działających w segmencie fast food na całym świecie, jakimi są McDonald’s i KFC obecne od lat na polskim rynku, będących w zasadzie poza konkurencją, praktycznie nie ma innych znaczących konkurentów zagranicznych mimo kilku prób wejścia na nasz rynek, co oznacza, że działamy na konkurencyjnym rynku gastronomicznym. Ale konkurencyjny, to dla nas przedsiębiorców gastronomicznych, oznacza ciągłe wyzwania i gotowość do niekończących się zmian polegających na ulepszaniu oferty, dostosowywania się do zmieniających się trendów i oczekiwań odwiedzających nasze placówki gości. Wymaga to, stałej ciężkiej pracy i ciągle nowych inwestycji aby temu sprostać.
Franczyza, lekarstwo obniżające poziom ryzyka niepowodzenia w zakładanym przedsięwzięciu , to kolejny czynnik, którego rozwój oddziałuje pozytywnie na rynek. Rynek franczyzy rośnie i podobnie, jak gastronomiczny będzie rósł wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa i choć obecnie największy popyt na franczyzę w naszej branży jest na koncepty niskonakładowe, gdzie wykładana suma na budowę i uruchomienie lokalu nie przekracza stu tysięcy złotych, to, czego doświadczamy po ilości spływających do nas zapytań, popyt na franczyzę gdzie konieczny nakłady przekraczają dwieście tysięcy złotych także rośnie. Dostosowując się do panującego obecnie trendu zbudowaliśmy własny model franczyzy, przyjazny dla franczyzobiorcy – udzielamy pomocy w jej finansowaniu.

Oczywiście na tym rynku są także zagrożenia z którymi jak i wszyscy musimy sobie radzić, najbardziej doraźne, to brak w obsadzie personelu i zwiększone wymagania płacowe. Mamy nadzieję, że po okresie niespokojnym przyjdzie okres stabilizacji i sytuacja się w niedługim czasie unormuje, a poziom cen w restauracjach nie będzie wymagał zbyt głębokich korekt, aby sprostać wymaganiom płacowym stawianym przez pracowników.

Podsumowując, uważamy, że trzeba wykorzystać obecny trend wzrostu rynku gastronomicznego i zintensyfikować rozwój naszej spółki poprzez rozbudowę posiadanych sieci placówek gastronomicznych. Rosnący rynek, to panaceum na większość bolączek jakie ograniczają rozwój, tj: niską efektywność, brak personelu, przeszkody administracyjne i wszystko to, co zdarza się przedsiębiorcom w trakcie codziennej działalności. Trzeba go wykorzystać i oby trwał jak najdłużej, czego sobie i wszystkim gastronomikom życzę.

Komentarz powstał na potrzeby publikacji:
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE
RAPORT 2017
- kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem

 

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Ekspert o systemach motywacyjnych w hotelu

Robert Węglarz właściciel firmy szkoleniowo-doradczej Alchemia Hotelarstwa

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.