Strona główna Wiadomości Prezes batida o współpracy z dostawcami
REKLAMA

Tylko u nas!

Prezes batida o współpracy z dostawcami

Rynek Dostawców HoReCa - RAPORT 2018, 14 lutego 2018

Przy wyborze dostawców zwracamy przede wszystkim uwagę na budowanie trwałych relacji opartych na wartościach takich jak szczerość, zaufanie i rzetelność w biznesie. Funkcjonujemy na polskim rynku od 27 lat i od samego początku używamy wysokiej jakości produktów kupowanych od sprawdzonych dostawców.

Prezes batida o współpracy z dostawcami

Autor: JR

Batida jest utożsamiana przez klientów z najwyższą jakością, niepowtarzalnym smakiem i piękną formą, dlatego też nie podejmujemy pochopnych działań, które mogłyby obniżyć jakość oferowanych przez nas produktów oraz usług.

Jak batida zmieniała się na przestrzeni lat?
Zaczynaliśmy od piekarni połączonej z cukiernią przy ul. Nowogrodzkiej, która była pierwszym takim konceptem w Warszawie. Aktualnie batida to osiem słodkich butików, profesjonalny dział cateringu oraz e-sklep z produktami #NaSłono i #NaSłodko.

Od 1990 r. nieustannie się rozwijamy, pamiętając o francuskiej tradycji wypieków i wprowadzając innowacyjne rozwiązania. Nasze bagietki i croissants po dziś dzień wypiekane są według tej samej receptury, co bagietki i croisssants z naszego pierwszego konceptu przy ul. Nowogrodzkiej.

Warto wspomnieć, że od samego początku istnienia batidy do produkcji naszych słodkości używamy belgijskiej czekolady Barry Callebaut, która jest niezwykle ceniona przez cukierników na całym świecie. Przez wiele lat przywoziłam bloki czekolady Barry Callebaut w walizkach do Polski, dzisiaj czekoladę Barry Callebaut zamawiamy już z łódzkiej fabryki firmy, a kilka lat temu stworzyliśmy naszą czekoladę batida, która jest unikalną mieszanką ziaren kakao z Ekwadoru, Wysp Świętego Tomasza i Książęcej oraz z Madagaskaru.

Również na przestrzeni lat zmieniały się nasze relacje z dostawcami oraz dostępność produktów na rynku. Mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że przyczyniliśmy się do wprowadzenia na polski rynek wielu produktów cukierniczych, które w latach 90. nie były u nas dostępne ani powszechnie używane. Budowanie trwałych relacji z dostawcami i wzajemna nauka przyniosły efekty i dzisiaj wiele produktów zamawiamy od dostawców z Polski. Istnieją jednak produkty takie jak figurki do Galette des Rois (typowe francuskie ciasto spożywane w Święto Trzech Króli), które do dzisiaj sprowadzamy zza granicy.

Czym powinien wyróżniać się rzetelny dostawca żywności i artykułów spożywczych?
Rzetelny dostawca to w naszym odczuciu taki dostawca, który jest już przez nas sprawdzony w różnych sytuacjach, również tych, w których szybkość reakcji i chęć pomocy stanowi o możliwości zrealizowania przez nas niestandardowego zamówienia w krótkim czasie. W przypadku stałej współpracy z dostawcą wyznaczenie opiekuna handlowego dla firmy i możliwość konsultowania na bieżąco nowych zapytań bardzo ułatwia nam codzienne czynności operacyjne.

Opiekun handlowy powinien posiadać dobrą orientację w ofercie produktowej i zabezpieczać stan minimalny produktów, które są przez nas stale zamawiane. To pozwala unikać sytuacji, w których w tzw. ostatniej chwili jesteśmy zmuszeni do poszukiwania pojedynczych produktów na własną rękę. Dedykowany opiekun handlowy powinien również działać proaktywnie i prezentować z odpowiednim wyprzedzeniem sezonowe oferty dostosowane do naszych potrzeb, np. oferując nowe produkty przed Świętami Wielkanocnymi.

Dodatkowymi czynnikami, które wpływają na jakość współpracy z dostawcą są: możliwość składania zamówień systemowych online, krótki czas i jasno sprecyzowane warunki dostawy towaru, terminowe realizowanie dostaw, dostępność produktów z dnia na dzień oraz informowanie o bieżących promocjach i podwyżkach cen produktów, co pozwala nam efektywnie zarządzać procesami zakupowymi.

Jak oceniacie Państwo ubiegły rok w kontekście kontaktów z dostawcami HoReCa i jakie są prognozy na bieżący 2018 rok?
Mamy szczęście współpracować ze świetnymi i rzetelnymi dostawcami od wielu lat. Od momentu założenia firmy w 1990 r. do dnia dzisiejszego możliwość wyboru dostawców oraz dostępności produktów znacząco się zmieniła, jednak tym, co pozostaje niezmienne są relacje z konkretnymi osobami, które tak bardzo sobie cenimy.

Ubiegły rok (2017) to z pewnością czas wielu zmian, podwyżek cenowych produktów, co w przypadku podwyżek cen masła oraz jaj było bardzo odczuwalne przez branżę piekarniczo-cukierniczą. Jednak wieloletnia współpraca ze sprawdzonymi dostawcami oraz otwartość w szukaniu nowych rozwiązań pozwalają nam iść do przodu i stale się rozwijać.

Ze względu na rozwój e-commerce zauważamy, że coraz więcej dostawców inwestuje w inteligentne rozwiązania, dzięki którym wyszukiwanie przez internet niestandardowych i do tej pory nieosiągalnych produktów staje się dużo prostsze.

Wypowiedź powstała na potrzeby publikacji:
RYNEK DOSTAWCÓW
HORECA W POLSCE - RAPORT 2018

ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP
DO PEŁNEGO WYDANIA
w wersji elektronicznej - kliknij

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Komentarz

Komentarz dnia

Moya: Zmiany rynkowe skłaniają do ewaluacji asortymentu

Filip Puchalski Dyrektor ds. Operacyjnych Moya

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.