Strona główna Wiadomości listopad 4 Street food wciąż na topie
REKLAMA

Tylko u nas!

Street food wciąż na topie

Horecanet.pl, 3 listopada 2016

Na ulicach wielu miast pojawia się coraz więcej miejsc, zarówno tych stacjonarnych, jak i mobilnych, w których spragnieni ciekawych smaków klienci mogą znaleźć kulinarne perełki. Zatem czy street food to tylko sezonowa moda czy może stały trend, który na dobre zagościł w branży? Jak wyróżnić się na rynku? Czy technologia może okazać się sprzymierzeńcem w walce o pozycję?

Autor: NetPos

Trend „ulicznego jedzenia”, podobnie jak wiele innych przypłynął do Europy zza Oceanu. W wielu polskich miastach podobnie, jak ma to miejsce, w Ameryce bary street food można spotkać już niemal na każdym rogu. Ich popularność stale rośnie, ale szacuje się, że prawdziwe szaleństwo dopiero nastąpi. Najłatwiej można to zaobserwować w liczbach. Według raportu „Polska na Talerzu 2016” liczba osób deklarujących korzystanie z food trucków w porównaniu do roku 2015 wzrosła o 7 preo. Jeśli trend nadal będzie się utrzymywał na podobnym poziomie, to już w 2017 z „ulicznego jedzenia” będzie korzystało już niemal 20 proc. kulinarnych smakoszy.

Wyróżnij się albo zgiń
„Czterokołowców” z jedzeniem ciągle przybywa, dlatego kluczem do sukcesu jest oryginalny pomysł. Nie wystarczy już wyróżnić się jedynie serwowanymi potrawami, gdyż obecnie street food to już nie tylko burgery. Teraz coraz liczniej pojawiają się lokale serwujące kuchnię grecką, tex-mex, azjatycką, turecką. Food truckowe menu coraz częściej wzbogacone jest również o smaki z kuchni polskiej czy nawet przygotowane z myślą o łasuchach menu złożone jedynie ze słodkich wypieków.

Naturalnie, jak w całej branży gastronomicznej ważny jest każdy detal. Poczynając od smacznej kuchni, kończąc na wykorzystywanej technologii. W przypadku „ulicznego jedzenia” niezwykle istotne jest szybkie wydawanie jedzenia, tak aby uniknąć kolejek. Tutaj dużym wsparciem mogą okazać się systemy POS dla gastronomii. – Decydując się na prowadzenie lokalu typu „food truck” dobrze jest mieć sojusznika w postaci nowych technologii. Wdrożenie systemów POS dedykowanych pracy w gastronomii, pozwoli na sprawną komunikację między pracownikami, ułatwi wydawanie jedzenia oraz kontrolę przyjmowania zamówień. Cały personel ma pełen wgląd w stany magazynowe, może sprawdzić aktualne promocje czy nawet kontrolować czas pracy poszczególnych członków załogi – przekonuje Rafał Marek, prezes firmy NetPOS.

Mobilność daje przewagę
Mówiąc o modzie na street food nie można nie wspomnieć o jego największej zalecie, którą jest mobilność. Food trucki nie mają stałej siedziby czy ustalonych godzin pracy, są one bowiem wszędzie tam gdzie mogą znaleźć się chętni na serwowane z nich specjały. Tak dla przykładu w ciągu tygodnia lokale gastronomiczne na czterech kółkach spotkać można pod biurowcami czy szkołami, gdzie w porze lunchu cieszą się duży powodzeniem. W weekendy zaś dominują w parkach, na różnego rodzaju eventach czy pod galeriami handlowymi. Coraz częściej „food trucki” stają się częścią krajobrazu na tak licznie organizowanych festiwalach, np. muzycznych, zastępując tym samym stoiska namiotowe.

- Biorąc pod uwagę mobilność lokali serwujących „uliczne jedzenie”, kontrola nad całym biznesem może okazać się niezwykle trudna. Dlatego z pomocą przychodzą systemy POS, dzięki którym na bieżąco można sprawdzać ilość zrealizowanych zamówień czy wykorzystane zapasy. Można również generować raporty finansowe, sprzedażowe i magazynowe. Co więcej systemy POS dla gastronomii zbudowane są modułowo dzięki czemu każdy z lokali street food może wybrać dokładnie te funkcje, które sprawdzą się przy serwowanej przez nich ofercie – dodaje Rafał Marek.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Komentarz

Komentarz dnia

Nowe regulacje zwiększają koszty prowadzenia działalności

Marek Pietrzak prezes Agencja Solidarni w Biznesie

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE