Strona główna Wiadomości sierpień 23 Strefa fitness w hotelu – co trzeba wiedzieć?
REKLAMA

Tylko u nas! Cz. I

Strefa fitness w hotelu – co trzeba wiedzieć?

Horecanet.pl, 22 sierpnia 2016

Hotele w szybkim tempie gonią globalny trend, czyli aktywność fizyczną i zdrowy tryb życia – potwierdzają to badania prowadzone przez Fundację Spa, z których wynika, że 70 proc. ankietowanych hoteli spa w Polsce posiada już siłownię lub salę fitness. Aby wyróżnić się na rynku potrzeba dobrej klasy sprzętu oraz fachowej wiedzy na temat oczekiwań gości.

Autor: Life Fitness

Warto pokusić się o ten spory kawałek tortu, ponieważ branża wellness wyceniana jest na około 440 mld $, co odpowiada 14 proc. całego światowego rynku turystyki.

Dlatego już dziś większość inwestorów hotelowych nie zastanawia się nad wielkością strefy wellness & spa, ale jaką ofertę fitnessu i zajęć sportowych zaproponować gościom.

Według portalu TripAdvisor, 53 proc. ankietowanych turystów stara się podejmować aktywność fizyczną w czasie podróży, przy czym 31 proc. z nich chce utrzymać fitnessowy reżim a 28 proc. unika w ten sposób przyrostu wagi.  Z kolei według portalu HotelNewsNow, turyści wellness, są w stanie wydać o 130 proc. więcej, niż przeciętny podróżny. Według tych samych danych, aż 27 proc. aktywnych turystów ćwiczy w swoim pokoju – najczęstszą przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak strefy fitness lub siłownia, która nie spełnia ich oczekiwań.

Siłownia hotelowa – grupa docelowa i metraż
Przed podjęciem decyzji o posiadaniu strefy fitness w hotelu, warto zwrócić uwagę nie tylko na dostępny metraż, ale również określić grupę docelową, a następnie dopasować strefę fitness do profilu gościa. Skorzystajmy z usług konsultanta zajmującego się wyposażaniem siłowni w hotelach. Przedstawiciel handlowy Top-Gym podpowie, jak połączyć główny przekaz marki hotelu z aktualnymi trendami fitness, dzięki czemu powstanie profesjonalna siłownia. W zależności od zdefiniowanej grupy docelowej, dostępnego miejsca i budżetu możemy strefę fitness w hotelu zaplanować na różne sposoby. Jeśli dysponujemy małą powierzchnią stwórzmy samą strefę cardio (np. Hotel SPA Dr Irena Eris w Polanicy Zdroju) lub uzupełnijmy ją o wielofunkcyjne urządzenie do treningu funkcjonalnego (np. Double Tree by Hilton we Wrocławiu). Warto też pomyśleć o kameralnej strefie wolnych ciężarów z ławeczką i zestawem hantli. Przy większej powierzchni, możliwości wyposażenia profesjonalnej strefy fitness są tak naprawdę nieograniczone (Pałac Saturna Termy Rzymskie w Czeladzi, GrandHotel Tiffi w Iławie). Poza tym, warto mieć na uwadze, że coraz więcej polskich hoteli przyciąga gości oferując również specjalne pakiety pobytowe pod kątem konkretnych dyscyplin sportowych jak triatlon czy bieganie, wykorzystując do tego strefę wellness & spa, fit menu oraz siłownię.  Obserwując siłownie hotelowe można wyróżnić trzy ich rodzaje pod względem powierzchni:
•    małe 15-40 mkw
•    średnie 41-80 mkw
•    duże, powyżej 80 mkw.


Realizacja w GrandHotel Tiffi w Iławie, fot: Top-Gym

Hotelowa siłownia to także dodatkowe źródło przychodów 
Zachęcająca do treningu, profesjonalnie wyposażona i atrakcyjna wizualnie siłownia to tylko jedna strona medalu. Jeśli obiekt ma duże obłożenie, a goście korzystają z dobrze rozplanowanej strefy fitness, wówczas warto wprowadzić dwa źródła przychodu: trening personalny oraz kameralne zajęcia grupowe. Również za pomocą urządzeń treningowych (maszyny cardio Life Fitness, z konsolą Discover o funkcjonalności tabletu) można zachęcić trenujących w hotelu do skorzystania np. z restauracji oferującej zdrowe posiłki czy strefy spa. Inspirująca do treningu siłownia, dostarczająca niezapomnianych przeżyć, może stać się bardzo mocnym punktem Twojego obiektu. Life Fitness od lat współpracuje z największymi sieciami hotelowymi, ale również z niezależnymi i kameralnymi operatorami.

Siłownia hotelowa – trzy filary wyposażenia
Aby urządzić nawet najmniejszą siłownię musimy znaleźć miejsce na trzy podstawowe strefy:
• strefę cardio
Jest to najbardziej popularna strefa. Każdy trening rozpoczynamy właśnie w tym miejscu. Dzięki niej możemy zwiększyć wydolność oraz poprawić układ krążenia. Jest również doskonałym miejscem na spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej. Najczęściej możemy spotkać tutaj bieżnie, maszyny eliptyczne, steppery oraz ergometry wioślarskie. Life Fitness proponuje tutaj urządzenia z różnych linii (Activate, Integrity czy Elevation)
• strefę maszyn siłowych
To miejsce maszyn, które pozwolą wytrenować wszystkie partie naszego ciała. Do siłowni hotelowych najczęściej wybiera się maszyny wielofunkcyjne (np., z linii Life Fitness Optima, jak w Pałacu Saturna w Czeladzi). Maszyny z regulacją zakresu ruchu umożliwiają wykonywanie ćwiczeń we wszystkich płaszczyznach, a co za tym idzie kompleksowy trening całego ciała. Znakomitym rozwiązaniem dla wszystkich grup wiekowych są maszyny do treningu obwodowego Life Fitness Circuit (znajdują się m.in. w Grandhotelu Tiffi w Iławie)
• strefę wolnych ciężarów
To idealne miejsce do budowania masy i rozwijania siły. Do podstawowego wyposażenia wystarczy ławka regulowana oraz zestaw hantli...


Realizacja w Pałacu Saturna w Czeladzi, fot: Top-Gym

JUŻ JUTRO DRUGA CZĘŚĆ ARTYKUŁU:
TRENDY ORAZ DOTACJE NA SIŁOWNIĘ.
Zachęcamy do lektury!

Autorem jest Rafał Flisiński
konsultant ds. sprzedaży Top-Gym

Firma Top-Gym, wyłączny dystrybutor amerykańskich marek Life Fitness i Hammer Strength® na Polskę jestem liderem rodzimej branży fitness pod względem liczby obiektów wyposażonych kompleksowo oraz częściowo w maszyny treningowe. Marka Life Fitness to wiodący producent urządzeń treningowych na świecie. Na urządzeniach Life Fitness trenuje ponad 40 mln użytkowników w ponad 120 krajach. Naszą misją jest edukowanie branży HoReCa w zakresie dochodowej inwestycji, jaką jest strefa fitness w hotelach i spa. Zapewniamy wsparcie i doradztwo marketingowe oraz kompleksową opiekę klienta, a także pomoc w pozyskaniu dotacji z funduszy europejskich. Oferujemy rozwiązania dla wszystkich modeli biznesowych. Ponadto posiadamy rozbudowane zaplecze serwisowo-logistyczne ( flota 25 samochodów, powierzchnie magazynowe 4,5 tys. mkw. oraz 50 osób w dziale technicznym), co umożliwia nam niezwykle sprawną obsługę naszych kontrahentów.

Więcej na:


© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Komentarz

Komentarz dnia

Dyrektor DeSilva o śniadaniach

Paweł Laskowski dyrektor gastronomii Hotele DeSilva

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.