Strona główna Wiadomości sierpień Sztuka serwowania napojów kawowych
REKLAMA

NAJWAŻNIEJSZE ARTYKUŁY TYGODNIA - HORECANET.PL

Sztuka serwowania napojów kawowych

Horecanet.pl, 7 sierpnia 2017
komentuje: Kamil Gaszewski
Beverage Category CoordinatorCosta Coffee Polska

Trudno wyobrazić dziś sobie caffè latte podane w Polsce inaczej niż w długiej, eleganckiej szklance
z uchem, czy cappuccino serwowane inaczej niż w porcelanowej filiżance. Jesteśmy coraz bardziej wymagającymi konsumentami, dla których obok smaku i jakości ziaren, coraz ważniejsze są detale
– jakość latte art czy szkło, w jakim jest ona podana.

Sztuka serwowania napojów kawowoych

Autor: COSTA

Obok kultury picia napojów, w tym kawowych, w określonym typie szkła, kluczowe jest też bezpieczeństwo. Kultura picia kawy różni się w zależności od zakątku świata i zwyczajów jego mieszkańców. Nietaktem nadal zdaje się być zamówienie we Włoszech kawy mlecznej po południu – w porze królującego espresso. Nie dziwi też café au lait podane w ogromnej filiżance przypominającej miskę, w której Francuzi zanurzają bagietkę czy inną śniadaniową przekąskę. Do kawowej historii naszego kraju z pewnością przejdzie kawa po turecku, zwana też „plujką” podawana w szklance w charakterystycznej metalowej osłonce z uchem czy wiklinowym koszyczku. W domach Polaków, ale też w kawiarniach, szczęśliwie na dobre zagościło wiele rodzajów szklanek, kubków i filiżanek, które są zdecydowanie bezpieczniejsze niż PRL-owska szklanka z cieniutkiego szkła.

W kawiarniach Costa Coffee większość kaw podawana jest w szklankach z uchem na porcelanowych spodkach, z długą łyżką. Tak serwowane są m.in. kawy mleczne – klasyczne caffè latte czy smakowe white mocha, viva vanilla i caramel macchiato, a także wiele propozycji sezonowych. Część produktów, głównie kawy czarne i klasyczne, takie jak flat white, cappuccino czy mocha podawana jest w zróżnicowanej wielkości porcelanowych filiżankach z uchem...

Autorem komentarza jest Kamil Gaszewski
Beverage Category Coordinator Costa Coffee Polska

Cały tekst publikujemy w
CZASOPISMO SWEETS & COFFEE

NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE I NOWOCZESNE CZASOPISMO BRANŻY
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!
 link do aktualnego numeru: CZERWIEC-LIPIEC 2017

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Ekspert o systemach motywacyjnych w hotelu

Robert Węglarz właściciel firmy szkoleniowo-doradczej Alchemia Hotelarstwa

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.