Strona główna Wiadomości Trendy śniadaniowe według Qubus Hotel
REKLAMA

Tylko u nas!

Trendy śniadaniowe według Qubus Hotel

Horecanet.pl, 16 maja 2018

Aż 87 proc.* gości wybiera opcję noclegu ze śniadaniem. Hotelarze starają się, żeby asortyment na bufecie zadowolił każdego. Pomysłów na urozmaicenie jest dużo. Osoby, które nie lubią biernie czekać na posiłek, coraz częściej mogą go sobie np. same przygotować.

Autor: QH

W 95 proc. polskich hotelach śniadanie podawane jest w formie bufetu złożonego z przeróżnych produktów. Rozróżnić możemy też inne formy: angielskie, składające się ze smażonych jajek, fasoli, kiełbasek i tostów albo kontynentalne (tosty, dżem, kawa lub herbata).

Goście mają też określone preferencje dotyczące produktów. Aż 88 proc. z nich nie wyobraża sobie śniadania bez jajek. Na drugim miejscu wśród najchętniej wybieranych porannych potraw są kiełbaski, a na trzecim sałata. Oczywiście goście nie wyobrażają sobie też śniadania bez kawy.

ŚWIAT HOTELI
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE
I NIEZALEŻNE CZASOPISMO HOTELARZY
link do aktualnego numeru
LUTY - MARZEC 2018

Śniadanie od kuchni
Przygotowanie oraz zaserwowanie bufetu jest wyzwaniem dla kucharzy i dla pracowników dedykowanych specjalnie do obsługi śniadań. Pojawiają się oni w hotelowych kuchniach o 5 rano. Przygotowanie śniadania wymaga perfekcyjnej organizacji czasu pracy i precyzyjności. Pierwsi goście przychodzą już od 7:00. Według raportu „Dane na talerzu”* standardowe śniadanie składa się zwykle z 20 do 40 produktów, ale zdarzają się też większe bufety. Posiadają je wysokiej klasy obiekty, w których zwraca się szczególną uwagę na jakość i różnorodność ser-wowanych potraw.
W każdym obiekcie naszej sieci na stołach zawsze pojawia się ponad 100 produktów niezależnie od tego, ilu gości jest w danym momencie w hotelu. To jeden z naszych głównych wyróżników sieciowych. Świeżość wszystkich składników jest codziennie weryfikowana, zarówno 
przez kucharzy, jak i pracowników obsługi śniadań.

Na słodko czy na słono?
Śniadania hotelowe to nie tylko jajecznica i pieczywo. Hotele rozszerzają swoją ofertę o produkty dla wegetarian, czy osób ceniących polskie, regionalne smaki. Oferują duży wybór świeżych owoców, warzyw, jogurtów, konfitur czy naleśników. Przy tworzeniu bufetów śniadaniowych uwzględniane są specjalne diety, ale też preferencje smakowe.
Nasze śniadanie zadowoli zarówno wielbicieli śniadań na słono, jak również tych, którzy nie wyobrażają sobie poranku bez słodkości. Goście mają do wyboru dania na ciepło, zawsze podajemy ich minimum 6. Mogą też sami przyrządzić świeże i pachnące gofry. Mogą być podawane z owocami lub konfiturami, ale też na słono. Do wyboru mają naprawdę szeroką paletę składników. Wszystko zależy od gościa i tego, na jaki posiłek ma ochotę.

Dobre, bo nasze
Podczas śniadania bardzo ważnym elementem jest świeże i chrupkie pieczywo. Sieci hotelarskie współpracują często z lokalnymi piekarniami, ale zdarzają się też obiekty, w których idzie się o krok dalej.
Goście bardzo zwracają uwagę na świeżość i jakość produktów. Staramy się spełniać ich oczekiwania. W naszej ofercie śniadaniowej ważnym elementem składowym są miody mazurskie i wyrabiane ręcznie sery z ekologicznych gospodarstw. Mamy do wyboru między innymi sery typu szwajcarskiego lub dojrzewające typu holenderskiego. Zawsze sami wypiekamy dwa rodzaje chlebów, a resztę zamawiamy z lokalnych piekarni. Przygotowywane w hotelach przetwory wyrabiane są według tradycyjnej domowej re¬ceptury.

Na co dzień i od święta
Dla tych, którzy chcieliby spędzić Święta w hotelu, ale obawiają się, utraty domowej atmosfery – mamy dobrą wiadomość! Hotelarze zawsze dbają o świąteczny wystrój, a w kuchniach serwowane są tradycyjne potrawy.
Co roku podczas Wielkanocy bufet śniadaniowy w naszych hotelach wzbogacony zostaje o pieczone szynki, białe kiełbasy, żurek, czy baby piaskowe.
Hotelarze nie zapominają o tym, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Szybko reagują na potrzeby gości. Jeśli czegoś brakuje podczas śniadania – wystarczy to zgłosić, a możliwe, że w przyszłości bufet zostanie uroz-maicony o kolejny składnik. Badania* wykazują również, że uśmiech osób serwujących śniadania poprawia gościom nastrój na cały dzień. Życzliwość pracowników i dobra jakość dań jest więc kluczem do sukcesu hotelarzy.

*wg raportu Dane na talerzu, czyli pierwszy ogólnopolski raport o śniadaniach hotelowych: http://www.hrs.com/pl/blog/HRS-Raport-o – proc.C5 proc.9Bniadaniach-hotelowych.pdf

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Komentarz

Komentarz dnia

Shell Polska: Dzielimy się naszym know-how

Marek Kulesza kierownik ds. rozwoju sieci partnerskiej Shell Polska

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.