Strona główna Wiadomości 2014 TEKSTY W pogoni za nowoczesnością
REKLAMA

Technika i wyposażenie

W pogoni za nowoczesnością

Nowości Gastronomiczne – czerwiec, 14 lipca 2014

W ostatnich latach rekordy popularności biją rozwiązania dedykowane urządzeniom mobilnym. Rozwiązania chmurowe umożliwiły świadczenie usług za pośrednictwem Internetu, co sprawiło, że wdrażanie nowoczesnych technologii biznesowych stało się proste i tanie jak nigdy dotąd. Warto się zatem zastanowić, jak w nadchodzącym sezonie letnim wykorzystać te możliwości do budowania przewagi konkurencyjnej naszej restauracji.

Autor: Shutterstock

 
 

Komunikacja marketingowa w branży HoReCa nie jest prostą sprawą. Jeżeli nie jesteśmy siecią, to bardzo trudno eksploatować tradycyjne kanały takie jak: telewizja, radio czy outdoor bez ponoszenia kosztownych inwestycji związanych z promocją. W przypadku nowych mediów takich jak Facebook czy Twitter jest nieco łatwiej, jednak wykorzystywanie tych narzędzi do promowania biznesu wymaga wiedzy z zakresu ich funkcjonowania. Dlatego warto najpierw zgłębić ją na własną rękę bądź skorzystać z pomocy specjalistów.

Pozyskanie nowych klientów

Najistotniejszą kwestią w marketingowym wykorzystywaniu mediów społecznościowych jest przemyślany przekaz i systematyczność działań komunikacyjnych. Aby zachęcić klientów do odwiedzenia naszego lokalu, warto także pomyśleć o udostępnieniu sieci WiFi obecne na rynku rozwiązanie SocialWiFi pomoże przełożyć ten atut w skuteczną komunikację z klientami i budowanie z nimi stałej relacji. W WellServed jesteśmy świadomi tych kwestii, dlatego w sezonie letnim udostępnimy bezpłatne narzędzie marketingowe dla restauracji WellServedToday (www.WellServed.Today). Umożliwia ono prezentację dań dnia czy sezonowych specjałów użytkownikom poszukującym atrakcyjnych ofert w swojej aktualnej okolicy.

>>> Zapoznaj się z czerwcowym wydaniem „Nowości Gastronomicznych” w wersji elektronicznej

Aby goście powracali do naszego lokalu, kluczowe jest spełnienie bazowych wymagań takich jak oferta czy serwis. Są także dodatkowe czynniki motywujące, np. programy lojalnościowe, dzięki którym klienci mogą otrzymywać różne nagrody i bonusy za korzystanie z naszych usług. Na rynku jest wiele tego typu rozwiązań: od zbierania pieczątek, po programy typu cashb ack. Jednak decyzja o ich wprowadzeniu w naszej restauracji powinna być poprzedzona dokładną analizą oferty konkurencji. Będzie nam bowiem ciężko budować lojalność klientów, jeśli inne restauracje w okolicy będą im oferować takie same programy. Wówczas lepszym rozwiązaniem może okazać się program dedykowany tylko dla naszej firmy. W każdej z opcji należy jednak zadbać o to, by oferowane w programie nagrody były atrakcyjne dla klientów i możliwie unikatowe. Kiedy już systemowo zadbamy o regularność powracających klientów, nie możemy pozwolić na to, by nasza oferta im się „przejadła”. Tutaj z pomocą przychodzą systemy elektronicznego menu, które można modyfikować w dowolnym momencie bez konieczności przedruku karty dań.

Autorem artykułu jest Maksymilian Kuśmierek,
prezes WellServed

 

Cały artykuł dostępny jest w czerwcowym wydaniu „Nowości Gastronomicznych”

Wersja elektroniczna „Nowości Gastronomicznych”

Prenumerata „Nowości Gastronomicznych”

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Prezes Batida o tym jak stworzyć idealny tort

Jolanta Radziszewska współwłaścicielka, prezes Batida

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.