Strona główna Wiadomości 11 Polacy na wypoczynek wybierają swój kraj
REKLAMA

Trendy turystyczne w 2017 roku

Polacy na wypoczynek wybierają swój kraj

Horecanet.pl, 11 stycznia 2017

Na zlecenie Hampton by Hilton wzięto pod lupę preferencje Polaków wyjeżdżających na krótki wypoczynek. Okazuje się, że znakomita większość spędzi go w Polsce (planuje to ok. 73 proc. badanych). Z raportu Ministerstwa Sportu i Turystyki z 2015 roku wynika, że na wyjazdy krajowe w 2015 roku decydowało się 35 proc. Polaków, czyli o 12 proc. więcej niż w 2011 roku.

Autor: Shutterstock

Wyniki pokazują również, że wśród podróżujących Polaków pojawił się nowy model turysty. Są to osoby preferujące krótkie weekendowe wyjazdy, dzięki którym szybko mogą „naładować akumulatory”. Polacy podróżują świadomie, wykorzystując weekendy na wyjazdy w nowe, inspirujące miejsca. Ponad 30 proc. respondentów woli częste, krótkie wypady (do trzech dni) od długich urlopów raz lub dwa razy w roku.

Polska postrzegana jest jako bardzo atrakcyjny kierunek turystyczny. Według badań, do danej lokalizacji najbardziej przyciągają zabytki i miejsca warte zobaczenia w okolicy – tak przyznało aż 77 proc. osób biorących udział w badaniu. Polacy są także spragnieni najnowszych trendów oraz kulturalnych atrakcji. Około 40 proc. respondentów przyznało, że wybierając kierunek podróży sprawdzają wydarzenia kulturalne, a także lokalne nowości godne polecenia.

ŚWIAT HOTELI - czasopismo hotelarzy
!!!ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA!!!
kliknij aby zapoznać się z numerem:
GRUDZIEŃ 2016

Największe polskie miasta okazują się być najbardziej popularnymi kierunkami krajowych podróży. 72 proc. badanych przyznaje, że duże miasta oferujące szereg ciekawych atrakcji, gwarantują dobrą zabawę i możliwość przyjemnego spędzenia czasu, dzięki czemu nie sposób się w nich nudzić. Hampton by Hilton ujawnia, że na weekendowy wypad najchętniej wybieramy:
1.    Gdańsk – 63 proc.;
2.    Kraków – 62 proc.;
3.    Wrocław – 56 proc..

Wybierając cel kilkudniowej podróży najczęściej kierujemy się takimi czynnikami, jak:
•    stosunek jakości do ceny - 72 proc.;
•    bliskość i łatwy dostęp do miejsc, które warto odwiedzić – 48 proc.;
•    możliwość zrelaksowania się i dobre śniadanie w hotelu – 36 proc..

- Sieć naszych hoteli w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, o czym świadczy sześć nowych inwestycji ogłoszonych w zeszłym roku. Obecnie Hampton by Hilton to pięć obiektów w najpopularniejszych miastach w całym kraju, w tym w Gdańsku, Krakowie i Warszawie, oraz łącznie 9 projektów w różnych stadiach przygotowania. Hotele Hampton by Hilton oferujące doskonałą jakość za przystępną cenę to idealne miejsce dla ludzi wybierających się na krótki wypoczynek do jednego z niezwykłych polskich miast – mówi Tal Shefer, wiceprezes ds. wyspecjalizowanej obsługi na region Europy i Afryki w Hilton.

Badania Hampton by Hilton pokazały, że cenimy sobie także komfort i niezależność - 73 proc. respondentów przyznało, że wyjeżdżając na weekend chętniej decyduje się na pobyt w hotelu, niż nocleg u przyjaciół lub rodziny. Co więcej, badanie wykazało, że Polacy to wyjątkowo lojalni klienci. 69 proc. badanych przyznało, że jeżeli są zadowoleni z pobytu, z chęcią wybiorą ten sam hotel. Właściciele miejsc noclegowych stają się bardziej świadomi lojalności swoich gości i coraz lepiej reagują na rosnące zapotrzebowanie rynku. Nic dziwnego, że w ciągu ostatnich kilku lat liczba trzygwiazdkowych hoteli w Polsce wzrosła o ponad jedną piątą.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Komentarz

Komentarz dnia

Michał Czeladzki o wołowinie

Michał Czeladzki szef kuchni Marcelino Chleb i Wino

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE