Strona główna Wiadomości 13 Prezes Fundacji PPH o trendach w hotelarstwie
REKLAMA

Tylko u nas!

Prezes Fundacji PPH o trendach w hotelarstwie

Horecanet.pl, 13 września 2017

Rok 2016 był kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju liczbowego obiektów noclegowych na terenie całego kraju. Widoczne są trzy trendy. Pierwszy to budowa przez inwestorów indywidualnych hoteli franczyzowych i tym samym powiększanie sieci z określonym brandem - komentuje Krzysztof Jędrocha, prezes Fundacja Polish Prestige Hotels.

Krzysztof Jędrocha o trendach

Autor: KJ

Obiekty te w przeważającej mierze zlokalizowane są w miastach. Drugi to budowa, głównie przez duże firmy deweloperskie, tak zwanych condohoteli zlokalizowanych przede wszystkim w znanych i atrakcyjnych lokalizacjach o charakterze wypoczynkowym. Trzeci, największy trend, to budowa niezależnych obiektów przez pojedynczych inwestorów w różnych lokalizacjach atrakcyjnych turystycznie i biznesowo wykorzystujących lokalny potencjał rozwojowy. Te trendy widoczne są i będą w bieżącym i przyszłym roku.

Wyraźnie widoczny jest również wzrastający popyt na usługi związane z wypoczynkiem, a więc również usługi noclegowe. Składa się na to kilka przyczyn, wśród których najważniejsze to wzrost zamożności społeczeństwa, zmiany trendów konsumenckich, apetyt na aktywny sposób spędzania czasu wolnego, moda na urlop w kraju (dotyczy naszych rodaków), wzrost przyjazdów turystów zagranicznych, wzrost wyjazdów weekendowych i innych okolicznościowych połączonych z dniami wolnymi od pracy oraz wzrost liczby osób pracujących mobilnie. Ważnym są też aspekty mniej wymierne jak poziom bezpieczeństwa, wzrost ogólnego stanu estetyki miejsca, relacje kursów walut, klimat kulturowy, aktywność marketingowa nowych miejsc i atrakcji, chęć bycia poza własnym, znanym już mikroregionem, itp.

Widoczna jest również alokacja środków finansowych w inwestycje hotelowe przez inne gałęzie gospodarcze głównie małego i średniego biznesu. Nie bez znaczenia są także zmiany w zakresie poprawy kondycji ekonomicznej usług noclegowych oraz gastronomicznych. Wzrost świadomości „ co jeść” połączona z ogólną modą na gotowanie i testowanie nowych dań nie tylko w domu, połączona z częstszym odwiedzaniem lokali w szczególności w czasie wolnym od pracy, przyczynia się do rozwoju tego sektora mocno związanego z usługami hotelowymi. Pośrednio przyczynia się to do wzrostu poziomu tych usług i ich różnorodności połączonej często z promocją lokalnej kuchni co stanowi dodatkową atrakcję pobytu.

Drugą stroną tego zjawiska jest postępująca konkurencja w obszarze „dokąd i gdzie”. Gdzie jechać i gdzie zamieszkać. Zmusza to inwestorów oraz zarządzających obiektami do poszukiwania unikalności produktowej i usługowej. Nie jest to ani łatwe ani proste w szczególności jak uwzględni się zmienność zachowań konsumenckich, postępującą digitalizację życia, postęp technologiczny w szczególności w obszarze internetu i marketingu, postępujący problem w znalezieniu kadr do pracy i ogólny wzrost oczekiwań gości.

Te zjawiska skłaniają mnie do przekonania, że będzie następować, chociaż powoli, ale jednak, tendencja organizowania się obiektów w pewne grupy głównie o charakterze marketingowym jako źródła wspólnej promocji, wsparcia sprzedaży, szkoleń, ograniczania kosztów zakupów oraz budowania wspólnych programów lojalnościowych dla gości. Taką organizacją gotową do spełnienia tych oczekiwań hoteli niezależnych, działającą od dwudziestu lat na rynku jest Polish Prestige Hotels. Organizacja ta wzmocniona niedawno połączeniem się z grupą Heritage Hotels Poland dysponuje jako jedyna w kraju już tymi wszystkimi narzędziami i środkami. Europejska struktura hoteli i zakres ich zorganizowania nie budzi żadnej wątpliwości w jakim kierunku będzie zmieniał się nasz rynek.

Komentarz został przygotowany na potrzeby publikacji:
RYNEK HOTELARSKI W POLSCE - RAPORT 2017
- kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Komentarz

Komentarz dnia

Makarun o zakazie handlu

Marcin Szworak współwłaściciel Makarun Spaghetti and Salad

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG B2B © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Wszelkie prawa zastrzeżone.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").
W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Państwa danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdą Państwo podstawowe informacje na ten temat. Proszę pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w tym zakresie możesz skontaktować się z nami wysyłając e-mail na adres biuro@brogb2b.pl.


Kto będzie administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych będziemy my: BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (dalej będziemy używać skrótu "BROG B2B"). Szczegółowe informacje dotyczące administratora znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?
Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Państwa z naszych usług, w tym portali internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez BROG B2B (np. subskrypcja bezpłatnych newsletterów czy formularz zamówień).

Dlaczego chcemy przetwarzać Państwa dane?
Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?
Zgodnie z obowiązującym prawem Państwa dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie mają Państwo prawa w stosunku do swoich danych?
Mają Państwo między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Mogą Państwo także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w Polityce Prywatności. Tam też znajdą Państwo informacje jak zakomunikować nam Twoją wolę skorzystania z tych praw.

UKRYJ TE INFORMACJE