powiększ tekst
Strona główna Wiadomości 2014 29 Wystrój lokali, a komfort spożywanych posiłków

Wyposażenie wnętrz

Wystrój lokali, a komfort spożywanych posiłków

źródło: Horecanet.pl, 29.07.2014 (zaktualizowany 29.07.2014 09:24)

Według raportu „Polska na talerzu 2014” coraz więcej młodych Polaków jada poza domem. Oznacza to wyzwanie dla restauratorów, którzy muszą sprostać rosnącym wymaganiom konsumentów. Bez wątpienia kluczowym czynnikiem, decydującym o wyborze miejsca posiłku jest smaczne jedzenie. Zaraz po nim ogromną rolę odgrywa jednak wystrój lokalu i panująca w nim atmosfera.

Wystrój lokali, a komfort spożywanych posiłków
 
 

Wystrój restauracji to, zaraz po jedzeniu, najważniejszy czynnik wpływający na decyzję klientów. Wybór stylu, który znajdzie odzwierciedlenie we wnętrzu lokalu jest dowolny, ale musi podkreślać jego oryginalność, harmonizować się z jego atmosferą oraz serwowaną w nim kuchnią. Podstawowym elementem, na który trzeba zwrócić uwagę podczas wystroju, jest odpowiednie rozplanowanie przestrzeni. Rozstaw mebli musi uwzględniać komfort i bezpieczeństwo gości jak i pracowników restauracji. Warto przywiązać uwagę
do wygodnych siedzeń i stołów. Dlatego podczas planowania wnętrza lokalu gastronomicznego warto wziąć pod uwagę profil gości restauracji. Należy zadać sobie pytania: Czy są to osoby młode czy starsze oraz jak długo spędzają czas w naszym lokalu? Czy klienci przychodzą do restauracji tylko w celu spożycia posiłku, odpoczynku, a może w celach towarzyskich?

Odpowiedni dobór barw i dekoracji może wyzwolić w kliencie pożądane przez restauratora wartości - poczucie elegancji, ciepła bądź bezpieczeństwa. Aranżacja, powinna sprawiać, że goście nie poczują się przytłoczeni przez nadmiar przedmiotów oraz tworzyć wyciszającą atmosferę, chroniącą przed zgiełkiem zewnętrznego świata.

Atmosferę restauracji tworzą także jej pracownicy. Jakość i sumienność obsługi bezpośrednio przekłada się na sukces lokalu gastronomicznego. Kucharz i kelnerzy powinni traktować klienta, uprzejmie oraz na możliwie najwyższym poziomie. Istotny jest też schludny wygląd personelu oraz jego wiedza na temat dostępnej oferty.

>>> Przeczytaj również: Rynek Gastronomiczny w Polsce - Raport 2014

- W Da Grasso zależy nam na tym aby wnętrze pizzerii samo zachęcało do wejścia. W związku z tym ponad rok temu podjęliśmy decyzję o rebrandingu naszej sieci. W tym celu zatrudniliśmy profesjonalnych dekoratorów, którzy zaprojektowali szablon wystroju naszych restauracji. Dotychczas rebrandigowi poddała się część lokali. Widzimy, że nowa aranżacja pozytywnie wpływa na naszych klientów, dlatego dążymy do ujednolicenia wszystkich wnętrz, aby odwiedzający nasze pizzerie czuli się w nich tak samo, bez względu na lokalizację. Zgodnie z hasłem „Dobrzy przyjaciele, Dobra zabawa, Pyszna pizza”, chcemy aby nasze lokale były postrzegane jako naturalne miejsca spędzania wolnego czasu w rodzinnym gronie i przyjaznej atmosferze. Dlatego poza zmianą wystroju stale dbamy o jakość zatrudnianej przez nas obsługi. – komentuje Magdalena Piróg Wiceprezes Zarządu Da Grasso ds. Rozwoju Sieci.

Projektując wnętrza miejsc posiłku nie można również zapomnieć o udogodnieniach osób niepełnosprawnych. Uwzględnienie potrzeb tej grupy gości zapewnia im wygodę oraz wpływa na dodatkowe podwyższenie standardu wnętrz. Przede wszystkim należy tu pamiętać o właściwym rozplanowaniu przestrzeni. Podstawowe normy mówią o zapewnieniu podjazdów dla wózków inwalidzkich oraz odpowiednich rozmiarów drzwi. Poza tym szerokość między miejscami siedzącymi powinna umożliwiać swobodne przemieszczanie się, a wysokości stołów zapewniać konsumpcję w wygodnej pozycji.

Da Grasso to istniejąca od 2006 roku spółka, zarządzająca siecią pizzerii pod marką Da Grasso z siedzibą w Łodzi. Prezesem Zarządu jest Pani Karolina Rozwandowicz, a funkcję Wiceprezes pełni Pani Magdalena Piróg, która zajmuje się bieżącym zarządzaniem firmy.

© BROG Marketing spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Personalia

Zmiany kierownicze w Hilton

11 stycznia 2017

Konferencje

Komentarz

Komentarz dnia

Trzeba się wykazać inicjatywą

Bogdan Panek właściciel Partnerskiej Stacji Paliw BP w Tarnobrzegu

Kalendarium wydarzeń

Więcej...

BROG Marketing © BROG Marketing Sp. z o.o. S.K. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Kliknij ZGADZAM SIĘ, aby ta informacja nie pojawiała się więcej.
Kliknij
TUTAJ, aby zapoznać się z naszą polityką prywatności oraz dowiedzieć się jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki internetowej.