Accor wprowadza nową markę. Opartą w całości o CSR

Udostępnij nas na:
Goście coraz bardziej doceniają hotele, które są autentyczne, szanują naturalne potrzeby ludzi i otaczający świat. Accor podąża za trendami i wprowadza nową markę w segmencie ekonomicznym – greet. Jest odpowiedzią na zrównoważoną turystykę, która łączy względy środowiskowe – w tym wyzwania klimatyczne, z odpowiedzialnym społecznie podejściem do prowadzenia biznesu.

Pierwszy hotel greet został otwarty w miejscowości Beaune – stolicy Burgundii, która słynie z najlepszych winnic, w kwietniu tego roku. Kolejne hotele greet powstaną we Francji w Marsylii, w Lyon Perrache, Paryżu, w St-Witz, Rennes, Bourges oraz w St-Germain-en-Laye.

Grupa Accor chce otworzyć 300 hoteli greet do 2030 roku w całej Europie, a pierwszy hotel greet poza Francją zacznie działać w niemieckim Darmstadt w nadchodzących miesiącach.

Greet wyróżnia się nazwą i tożsamością w portfolio marek grupy Accor. Głosi filozofię dzielenia się i dawania drugiej szansy, hotele greet zapraszają gości do wspólnego spędzania czasu i gromadzenia doświadczeń.

Po sukcesie wprowadzonych niedawno marek lifestyle’owych – takich jak Mama Shelter, 25Hours, Jo&Joe czy Tribe, Accor rozszerzył portfolio marek, po to by inwestorom hotelowym i gościom zaoferować najlepszy produkt, spełniający obecne wymagania i oczekiwania rynku. Greet powstało w odpowiedzi na jedno spostrzeżenie – dziś, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, podróżni chcą wysokiej jakości i niedrogich hoteli, jednocześnie starając się nadać sens swoim zakupom i zmniejszyć ich wpływ na planetę. Koncepcja hoteli marki greet rozwiązuje to podwójne wyzwanie dzięki elastycznemu modelowi biznesowemu dla partnerów oraz zupełnie nowym doświadczeniom dla gości.

Uosabiając wartości Grupy Accor, marka służy konsumentom, partnerom i inwestorom w poszukiwaniu alternatywnej przygody obejmującej niestandardową gościnność, która jest otwarta na świat. Chociaż różnorodność jest znakiem rozpoznawczym tego podejścia do projektowania, greet zachowuje swoją unikalną tożsamość – jedną z kluczowych zalet marki jest swoboda i duża elastyczność, którą oferuje właścicielom hoteli pod jej szyldem. Wytyczne dotyczą wyłącznie powitania w hotelu, które musi zawierać szereg kluczowych cech marki, w tym logo w częściach wspólnych, duży stół do wspólnego spędzania czasu oraz zapewnienie, że 20 proc. pokoi może pomieścić od czterech do sześciu osób. Każdy właściciel hotelu może wyrazić siebie, pozostając wiernym trzem sposobom powitania gości: ratując przedmioty pozyskane za pośrednictwem sieci wymiany rzeczy używanych lub od ekologicznie odpowiedzialnych dostawców; poprzez up-cykling i ponowne użycie niezwykłych przedmiotów dekoracyjnych, aby zmienić ich przeznaczenie i dać im „drugie życie”.

Przestrzenie ogólnodostępne nie są już standaryzowane. Zamiast powtarzalności, akcent kładziony jest na up-cykling i ponowne użycie przedmiotów, które stworzą ciepły i przyjazny hotel. Według Francka Gervaisa, CEO Europe Accor: – Od momentu powstania, Accor zawsze zwracał uwagę na potrzeby partnerów i franczyzobiorców. Poprzez plan rozbudowy portfela marek, zapoczątkowany przez Sébastiena Bazina, podtrzymujemy nasze zobowiązanie do oferowania niezapomnianych wrażeń naszym gościom przy jednoczesnym wspieraniu sieci franczyzobiorców. Wraz z uruchomieniem marki greet naszym celem jest zapewnienie idealnego rozwiązania niezależnym właścicielom hoteli, oferując markę, która łączy modernizację hotelu z kontrolą kosztów, zarówno pod względem remontu, jak i przebudowy przestrzeni.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE – RAPORT 2019
>kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem<

Radykalnej zmianie trendów konsumenckich towarzyszą obecnie wysokie oczekiwania dotyczące zaangażowania marki, zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności korporacyjnej. Zapewniając większą elastyczność i swobodę właścicielom hoteli, Accor stara się wspierać swoich partnerów-franczyzobiorców oraz tworzyć tzw. pozytywną gościnność, która zwraca uwagę na potrzeby gości i nowe względy społeczne. W związku z tym, aby pomóc właścicielom hoteli w renowacji i modernizacji ich nieruchomości Accor nawiązał współpracę z organizacjami, które umożliwią zainteresowanym realizację postulatu dawania drugiej szansy przedmiotom i meblom, które zostałyby wyrzucone. Greet połączył siły z kilkoma wiodącymi europejskimi organizacjami charytatywnymi, w tym z Emmaüs, które pomogą właścicielom w pozyskiwaniu używanych mebli i projektów wykonanych z przedmiotów pochodzących z recyklingu, a także z Valdelia, eko-organizacją zapewniającą kompleksowe rozwiązania w zakresie zbierania, recyklingu i ponownego użycia starych mebli.

W 2019 roku Accor rozpoczął współpracę partnerską z „L’atelier Consommateur & Citoyen” („The Consumer & Citizen Workshop”), której celem jest współdziałanie z grupą gości dla rozwijania koncepcji powitania i uczynienia z niej wiodącego modelu zrównoważonej gościnności. – Ta współpraca jest częścią marki greet, ponieważ pomaga wypełnić nasze zobowiązanie do dawania drugiej szansy w praktyce. Greet to marka integracyjna, w której społeczność naprawdę odgrywa kluczową rolę. Jesteśmy przekonani, że dzięki współpracy, tworzeniu synergii zarówno na poziomie krajowym, jak i lokalnym, będziemy mogli pozytywnie wpłynąć na nasze społeczeństwo – powiedział Franck Gervais.

Greet jest pierwszą marką hotelową, która podpisała się pod ambitnym i nowatorskim podejściem, które kwestionuje tradycyjne modele marketingowe, aby umożliwić konsumentom i obywatelom współpracę z wiodącymi producentami w tworzeniu własnych produktów, przyspieszając w ten sposób niezbędną i pilną transformację środowiskową, którą społeczeństwo musi przejść.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.