Adam Mularuk o działaniach AmRestu w czasie pandemii

Udostępnij artykuł
Komentuje Adam Mularuk, prezydent odpowiedzialny za marki franczyzowe: KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks zarządzane przez AmRest
[SPECJALNIE DLA NAS] Nasze restauracje i kawiarnie działały w zakresie zgodnym z odpowiednimi regulacjami prawnymi. Dlatego w pierwszej fazie wprowadzenia ograniczeń, marki skoncentrowały się na komunikacji bezpiecznej i niezawodnej usługi dostawy, zachęcając jednocześnie do pozostania w domach.

Świetnym przykładem jest inicjatywa Pizza Hut, która zmodyfikowała swoje logo dodając do niego hasztag #StaySafe w celu zwrócenia uwagi na bezpieczeństwo i pomoc innym w czasie epidemii koronawirusa. Ponadto, wprowadziliśmy opcję bezkontaktowego odbioru dostawy wraz z komunikacją zalet płatności online, co gwarantuje duże bezpieczeństwo przy tego typu transakcjach – zarówno dla pracownika, jak i klienta.

Jako firma mieliśmy styczność z koronawirusem jeszcze zanim pojawił się w Europie. Mowa tu o Chinach, w których mamy ponad 70 restauracji i które jako pierwsze doświadczyły skutków epidemii. Tam przećwiczyliśmy więc różne scenariusze od całkowitego zamknięcia lokali poprzez częściową sprzedaż z niektórych, z naciskiem na kanał delivery wyłącznie. I w Chinach, i w Europie pomaga nam fakt, że dostawa do domu oraz cyfrowy rozwój już od dłuższego czasu były dla naszej spółki jednym ze strategicznych filarów rozwoju.

Firma od lat intensywnie inwestowała w rozwiązania online w dostawie zwiększając ruch na stronach www czy w aplikacjach, a także budując programy lojalnościowe. Dzięki naszemu zaangażowaniu w rozwój tej dziedziny, od pierwszego dnia ograniczeń w gastronomii byliśmy w stanie skutecznie dostarczać posiłki do domów, a tym samym utrzymywać ciągłość biznesu. W Polsce w pierwszym etapie pandemii dostawę prowadziły jedynie restauracje wolnostojące, lecz z czasem dołączyły lokale w centrach handlowych, co znacząco zwiększyło ogólny zasięg tego kanału sprzedaży. Część restauracji oraz kawiarnie Starbucks oferowały również opcję na wynos.

W tych ostatnich uruchomiliśmy specjalne okienka, które umożliwiały zakup kawy bez wchodzenia do lokalu. Zmiana systemu operacyjnego i większy nacisk na obsługę kanału delivery, wymagało od nas przekwalifikowania części pracowników. Personel z lokali, które pozostały nieczynne, został przekierowany do punktów obsługujących zamówienia na wynos i w dostawie. Managerowie restauracji, podobnie jak i my, musieli zmierzyć się z nowymi wyzwaniami w zakresie budowania grafików i ogólnej organizacji pracy.

W tym trudnym dla wszystkich czasie zaangażowaliśmy się także w akcje wspierające najbardziej potrzebujących. Od początku marca dostarczaliśmy darmowe posiłki do szpitali w kilkudziesięciu miastach w Polsce, by wesprzeć personel medyczny zaangażowany w walkę z koronawirusem. Dodatkowo nawiązaliśmy partnerstwo strategiczne z ogólnopolską inicjatywą obywatelską #WzywamyPosiłki, które pozwoliło nam na dotarcie do nowych placówek, a tym samym na zwiększenie skali pomocy. W ramach tych działań przekazaliśmy służbom medycznym ponad 40 tys. posiłków i kawę paczkowaną przeliczoną na 24 tys. filiżanek napoju.

Zgodnie z kolejnym etapem odmrażania gospodarki od 18 maja uruchomiliśmy sprzedaż na miejscu. Oznacza to, że ponad 550 naszych lokali w Polsce wróciło do pełnej oferty działalności. Posiłki i napoje oferujemy z zachowaniem obecnie obowiązujących zasad higieny i bezpieczeństwa. Rozwiązania zastosowane przez nas w celu spełnienia wymogów dystansu społecznego to przydzielanie miejsc gościom przez dedykowaną osobę z obsługi (hosta) lub wyłączenie z użytku niektórych stolików poprzez ich usunięcie lub oznakowanie.

Z optymizmem patrzymy na kolejne dni i tygodnie mimo wyzwań, z którymi nadal wszyscy musimy się mierzyć, nie tylko jako biznes, ale jako społeczeństwo. Bardzo pozytywnie oceniam nasz zespół, który pokazał, że potrafi szybko reagować i elastycznie dostosowywać się do nowych okoliczności. Chciałbym podziękować wszystkim naszym pracownikom za ich zaangażowanie, ciężką pracę i odwagę, z jaką wykonywali swoje codzienne zadania. Z niecierpliwością czekamy też na naszych gości, dla których przecież istnieje nasz biznes i których zadowolenie jest naszym celem.

Komentarz powstał na potrzeby
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE
kwiecień-maj 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 25.06.2020
Aktualizacja: 25.06.2020