Aleksandra Sowa z nowym projektem

Udostępnij artykuł
Wielokrotna mistrzyni konkursów cukierniczych i autorka wielu receptur słodkości oferowanych w cukierniach Sowa, właśnie w dawnych zakładach Monopolu Wódczanego postanowiła współtworzyć przestrzeń dla swojej nowej pasji. Wraz z oddaniem pierwszego etapu Monopolis w 2019 roku, swoich klientów przywita Piekarnia Łódź.

Będzie to pierwszy z kilkunastu, planowanych na terenie inwestycji, lokali gastronomicznych oferujących gościom bardzo zróżnicowaną ofertę kulinarną. W restauracyjnych przestrzeniach ulokowanych m.in. w pasażu wypełnionym zielenią, będzie można zjeść wszystko, od szybkiego śniadania, przez lunch, po kolację w miłej atmosferze. W dawnym budynku laboratorium wódek smakowych wypijemy z kolei pyszną kawę.

– Bardzo długo szukałam odpowiedniego miejsca na lokalizację dla mojego nowego pomysłu. Łódź jest dla mnie szczególnym miastem, o ciekawej historii i niezwykłej architekturze. Nieprzypadkowo także postawiłam na Monopolis. Już pierwsza wizyta na placu budowy przekonała mnie, że obraliśmy z inwestorem podobny kierunek działania. Oczywiście skala jest nieporównywalna, ale Virako podchodzi do historii miejsca z należytym szacunkiem i co więcej, z dbałością o detal. W mojej pracy tradycja także odgrywa istotną rolę, receptury przekazywane są z pokolenia na pokolenie. W przypadku wypieku prawdziwego chleba, bo tylko taki będzie można kupić w Piekarni Łódź, wszystko ma znaczenie, od proporcji składników, przez temperaturę wody, aż po czas i warunki „leżakowania” zakwasu. O żadnych półśrodkach nie może być mowy, bo prawdziwy smak jest nie do podrobienia – mówi Aleksandra Sowa, pomysłodawczyni konceptu.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Wcześniej Aleksandra Sowa otworzyła piekarnię w Bydgoszczy, która szybko zyskała popularność. Oprócz rozmaitych, niektórych nawet rzadko spotykanych, gatunków chleba, bułek, drożdżówek
z sezonowymi owocami, czy domowych ciast, Piekarnia Łódź zaoferuje swoim gościom również dania lunchowe oparte na własnych wypiekach. Wszystko to z produktów najwyższej jakości,
od sprawdzonych dostawców. Wnętrze będzie przytulne i przyjemne w odbiorze, odpowiednie zarówno na śniadania z przyjaciółmi, jak i biznesowy lunch.

Deweloper Monopolis, prezentując projekt w maju ubiegłego roku, dokładnie określił profil inwestycji, która oprócz biurowej, ma stać się centrum kulturalno-rekreacyjnym z rozbudowaną i oryginalną ofertą kulinarną, skierowaną do mieszkańców i przyjezdnych, poszukujących inspirujących miejsc do spędzania wolnego czasu.

– Od momentu tworzenia koncepcji kompleksu zakładaliśmy, że będzie on proponował pełne spektrum usług, dla wszystkich mieszkańców naszego miasta. Nie zamykamy się bowiem na konkretną grupę. Chcemy stworzyć przestrzeń przyjazną, przemyślaną i dobrze zaprojektowaną. W Monopolis przewidzieliśmy rozwiązania, które czynią przestrzeń estetyczną i użyteczną dla człowieka. To człowiek jest dla nas najważniejszy – komentuje Krzysztof Witkowski, prezes zarządu Virako. Kwestie społeczne, od początku działalności Virako, były istotne dla firmy. Warto przywołać chociażby Kalendarz Virako, liczne koncerty i wystawy organizowane jeszcze przed rozpoczęciem budowy na terenie kompleksu, czy chociażby ostatni cykl plenerowych spektakli teatralnych, czyli Letnią Scenę Monopolis. Ten projekt spotkał się z ogromnym zainteresowaniem mieszkańców i wydaje się, że już na stałe wpisał się w kalendarz wydarzeń w mieście.

Pierwszy gastronomiczny najemca nie jest przypadkowy. – Cieszymy się, że Piekarnia Łódź powstanie właśnie w Monopolis. Takie miejsca budują swego rodzaju społeczność. Spotykamy się na śniadaniu, wychodzimy na przerwę ze świeżo wypieczonym bajglem, czy kupujemy drożdżówki dla kolegów z pracy. To ważne, aby mieć swój codzienny rytuał, a jedzenie jest jednym z jego niezbędnych elementów. Szczególnie jeśli jest zdrowe, smaczne i piękne podane. A o tę jakość jestem spokojny – dodaje Krzysztof Witkowski.

Monopolis – w duchu miasta

Monopol Wódczany, trzeci co do wielkości zespół fabryczny, po zakładach Karola Scheiblera i Izraela Poznańskiego, został zbudowany w 1902 r. i przez wiele lat stanowił ważny element rozwoju Łodzi. Dzięki poczynionym inwestycjom łódzki zakład był najnowocześniejszym w polskiej branży spirytusowej. Największy rozkwit i sukcesy nastąpiły pod koniec lat 70-tych ubiegłego wieku. Monopol od zawsze odgrywał wielką rolę w życiu miasta. Był nie tylko miejscem pracy, ale również centrum wydarzeń społecznych i kulturalnych. W maju 2017r. firma Virako przedstawiła plany rewitalizacji dawnych zakładów Monopolu Wódczanego i utworzenia wielofunkcyjnego kompleksu, z rozwiniętą ofertą gastronomiczna, kulturalną i usługową.

Centralną częścią Monopolis jest zespół zabytkowych gmachów dawnego Monopolu Wódczanego
z początku XX. wieku, w których przez 115 lat produkowano i rozlewano wódkę. Piętra głównego budynku dawnej rozlewni zamienią się w wygodne biura, a na parterze powstaną restauracje, winiarnie, kawiarnie i rozmaite przestrzenie usługowe.

W dawnym laboratorium wódek smakowych powstanie bistro, w magazynie spirytusu – teatr,
a w morsowni – basen z siłownią. Będzie też przestrzeń dla najmłodszych. W kompleksie otwarte zostaną przedszkole i świetlica środowiskowa dla dzieci. Ważną częścią Monopolis stanie się muzeum poświęcone historii dawnego Polmosu i technologii wytwarzania wódki.

Swoim najemcom Monopolis zaoferuje w sumie 23,4 tys. mkw. nowoczesnych biur w trzech budynkach i ponad 5 tys. mkw. przestrzeni usługowej.

Firma JLL pełni funkcję wyłącznego agenta ds. komercjalizacji kompleksu Monopolis.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 25.09.2018
Aktualizacja: 25.09.2018