AMW: 4,8 mln za działkę nad morzem

Udostępnij artykuł

Zgodnie ze „Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Mielno”, działka położona jest w obszarze, na którym mogą powstać m.in.: hotele, ośrodki wczasowe, pensjonaty. Powierzchnia terenu wynosi 3,37 ha. Ewentualne budownictwo może zająć około 60 proc. działki. Pozostała część to różnorodna zieleń, obszar chronionego krajobrazu – pas brzegowy jeziora Jamno.
Działka ma kształt dość regularny, teren jest raczej płaski, a całość ogrodzona. Dojazd do działki stanowi nieutwardzona droga prowadzące od drogi asfaltowej przebiegającej za ośrodkiem wojskowym w kierunku Łaz. Sąsiedztwo nieruchomości stanowią od zachodu tereny wojskowego ośrodka wypoczynkowego, od wschodu nieruchomość o podobnej charakterystyce, od północy działki sprzedawane na rzecz prywatnych właścicieli, a od południa Jezioro Jamno. Oficjalny przetarg odbędzie się w dniu 10 czerwca br.
Jak juz podawał portal Horecanet.pl, w związku z planem likwidacji Agencji Mienia Wojskowego, od 2009 roku sukcesywnie wyprzedawane są różnego rodzaju nieruchomości, także te przeznaczone na cele turystyczno-hotelowe. W ubiegłym roku udało znaleźć się kilkadziesiąt nowych nabywców tego typu terenów. Obecnie w trakcie procesu przetargowego na dzierżawę lub sprzedaż jest 11 działek przeznaczonych na hotele czy pensjonaty. Wśród nich jest m.in. nieruchomość położona w zabudowanej części miasta Helu, kilkaset metrów od dworca PKP i głównego deptaku w cenie 39 mln zł, druga działka w Helu – nad Zatoką Pucką za 18 mln zł, Wysoki Kamień – dom wczasowy położony na wysokości 770 m n.p.m., na zboczu góry Wysoki Kamień w Szklarskiej Porębie w cenie 9,11 mln zł czy ponad 21-hektarowa działka w nadmorskim Rozewiu (7 mln zł). Lista aktualnych ofert znajduje się na stronie internetowej AMW.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 13.04.2010
Aktualizacja: 13.04.2010