Anna Drzyżdżyk z Laris Hotels Group o rynku dostawców

Udostępnij nas na:
Laris Hotels Group od 14 lat tworzy sieć obiektów noclegowych w Krakowie. W swojej pracy stawiamy na wieloletnie relacje i tworzymy wartościowe dla stron umowy handlowe, które zawieramy na lata. Jednocześnie jesteśmy otwarci na nowości. W otoczeniu, w którym działamy, zachodzą zmiany, a ostatnio wprowadzane regulacje prawne i finansowe ciągle zmuszają nas do weryfikowania procesów w firmie – mówi w komentarzu  do publikacji RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2019 Anna Drzyżdżyk, członek zarządu, dyrektor zakupów Laris Hotels Group.

Prowadząc działalność jednego można być pewnym – nie wolno przyzwyczajać się do tego, że „dziś” się nie zmieni. To „dziś” nie będzie takie jak jutro czy pojutrze. W Laris wyniki osiągamy tworząc i planując budżety, a do nich dostosowujemy działania na wiele miesięcy do przodu. Nie zapominamy przy tym, by zweryfikować rezultat z planem. Jest to niezbędne działanie sprawdzające czy firma idzie w dobrym kierunku i czy jest dobry moment na ewentualne skorygowanie planu, by ponownie znaleźć się na właściwym kursie.

Po okresowych spotkaniach z naszymi dostawcami w grudniu 2018 roku, najczęściej przewijającym się tematem był wzrost ceny produktów i usług. Głównym powodem podwyżek jest zmiana cen energii oraz zmiany związane z rosnącymi kosztami zatrudnienia pracowników. Każdy przedsiębiorca z niecierpliwością oczekuje na pierwsze miesiące, które przyniosą niecierpliwie oczekiwane informacje zwrotne. Dla nas oznacza to renegocjacje warunków umów handlowych. Rok zapowiada się pracowicie.

Jak dużą część firmy obejmą zmiany? W jakim stopniu wzrosty cen wpłyną na bilans i ceny noclegów w Krakowie? Czy jesteśmy dość zwinni i szybcy w reagowaniu na nową rzeczywistość? Na te wszystkie pytania odpowiedź przyniesie nam 2019.

Rok 2018 był dla nas rekordowy pod względem liczby turystów, którzy odwiedzili obiekty Laris – nasi recepcjoniści tylko w Polsce obsłużyli ponad 211 tysięcy gości, ponad dwa razy więcej niż w roku ubiegłym. Na takie wyniki niewątpliwie miało wpływ włączenie do sieci dwóch obiektów – Garden Park Hotel*** i Plaza Boutique Hotel**** oraz aktywne działania naszego działu sprzedaży.

Każdy z menadżerów, który na co dzień zajmuje się zamówieniami, może przeliczyć tę liczbę gości na liczbę mydełek i żeli do kąpieli, zakupywanej wody mineralnej czy liczby zakupionych jaj, chleba na śniadania. Menadżerowie operacyjni przeliczą to na tysiące wypracowanych godziny swoich działów: pań pokojowych, pomocy kuchennych, kucharzy i pracowników technicznych. Sekretariat, kadry i księgowość złapią się za głowę przy tonach dokumentów, jakie przechodzą im przez ręce.

Jak same liczby mówią działamy prężnie, a pracy przy takiej liczbie przyjeżdżających do nas gości jest dużo. Co najważniejsze możemy poszczycić się wspaniałym zespołem, który dzień w dzień rzetelnie, w pocie czoła pracuje, by pokazać turystom, że warto przyjeżdżać do Krakowa. Dziękuję Wam wszystkim, Larisowicze za ten ogrom pracy.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.