Badanie Metro: Co piąta osoba rezerwuje stolik online na kolację bożonarodzeniową

Udostępnij nas na:
„Międzynarodowe Badanie Własnych Biznesów” potwierdza, że obecność restauratorów online jest ważnym kryterium wyboru restauracji przez gości. W przypadku posiłku podczas okresu świątecznego, respondenci wybierają chętniej lokale zarządzane przez właścicieli niż sieciowy catering, przy czym jednak mniejszym restauracjom często brakuje rozpoznawalności w sieci.
Hand holding smart phone with food online device on screen over blur restaurant background, banner wuth copy space, food online, food delivery concept

Reprezentatywne badanie wykonane przez Metro po raz trzeci z okazji „Dnia Własnego Biznesu” ukazuje postawy do niezależnych przedsiębiorstw w Polsce i dziewięciu innych krajach. Podkreśla ono także, co klienci myślą o małych i średnich firmach. W badaniu Metro udział wzięło 10 tys. osób na całym świecie, w tym 1500 właścicieli firm.

Ponad połowa Polaków (51 proc.) wybiera lokalne restauracje zarządzane przez właścicieli, gdy decydują się na lokalizację pod kątem kolacji podczas okresu świątecznego. Możliwość odwiedzenia strony internetowej lokalu i zarezerwowania stolika online są ważnymi kryteriami przy wyborze restauracji dla wielu klientów: co piąty respondent nie poszedłby do restauracji w okresie świątecznym przy braku możliwości złożenia rezerwacji online. Jest to szczególnie widoczne w grupie respondentów poniżej 34 roku życia.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ / PAŹDZIERNIK 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Obecność online jest istotna przy wyborze restauracji podczas okresu świątecznego. Jedynie około 1/3 restauratorów posiada stronę internetową, co oznacza duże braki w obecności online. Większość właścicieli biznesów (71 proc. w Polsce) jest świadoma tego wymogu. Natomiast w praktyce 1/5 wszystkich ankietowanych polskich restauratorów wciąż jest na etapie rozważania założenia strony. Cyfrowe rozwiązania, do których wiele małych i średnich firm wciąż nie ma dostępu, są do tego niezbędne. Dlatego Metro oferuje restauratorom możliwość założenia darmowej strony internetowej, która gwarantuje więcej rezerwacji i większą widoczność w Internecie. Usługa ta jest dostępna przez platformę DISH, dzięki czemu restauratorzy mają możliwość współpracy networkingowej i efektywnego wykorzystywania digitalowych narzędzi – np. grafików zmian pracowników i fakturowania. – Oferujemy digitalowe rozwiązania i usługi, które wychodzą daleko poza nasz oryginalny model biznesu. Wzmacniają one solidnie konkurencyjność naszych klientów – mówi Olaf Koch, Dyrektor Generalny Metro AG.

Więcej wyników badań dostępnych jest na stronie: www.metro-cc.com/own-business-study.

Raport przygotowano na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego w sierpniu 2019 r. przez APCO Insight, grupę badawczą APCO Worldwide, metodą CAWI (bezpośredni wywiad prowadzony drogą internetową wspomagany komputerowo) na próbie 10,000 panelistów – konsumentów, w tym 1,500 przedsiębiorców.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.