Badanie Placeme: W pierwszym tygodniu otwarcia, restauracje odzyskały średnio 65 proc. gości sprzed pandemii

Udostępnij nas na:
Firma, która specjalizuje się w przetwarzaniu danych z urządzeń mobilnych, przygotowała analizę ilustrującą ruch w lokalach gastronomicznych w ciągu pierwszych dwóch tygodni otwarcia.
small business, people and service concept – man with open word on banner at bar or restaurant window

15 marca restauratorzy obudzili się w nowej rzeczywistości. Lokale, które już miały w swojej ofercie możliwość zamawiania na wynos, mogły uniknąć konieczności całkowitego zamknięcia, inne musiały się szybko dostosować do nowych warunków.  Jednak wygląda na to, że po dwóch  miesiącach przerwy, goście coraz chętniej korzystają z możliwości jedzenia poza domem.

W dniach 18 – 24 maja liczba gości była podobna do wartości tuż przed jej zamknięciem w marcu. Trzeba jednak zauważyć, że już od marca ruch w restauracjach zaczął spadać – prawdopodobnie przez obawy gości. Dlatego w pierwszym tygodniu otwarcia, ruch był średnio 35 proc. mniejszy niż w okresie przedpandemicznym (w badaniu za punkt odniesienia wybrano styczeń). 

Największy spadek ruchu, względem sytuacji przed pandemią odnotowały bary, zaś najmniejszy restauracje typu fast-food. Jeśli chodzi o wielkość miasta, to mieszkańcy miasteczek poniżej 50 tys. mieszkańców najchętniej wracali do restauracji.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – MARZEC 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

W innych badaniach (np.galerii handlowych) także widać, że mieszkańcy mniejszych miast mniej obawiają się pandemii i chętniej wracają do sklepów i punktów usługowych. W kolejnym tygodniu różnice w ruchu między majem a styczniem zaczęły się powoli kurczyć. W zależności od typu gastronomii i wielkości miasta wartości wzrosły o od 2 do 5 pp.

Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie kilkuset polskich restauracji w małych (poniżej 50 tys. mieszkańców) , średnich (od 50 do 300 tys.)  i dużych (powyżej 300 tys.) miastach oraz zagłębi gastronomicznych w dużych miastach (takich jak np. Dolne Młyny w Krakowie). Informacje o liczbie gości były obliczane jako wystąpienia unikalnych urządzeń mobilnych na obszarze restauracji.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.